ADRIAN IOVAN MORT, DUPĂ O ATERIZARE EROICĂ

Adrian Iovan index-stiri.ro

Foto: index-stiri.ro

Adrian Iovan a reuşit o aterizare forţată, care l-a costat viaţa, dar a salvat patru pasageri şi copilotul avionului medical. Din păcate, nici studenta însoţitoare n-a supravieţuit.

Probabil că a fost o urgenţă cu prelevare de organ pentru transplant, altfel nu se explică zborul (Bucureşti-Oradea) în condiţii improprii (ceaţă deasă).

Aterizarea forţată a avut loc în creierii munţilor Apuseni (Beliş), la ora 4 după-amiază, iar supravieţuitorii au fost recuperaţi după şase ore şi transportaţi la Cluj. Pilotul anunţase Romatsa că urmează să scadă altitudinea din cauza vizibilităţii precare.

Avioanele de la Interne şi Armată n-au putut interveni, din pricina vremii. Zona e impracticabilă şi pentru autovehicule. Localnicii din zonă s-au mobilizat şi au pornit căutările, după mărturiile pădurarului care i-a găsit, şi împreună cu alţi confraţi şi salvamontişti i-a transportat pe tărgi improvizate. La operaţiunea de salvare au participat ISU Alba, Bihor, Cluj şi Mureş. STS-ul nu a fost atât de eficient ca la alegeri.

Tânărul medic de la Oradea, care a suferit leziuni minore, a declarat că victimele fuseseră scoase din avion imediat după aterizarea printre copaci, cu excepţia pilotului încarcerat. Cel care i-a găsit a spus că Adrian Iovan era prins în avionul distrus, cu semne tragice de hemoragie internă şi imposibil de salvat. Şi-a dat viaţa pentru ceilalţi, ca un erou, onorând profesia de aviator. Profesie pentru a cărei demnitate s-a bătut, de altfel, tot timpul, denunţând umilinţele la care au fost supuşi piloţii prin micşorarea pensiilor, cu toate consecinţele dramatice.

După o viaţă zbuciumată, Adrian Iovan s-a izbăvit.

Dumnezeu să-l ierte şi să-l odihnească! Aceeaşi rugăciune pentru studenta răpusă înainte de a apuca să devină doctoriţă. 😥

Şi poate că acest accident ne va învăţa mai multe şi cu totul altceva decât vituperări vindicative fără date exacte.

În primul rând, cred că se impune o reconstituire minuţioasă, urmată de relatarea ei către opinia publică. Şi de învăţăturile de rigoare.

UPDATE. Tânărul medic de la spitalul din Oradea, Radu Zamfir, revenit în Bucureşti, a declarat la o conferinţă de presă organizată de spitalul Fundeni că avionul a pierdut un motor şi că datorită pilotului Adrian Iovan au fost salvaţi.

28 răspunsuri to “ADRIAN IOVAN MORT, DUPĂ O ATERIZARE EROICĂ”

  1. ADRIAN IOVAN MORT, DUPĂ O ATERIZARE EROICĂ » Bloogle Says:

    […] Original Blog » […]

  2. Donkeypapuas Says:

    Aterizare? Cine a stabilit că a fost aterizare şi nu accident sau, mai rău, eroare de pilotaj? Când am auzit că la manşa avionului s-a aflat Iovan, gândul m-a trimis instantaneu la crima din Primăverii. La nefericitul ăla (amantul croitoresei) căruia i-a spulberat capul cu sânge rece.

  3. Mihai Hristea Says:

    Like pt. articol, nu pentru intamplare, bineinteles. 😦
    Dumnezeu sa-i odihneasca.

  4. Eduard Fătu Says:

    Dumnezeu sa-l ierte ! SRI-ul, cand a fost vorba de acel deputat la care i s-a ridicat imunitatea intre Craciun si Anul Nou, l-a reperat cu ajutorul semnalului ce il emite telefonului mobil. De data asta nu erau acasa, iar in avion nu era nici un infractor, ei actioneaza numai la interceptari, arestari, injosiri etc. Partea cea mai performanta nici nu erau in tara, erau la Tel Aviv, unde au primit ordin sa NU_L prinda pe fostul sot al Mihaelei, ca cine stie ce mai declara si asta ?

  5. ada1957 Says:

    Romania are piloti de elita… care sunt omorati de tandemul Basescu- Boc.
    Pensia lui Adrian Iovan era de 2.000 ron ,cat cheltuieste Nosferatu ptr un caine al sau.Avionaul acela NOu cumparat unde era ????
    Cine se plimba cu el… Este REMARCABIL modul in care a pus avionul jos pe pamant Iovan.
    Nosferatu cu ratedatul de Boc le-au taiat tuturor pilotilor pensiile si cu aproape 70 %.
    Avionaul BN afost prima cooperare cu British Aeropsace a Romaniei pe vremea lui Ceasca ( care desi pantofar ) nu-si permitea luxul de a cumpara licente de fabricatie de 2 bani , facaturi ca marii conducatori de azi.
    Acum este foarte clar , pentru cine mai avea dubii , ca si-a patat Nosferatu mainile din nou cu sange.

    A bagat o caruta de bani in STS doar ca sa fure alegeri…..
    Dumnezeu sa-l odihneasca pe Iovan si sa-l ierte..
    Mare caracter … EL se putea catapulta ca sa se salveze…
    BETIVUL sper sa primieasca de la justitia divina tot ce perita..

  6. argusdre Says:

    Se mai inseala lumea…N-a fost nicio aterizare….si inca eroica.Givraj serios, coborare prea joasa, pana la prabusire si…atat.
    Iovan ar fi putut refuza avionul, mai ales ca avea suficiente motive temeinice, dar n-a facut-o.

  7. virgilvirgil Says:

    Asa se numesc acuma greselile de pilotaj ? Aterizari eroice ?!…

  8. Roxana Iordache Says:

    @Donkeypapuas. Mariane, dar tu te consideri creştin. Nu?

    @Mihai Hristea. Sigur! Mulţumesc.

    @Eduard Fătu. Bun venit!

    @ada1957. Tot ce-a făcut a fost ca să-i salveze pe ceilalţi, în mod evident, cu preţul vieţii lui.

    @virgilvirgil. Pe ce te bazezi? De fapt, sigur, el a făcut avionul, tot el l-a controlat şi din cauza lui a căzut un motor, tot el e de vină că şi-a pus viaţa în joc în ciuda vremii. De fapt, se vede că e vina lui din faptul că n-a fost nici un supravieţuitor, s-au făcut cu toţii praf, semn al erorii lui şi al faptului că a fost o prăbuşire, aşa cum ne dăm noi cu presupusul din fundul casei în timp ce alţii îşi pun viaţa la bătaie.

    De la tine chiar mă aştept la mai puţină superficialitate. 😐

  9. Ghita Bizonu' Says:

    ada1957

    Gresit EL se putea catapulta ca sa se salveze
    Nu !! BN2 (si altele de acelasi fel) nu au scaune catapulbile. La o adica se pune parasuta in spinare (daca exista ! nu cred ca in acest caz) deschizi usa si sari ..

    Curios cum a cazut un motor …

    Cred ca se exclude eroarea de pilotaj .. grava. A fost silit sa coboare din cauza givrajului, un motor cazut si incarcat si cu 7 persoane .. poate nu putea mentine altitudinea . Poate a fopts greseala de apreciere si a coborat prea jos si a agat un varf mai inalt sau poate cu un singur motor nu putea mentine altitudinea!!! (motor Lycoming de 260-300 cp si depinde cata gheata se depusese!! )
    in mod normal unu ca Iovan nu face greseli de pilotaj care sa explice un asa accident (in plin zbor la altitudine). De altfel el a fots polot si pe avioane de pasageri reactie (grele) a pilotat si in misiuni agricole … in mod normal un BN2 nu ar pune probleme (decat beat la culme – ca beat moderat adica grav i-ar rupe cel mult o roata la aterizare – sau lovit de dambla)

  10. Marius Mina Says:

    Au existat informații de le aeronavele in Zbor despre emisia stației ELT a aeronavei YRBNP dar nu a existat Informare de la centrul COSPAS-SARSAT, prin centrul alocat de la Moscova (MCC), fiind ulterior contactat MCC de către ROMATSA (telephonic si e-mail), fără niciun rezultat. @Primele demisii ar tebui sa vina de la varful SRI si STS
    Ieri sera cu multe ore inainte de a fi gasita epava aernoavei si victimele, Ponta declara , la TV , ca „au fost gasiti” .. –
    Unul dintre salvatori (Belis, judetul Cluj):
    „Apai noi in doua ore ii salvam, ca stam la 4 km de aici dar daca spuneau la televizor ca i-au gasit si a ajuns salvamontul, apai ce sa facem noi? Am plecat cand am inteles ca nu i-o gasit nimeni”. #Ponta, ce-ai facut ma ?
    La Turda exista avioane militare cu termodetectie, Aloo, Dl.Dusa ,demisia !
    Aflu ca se va institui o comisie parlamentara de ancheta pentru elucidarea cauzelor acidentului aviatic. Sa nu cumva sa n-o puneti pe Gabi Firea presedinta , sa-l cheme pe Adrian Iovan la audieri neaparat .

  11. Marius Mina Says:

    Adrian Iovan, ucis de bâlbele autorităţilor: POLIŢIA ROMÂNÃ PUTEA LOCALIZA EXACT LOCAŢIA VICTIMELOR, DAR A REFUZAT SÃ INTERVINÃ!
    http://www.expresmagazin.ro/adrian-iovan-ucid-de-balbele-autoritatilor-politia-romana-putea-localiza-exact-locatia-victimelor-dar-a-refuzat-sa-intervina/

  12. Radu Humor Says:

    Dumnezeu să ierte victimele, dar să pedepsească fără milă netrebnicii vinovaţi !
    Protestez !

    NU ESTE NECESAR CA TOTI SA FITI DE ACORD CU CELE DE MAI JOS.

    Nu înţeleg de ce ţipă Ponta si Băsescu la mine. De ce mă ameninţă că intră România în colaps. În ceea ce mă priveşte, ţara mi se pare în colaps dintodeauna. De când m-am născut. Comuniştii, nu ştiu cum se făcea, dar nu se ajungeau fără să ne ia la contract porcul din coteţ. Erau stăpâni pe livada noastră, pe cazanul cu ţuică, pe orătăniile din bătătură.
    Pe capitalişti i-am primit cu bucurie generoasă, aproape nefirească.Trezirea din reverie m-a dus în primul colaps. În dificultate a fost ţara şi la mica privatizare, şi la marea privatizare, şi după ce am scăpat de primul FMI, şi când duduia economia, şi când căutam luminiţa de la capătul tunelului, pe care văd că n-am mai găsit-o.
    Va fi, probabil, lumânarea de la căpătâiul părinţilor şi bunilor noştri.
    Şi-acum aud că România se duce fix în faliment. Iar guvernantii mă solicită să fiu solidară nu ştiu cu cine, să dau 25% din leafa mea, 15% din pensia mea.
    Mă uit la Băsescu, la Ponta si la cei ce se perinda zilnic la televizor şi nu seamănă a om aflat în criză. Nici Guvernul sau Parlamentul nu sunt în criză. Nici miile de hectare de vile nu-s crizate. Dar, defectul meu, am avut ochi de văzut şi urechi de auzit.
    – Da. Aparatul de Stat este uriaş. Dar nu populaţia l-a făcut uriaş.
    Voi, clasa politică, l-aţi transformat în monstru.
    – Dacă există un monstru care căpuşează mediul privat, acela nu este profesorul, doctorul, inginerul, funcţionarul public; monstrul care a încălecat ţara asta sunteţi voi, clasa politică. Şi pentru că sunteţi la putere peste tot, voi, PDL, PSD PNL si gascutele mai mici, PC, UDMR, Partida romilor, partidele minuscule cu tenta de reprezentant minoritati, sunteţi grasul care l-a încălecat pe slab !
    Aţi devastat România cum nici popoarele migratoare n-ar fi reuşit. Şi-apoi aţi călărit ţara, aţi luat-o sub asuprire. Nici nu mai poate respira, de câtă clientelă i-aţi vârât pe gât.
    – Aţi spart instituţiile Statului nu pentru că aşa era necesar, ci pentru că vă trebuiau posturi de conducere pentru clientela de partid.
    – Aţi creat instituţii noi nu pentru că nu funcţiona statul fără ele, ci pentru că aţi avut un mofturos căruia, fiindcă i s-a năzărit să fie mare director, mare preşedinte, i-aţi fabricat o instituţie.
    Şi nu v-a ajuns: an de an, legislatură de legislatură, aţi mai creat alte structuri; aţi adus directori noi, ceilalţi au rămas în sistem. Capuse lacome, corupte si fara control, ce fac ca legea si bunul simt sa nu se intalneasca nicicand.
    – Nu populaţia ocroteşte fărădelegea în ţara asta, ci voi, cu cercurile voastre de interese cu tot.
    – Nu populaţia a votat pensii de 370.000.000 lei vechi. Şi venituri de 100.000 de euro pe an, de la stat. Voi, clasa politică, aţi făcut-o: în guvernele formate din partidele voastre, în parlamentul format din partidele voastre, iar legile le-a promulgat…
    instituţia preşedintelui României.
    – Nu mama-mare din pământ a distrus industria, a vândut petrolul şi rafinăriile, a tăiat pădurile şi a mânărit pământurile. Ministere conduse de voi, clasa politică, au făcut-o. Prefecturile voastre, Consiliile judeţene ale voastre, Primăriile voastre.
    – Nu populaţia a prăpădit banii statului – sute şi mii de miliarde de lei, munţi de bani, pe licitaţii trucate, pe lucrări proaste, inutile, pe şosele cu gropi, pe autostrăzi care înghit bani cu ghiotura, ci primarii voştri, ai clasei politice; consilierii voştri, ai clasei politice; miniştrii voştri, ai clasei politice.
    – Nu populaţia a organizat doi ani întregi de dănţuieli, de parcă venea
    sfârşitul lumii. Voi, clasa politică, aţi făcut-o. Pe banii cui ?! Pe ăştia pe care-i tăiaţi de la pensionari !
    – V-aţi construit un aparat uriaş de represiune: ministere, agenţii, deconcentrate conduse de voi şi clientela voastră politică. Prin ei, controlaţi tot, terorizaţi instituţiile mai ceva decât poliţia politică a lui Ceauşescu.
    – Nu populaţia se află în A.G.A. şi C.A. din Companiile şi Băncile de Stat, plătite, am văzut, regeşte, ci voi, clasa politică.
    – Nu populaţia a stricat ţara asta la fiecare patru ani, ci voi, clasa politică.
    Cum aţi venit, aţi distrus tot ceea ce a făcut guvernul de dinainte şi aţi luat-o iar de la zero. Şi-apoi, aţi rostogolit vinovăţii între voi, partidele politice, de parcă aţi fi jucat ping-pong cu România.
    Daţi-vă afară întâi pe voi şi clanurile voastre şi-apoi să v-atingeţi de părinţii noştri !
    Şi veniţi, acum, să mă trageţi de urechi pe mine. Să ne trageţi de urechi pe noi, că se duce România de râpă.
    Vreţi s-o scoateţi din criză pe spinarea şomerilor, a pensionarilor şi a
    bugetarilor de execuţie, cei care vă ţin în spate aleşii şi numiţii, în funcţiile de conducere.
    Cu ce curaj ? Cu ce moralitate ? Cata nesimtire ! …
    Până să vă atingeţi de pensionarul ăla slăbănog, de profesorul care v-a pus creionul în mână, de medical care se zbate sa salveze viata romanului, dar si a voastra, restructuraţi-vă întâi pe voi !
    Daţi-vă afară şi în şomaj pe voi, pe oamenii voştri, ai clasei politice, şi după aceea scuipaţi pe noi. După aceea umblaţi la salariile şi pensiile necăjite.
    După aceea să-l certaţi pe bătrân că mai are îndrăzneala să trăiască, să ducă România-n faliment, cu venitul lui gras, de 500, sau de 600 de lei.
    1.Dacă nu sunteţi capabili să comasaţi sau să desfiinţaţi instituţiile de pomană create de voi, clasa politică, măcar reduceţi numărul de directori. Aveţi o droaie de şefi. Aţi umplut ţara de şefi. Pe ei daţi-i afară întâi şi după aceea ajungeţi la pensionar. Sau la doctor.
    2. Trei sferturi dintre directorii voştri pe care i-aţi instalat, moţ, în instituţiile bugetare, au afaceri acasă. Fac afaceri cu banul public.
    Daţi-i pe aceştia afară! Nu ei să mănânce cu două guri, şi de la Firma lor grasă, şi de la buget, iar altul să crape de foame !
    3. Luaţi-vă clientela politică din toate A.G.A şi C.A. ale Companiilor de Stat, de pe lângă primării, consilii judeţene şi ministere. Aveţi deja directori acolo, există specialişti.
    4. Daţi-vă afară consilierii de la birourile demnitarului. De ce aţi crede că ei sunt mai puţin paraziţi pe buget decât profesorul ?
    5. Daţi-vă afară consilierii de pe lângă miniştri, secretari de stat, subsecretari de stat, primari, prefecţi, preşedinţi de consilii judeţene, căţel, purcel, directori generali, din
    Companiile de Stat, din parcurile industriale !
    6. Încetaţi să mai căpuşaţi ministerele / primăriile / consiliile judeţene cu clientela pe care o serviţi cu miliarde de euro.
    7. Voi, clasa politică, aţi creat şi întreţineţi evaziunea fiscală şi munca la negru, mita, spaguiala si incorectitudinea. Oamenii voştri, ai partidelor, protejează, feresc si indruma intretinerea situatiei confuze. Îi apără (cu implicarea organelor Statului), să nu-i descopere pe cei ce incalca legea. Spaguiala nu are frontiere partinice. Se ia si se imparte frateste. Aceasta reprezinta liantul incalcarilor legilor. Pe toti acestia ii
    apără de lege, prin incalcarea legilor, in detrimentul omului sincer, neprotejat si aflat in afara acestui cerc de protejati.
    8.După ce veţi face toate astea, abia atunci să aveţi îndrăzneala să vă legaţi de bătrânii acestei ţări, de oamenii cinstiti si (pana acum) rabdatori. Asta este România, domnule Băsescu !Asta este Romania, domnule Ponta !
    O ştiţi, o cunoaşteţi, dar nu îndrăzniţi să vă apropiaţi de clanuri. Dar vă este la îndemână să-i jupuiţi de vii pe bătrâni. Sunt inofensivi, ascultători, mult prea blajini, tăcuţi. Loviţi-i cu nădejde !Ei nu ţipă.

    Daţi mai departe la toţi prietenii şi cunoscuţii, poate aşa o să ne trezim şi o să le dăm ce merită acestei adunaturi mafiote de golani.

  13. pozedecat Says:

    Eu tot stau sa ma gandesc ca suntem un stat membru NATO care s-ar presupune ca are o anumita capacitate tehnica si operativa … vai de mama noastra.

  14. Donkeypapuas Says:

    @Roxana

    La câteva minute mai apoi doctorul Radu Zamfir, ADEVĂRATUL EROU, a mai precizat: „Nu am avut timp să ne dăm seama de ceea ce se întâmplă” (reprodus din memorie). „Eroismul” lui Iovan a fost să ţină manşa pe poziţie.

    Sunt două aspecte aici şi se cumulează într-o serie de erori:
    – vinovăţia pilotului, cu consecinţa prăbuşirii avionului. Iar aici avem de-a face cu ceea ce se numeşte de obicei în Creştinism „moarte năpraznică”. Ar trebui ca măcar acum să înceteze campania de spălare a imaginii lui Iovan ce s-a dezlănţuit LA ORDIN (securistic, evident) după crima din Primăverii. Apare atât de evidentă conexiunea cu actul ucigaş de atunci că n-ar mai trebui disculpări. Croitoreasa securistă e divorţată, amantul e în mormânt, fostul soţ o să ajungă şi el în groapă. Moartea – cel mai bun pedagog.

    – vinovăţia autorităţilor preocupate de „securism” şi nu de securitatea cetăţenilor. Toate aceste servicii de securitate şi apărare care se dovedesc prin acest eveniment tragic nu complet depăşite, ci anacronice, bugetofage şi, acuza cea mai grea, amatoristice în ceea ce ţine de competenţa profesională. SRI, STS, JANDARMERIE, POLIŢIE, ARMATĂ – depăşite în competenţă de un pădurar ajuns mai târziu acasă.

  15. Ghita Bizonu' Says:

    pozedecat

    gandeste mai putin si beleste mai bine ochii prin prejur.
    Sa sic asa suntem in buda cu „materia” pana la nas .. La o adica ne ia gaia (norc ca Putin are alte treburi)
    Daca ni se intampla ceva NATi-O franta!!! Pana sa se prinza ei ca e cazu noi am inceta sa existam!!
    Findca ne gargarisim ca idfiotii ca suntem in NATO insa pana sa vie aia ar fi cazu sa fim si noi in stare de ceva. Na mai tii minte jocurile olompice trecute? Ala Stupidashvili baiatu destept portocalac din Gruzia s-a gandit el bine ca e amic cu SUA si Isrtaerlu ca are copnsiglieri isarelinei la armata ca .. si s-a apucat sa zbandare ursu 9acu nu zic ca nu avea drepatte de parte alui. Insa mai trebe si sa poti .. ca uneiri incornoratu se mai procopseste si cvu o bataie daca vine prea devreme acasa!! Complet imoral da bataie e pa baza de daca poti dai daca nu poti iei!!) SI ziceam Stupidashvili s-a repzit sa scarme rusii „exact” cand trebuia : inceput de WE, deschiderea Olimpiadei cine s afier atent la ce face el? Naspa ca tot la fel nimeni nu a fsot atent la ce i-a facut Rusia!!! Si pe ruma prea tarliu ca dehy dfidtanta , stramtorile samd.

    Norocu nost ca Rusia e Puti9n maim departe ca Ocarina sufla la alte fluiere (in genela al picioarleor ei) samd .
    Ca trebe sa iti zic ca aviatai noastra miliatra e ca naiba. Ca naiba pe hartie ca de fapt nu ar mai trebui sa zboare !!! Musiu Tariceanu a zis clar ca el nu da banii pe arme. Elicoptere de lupta – OHA! ca pe maidan . Tancuri – cateva si nu se stie cate din ele mai merg . samd samd. Nici cu soldatimea nu stam bine – numa cu generalii si coloneii!!!

    ne laudam ca tampitii cu cateva batalioane care fac operatii de politie coloniala prin Irac si Afganistan. Dar atat. Da si aia de muylte ori sunt la mila si pomana altora ..

    In rest mandreste-te ca suntem in NATO. Si raga-te sa nu ni se intaple ceva ca pana sa apuce aia sa dea alarma noi am disparut ..

  16. stejarul Says:

    Facatura… facatura. Un fel de ultimatum la SRI. Daca cristi de la secu ramane in functie inseamna ca a „semnat pactul de coabitare”
    Ingrata meserie ai georgica!

    Noi, tampiti suntem ca ii lasam pe astia sa joace ruleta ruseasca cu vietile noastre!

  17. Roxana Iordache Says:

    @Radu Humor, m-am plictisit de câte ori te-am rugat să precizezi sursa. Chiar îţi pierzi timpul cu cearşafuri demagogice.

    @pozedecat. Nici mama NATO-ului n-avea ce să facă mai mult în condiţiile-alea. Poate doar localizarea mai rapidă. În rest, nu se putea ajunge acolo decât per pedes apostolorum.

    @Donkeypapuas. Cum spuneam, tu nu doar că ridici piatra. Din nou îmi fac cruce.

    @Marius Mina. Mă tem că de data-asta te iei după presa isterică. Avioanele n-aveau cum să intervină pe vremea-aia, am înţeles că şi Iovan ceruse amânarea zborului.

    În privinţa declaraţiei lui Ponta, dacă a fost aşa, e iresponsabil, dar n-ar fi prima oară. Sau a fost dezinformat special ca să fie compromis, dacă mai era nevoie.

  18. ioprotestatarul Says:

    Celor plecati inainte de vreme… sa le fie tarana usoara.

    @Radu Humor
    Subscriu. Intr-o tara cu un popor ingenuncheat si institutii nefunctionale, supuse politic si parazitate de slugile si progeniturile parvenitilor la putere, nu poate exista democratie si stat de drept…

  19. virgilvirgil Says:

    1. S-a afirmat ca inainte de decolare capitanului aeroplanului i s-a adus la cunostinta ca va trece printr-o zona de givrare .
    Se spune ca Iovan ar fi cerut doctorilor sa amine decolarea , dar acestia au insistat sa decoleze imediat .

    2. Avionul a intrat in zona cu givrare …
    COMANDANTUL AERONAVEI NU A RAPORTAT CELOR DE LA SOL
    Lucrusor obligatoriu.

    3. Avionul a pierdut un motor di9n pricina givrarii .
    Grav si iarasi CAMANDANTUL AERONAVEI NU A RAPORTAT CELOR DE LA SOL .
    Lucrusor obligatoriu :

    4. In caz de givrare pilotii pot adopta urmatoarele masuri :
    Ies din zona .
    Se intorc din drum .
    Degivreaza aeronava prin sistemele proprii acesteia si in plus procedeaza astfel :
    a) Vara coboara .
    b) Iarna urca .
    ERA IARNA SI IOVAN A COBORIT .

    Iata numai citeva lucrusoare care indica o greseala de pilotaj si nu o „aterizare eroica” .
    Sigur este prematur sa ne pronuntam pina cind ancheta nu va scoate la iveala toate cele petrecute cu ocazia acestui tragic eveniment .

    In ceea ce priveste reactia autoritatilor … Asta e alta poveste si necesita alta discutie .

  20. ioprotestatarul Says:

    POLITIA SI PARCHETUL COMPLICE ALE „BARONULUI” PSD ADRIAN DUICU, NASUL MAFIEI POLITICE DIN MEHEDINTI.
    Un pompagiu semianalfabet, parvenit in politica, doctor inginer specializat in abuzuri, falsuri de tot felul si sifonat banii publici…
    Iar institutiile statului si romanii dorm… somnul dulce al nepasarii.

    http://www.televiziuneaseverin.ro/rts4/index.php/arhiva-stiri/14218-olteanu-ii-strig-dreptatea.html

  21. Ghita Bizonu' Says:

    Romania e ca in Congo!!

    In legatura cu accientul ala nenorcit de avion mi-au venit niste idei.
    Romania are 238.391 kmp nitel mai mare decat Marea Britanie (240.000) sau aproape cat era vechea RFG (248 717).. si o desnitate a populatiei mult mai scazuta. Adaugati la asta ca avem un reliefr “armonios” adica cu destui munti si dealuri pluus Delta Dunari (si as pune aici si Balta Mare a Brailei) , starea infrastruturii rutiere (mersoa proasta) si din vom putea zice “normal ca in unele zone ale tarii te cam poti rataci ca e greu de ajuns in alte locuri” si daca ai un picior rupt cam ala esti!! (nu mmagbdesc la bulevardu Bucegi)

    Insa din tragedia de ieri – care nu trebuia sa se intample – vedem niste cestii bizare rau.

    De exemplu avionul ala care s-a prabusit. Nu ca era vechi ci ca era neintreniut. Nezburat cam de un an. Pilotul avea unele “reticente” ca mai ales trebuias a zboare peste niste munti cu paduri . Dar l-a lasat motorul .
    Acum ma gandesc si eu cu unicu-mi neuron blegomazit de tuicomicina – la o adica cate avioane echivalente cu un BN 2 gata se zbor au Marea Britanie sau avea Germania de vest ? Tineti cont ca in Anglia dumurile sunt mai multe, densitatea populatiei e mai mare, tara mai bogata doatari medicale mai multe. Da cred ca aveau mai mult decat un singur avion neintretinut… Germania ? Si ea sigur – de fapt aici e casa lu Dornier Skyservant nitel mai rapid .. Cred ca in mod normal o tara de aceste dimensiuni ar trebui sa iaba cateva avioane din astea usoare gata de zbor .. ca nu se stie . A da elicopteru .. e mai la moda insa nu scade utilitatea unui avion usor .
    Ar fi trebuit sa avem cateva avioane din astea .Nu multe da disponibile. Avioane care sa mai fie si intretinute ..

    Ar mai fi ceva .. detectarea locului accidentului a fost .. cum a fost . Asta ma face sa imi aduc aminte ca si BN2 si Do 29 si alte avioane din astea sunt folosite si de armate.. Patrulare si supaveghere. Ca sunt ieftine si ora de zbor este si ea ieftina. Adica daca tot avem zone montane in care nu ai cum sa stii ce se petrece ( acident de avion mai stiu ce traznaie ca nu ar fi demirare ca ve-un turist mai dobitic sa se rataceasca intr-o zi prontre plauri Deltei ) ar fi bine sa ai cateva bimotoare din astea usurele in care sa bagi diferite echipamente de detectie – infrarosu, radio si naiba mai stie ce, Nu din alea care de la 16.000 metri pot citi ce scrii ci din alea mai putin peformante care sa isi faca treaba doar de pe la 2000 metri (de fapt cobori si mai jos) . Faptul ca sunt lente nu deranjneaza dimpotriva .. si sa nu uitam ca ora de zbor este ieftina si aparatu la fel.
    Si la o adica astea ar putea fi folosite si militar ptr situatii “usoare” ….

    Si ar mai fi ceva :cateodat mai ai nevoie si de un clicopter usor. Dupa cate stiu noi avem numai elicoptere scumpe Cateva Robinson ar putea fi o buna solutie (cca 500.000 $ bucata)

    Bine-ntels la toate astea pui si unGPS. Daca un VW golf are GPS …

    Si asta ma face sa imi aduc aminte de drumurile noastre care unori se umplu de zapada.. Si de comune care raman inzapezite si salvari care nu mai ajung .. asta in timo ce armata taie tancuri .. Ori niste tancuri dezarmate (adica dat jos armanentul si blindajul!!) dotate cu lame de plug , eventual si o “cutie” pe ele (una care sa poa fi fololosita ca ambulata!!) ori niste autosenilate ale armatei . Sa nu zic ca in caz ca asa ceva e folosit ca ambulanta iarna …poate sa o ia de-a dreptu peste camp… la o adica modernizezi magaoia cu un GSP ca sa poata sa gaseasca satu Pierdutii din Balta si noaptea pe viscol. Vreo 2 pe judet … cares afaca si dezapezirile (totu e ca soseau sa fue libera cand alearga astia cu 50 la ora!!) si “urgentele.
    E chiar pacat sa tai in nestire chiar toate utilajele pe care le-ai putea refolosi in cazuri grave . Si uneori vechiturile militare sunt cele care dispun de forta si capacitatea de trecere pe care alea civile nu le au …

    Ma rog ar costa ceva, Dar nu chiar atat de mult . Insa ne-ar descurca si nu am putea zice ca in Romania ca in Congo si ca unic difernta sunt zapezile. Nu ar fimpoate ca in Europa insa eficenta ar fi europeana …

  22. Donkeypapuas Says:

    @virgilvirgil

    Aveţi grijă că şi dumneavoastră veţi fi acuzat că aruncaţi piatra.

    Păi, ce! Să fie deranjat sistemul coabitac?

  23. Nicu Suciu Says:

    @Roxana; sub impulsul starii emotionale toti isi dau ca parerea. Trebuie sa se analizeze cauzele de ce s-a actionat sporadic si mai ales NU S-A APELAT LA MIJLOACELE ARMATEI DIN ZONA:
    -la 60-7o de km se afla unul din cele mai performante dadare ale armatei..la MUNTELE MARE. Oare s-a apelat la datele acestui mijloc?Cred ca nu.
    -la o unitate din cluj 9fosta mecanizata) stau si rugines MLI-urile .Unitatea dispune de ambulante pe sasiu de MLI(MEDEVAC) care puteau cu mare usurinta sa urce in acea zona si mai ales SA PATRUNDA PRIN VEGETATIE MEDIE;
    -AFLAREA LOCULUI DE STATIE SE INVATA DE CATRE RACANI IN PRIMELE LUNI DE ARMATA Pe moment ce doctorul Zamfir a dat cu precizie coordonatele DE CE NU S-AU FOLOSIT DE URGENTA HARTILE MILITARE SI PRINTR-UN SINGUR CALCUL MATEMATIC SE AFLA CU PRECIZIE LOCUL ACCIDENTULUI.
    -in Cluj se afla(inca) o nitate de transmisiuni;fost regiment al Armatei a 4 a), s-a apelat la serviciile lui?
    -GRAV(cu multe urmari in viitor)…MUNTII APUSENI AU RAMAS FARA VANATORII DE MUNTE. La Campeni a existat unul din cele mai bune batalioane de V.M di Armata romana. Sunt sigur ca daca acesta mai exista in maximum O ORA VANATORII ERAU LA LOCUL ACCIDENTULUI.
    Atata timp cat conducerea acestor actiuni se fac de catre civili TOT ASA VOM PATI. PANA IN ANII 2000 CONDUCEREA IN ASTFEL DE CAZURI ERA UNICA SI SE EXECUTA DE CATRE CEL MAI MARE IN FUNCTIA MILITARA DIN ZONA. Deaceea nimeni nu se calca pe [icioare sau statea la taclale CA JANDARMII UMFLATI DE ANABOLIZANTE SI CU INIMA IN GAT LA URCARE PE JOS.
    Regret din suflet disparitia unui pilot de exceptie :ADRIAN IOVAN. Ma intreb Roxana, OPREA CARE TREBUIE SA COORDONEZE TOT CE TINE DE SIGURANTA SI APARARE NATIONALA, AVEA INTERES CA IOVAN SA FIE SALVAT DUPA CE A STERS CU EL PE JOS DUPA CE I-A DARAMAT PENSIA?

  24. Roxana Iordache Says:

    @donkeypapuas. Papuaşule, aş jigni măgarul. Şi el, săracul, n-are nici o vină, dimpotrivă, poartă sfinţenie. Tu chiar nu înţelegi că mie îmi e milă de oameni. Indivizii conflictuali sunt într-o continuă irosire de sine ca persoane umane. Ridicarea pietrei s-a referit în mod evident la profilul personal şi e de mirare că pregătirea teologică de la care te revendici nu te-a ajutat să înţelegi.

    @virgilvirgil. Virgile, ba a raportat. Scuză-mă, dar faci consideraţii hilare. Nu ştiam că ne pricepem toţi la aviaţie, ca şi la fotbal şi politică. Dincolo de asta, e vorba totuşi de cineva care tocmai şi-a pierdut viaţa şi asta pare să-ţi fie indiferent, dacă nu chiar să-ţi provoace satisfacţie, aşa cum ţi-ar fi provocat moartea lui Adrian Năstase, dacă sinuciderea nu eşua. De fapt, tu când de vorba de oameni care au alte convingeri politice decât tine ţi se pune pata şi angajezi campanii demolatoare. Altfel, eşti un dulce.

    @Nicu Suciu. Mulţumesc. Percutantă analiză. Sistemul antinaţional are tot interesul să dezarmeze Armata.

  25. pozedecat Says:

    @Ghita: cine se mandreste !??? Eu „decat” aratam ce jale e ca un stat NATO nu e in stare sa depisteze PE TERITORIUL LUI victimele unui accident aviatic care are in spate: ROMATSA, STS, sisteme militare radar de supraveghere a spatiului aerian, sisteme ale politiei politice de interceptare si localizare a telefoanelor … Toti astia n-au fost in stare sa depisteze si pe urma sa comunice intre ei si sa puna datele cap la cap sa traga o concluzie! Ca sa nu zic de faptul ca daca aveau dubii puteau sa-i sune inapoi si sa-i intrebe ce vad in fata ochilor, sa compare cu datele din obeservarea prezumtivelor locuri de prabusire incorect determinate initial (adica li s-ar fi comunicat ca „se află pe un munte, pe o pantă sudică, de unde vede o pârtie de schi şi bucla unei şosele” – cate partii pe langa o bucla a unei sosele vizibile de pe o panta sudica s-ar potrivi descrierii daca ai avea dubii? Ca de la caldurica de acasa dau un Goagal Maps si teuiti daca unde crezi tu ca s-a prabusit se intrunesc conditiile topografice descrise; pe urma le verifici … cat ia asta unui creier coordonator al salvarii!??)
    Despre asta este vorba @Roxana! Nu despre ajunsul la fata locului instantaneu. Ideea ca s-ar putea sa pierzi candva un pluton intr-o operatie militara si n-ai fi in stare, stat de doua parale, sa-ti recuperezi combatantii. Jalnic !

  26. Ghita Bizonu' Says:

    Virgile

    e cam curios cum ca sa degivrezi trebe sa urci .. de fapt la 3500-5000 metri latitudine vara e ca iarna si invers. Asa ca daca urci nu degivrezi ca tot frig ca dracu e!!! ( hm .. in razboi prin 43 .. escadrila de la .. Mamaia .. Pilotii se cam „delassera” si find vara stateau ca la Mamaia!! Chiloti de baie adica .. Alarma se reped in avioane afara sa mai aibe timp sa se imbrace [bluza de corp, izamna flausat, pantaloni de piele imblanita, cizme inbl;anite, camasa milityara, pulovar si geaca de zbor imblanita) si cand au ajuns la 3500 metri tin-te la taiat piroane !!! Findca nu se vedea nimioc au coborat la 1500 .. deja cam vineti!! Findca normalu la 3500 sunt cma minus 30 de grade!!!)

  27. Donkeypapuas Says:

    @Roxana

    „Sistemul” încearcă MAREU să folosească terminologie „pozitivă” pentru a-şi ascunde eşecurile şi incompetenţa. Un exemplu: „creştere negativă”, ce se înţelege prin aceasta?
    În cazul de faţă cei din „sistem” au utilizat sintagma „încercare de aterizare forţată”. Fără nici o dovadă! Dumneavoastră aţi plusat şi aţi adăugat şi adjectivul „eroică”. V-aţi însuşit, adică, modul lor (al celor din „sistem”) de ănşelătorie semantică. Iată însă că apare public dialogul avut cu turnul de control, unde nu se pomeneşte nimic de „coborâre”, ci de urcare la alt plafon. Ne-am aflat din primele momente ale prăbuşirii în faţa unei DEZINFORMĂRI induse de autorităţi pentru a-şi ascunde sub preş erorile în lanţ. Sună mai frumos în urechile telespectatorilor „au aterizat forţat” decât „”s-au prăbuşit”. Au crezut că vor avea de-a face cu unu, doi oameni care şi-au rupt nişte coaste şi cu asta s-a muşamalizat totul iar raportările vor rămâne goale la căsuţa „accidente”. Uite că nu -sa întâmplat aşa! Au murit doi oameni.
    Unul dintre răposaţi a fost Adrian Iovan. Nu este el cel care a tras în capul „hoţului” de la mai puîn de doi metri? Pe terasa casei, nu în locuinţă? „Legitimă apărare!” Aşa au spus cei din „sistem” tot în spiritul limbajului mincinos de care am vorbit. Bunul simţ spune ce a fost: crimă.

  28. Roxana Iordache Says:

    Papuaşule, eşti deţinătorul Adevărului.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: