Foto: Gardianul
E de notorietate faptul că fiara politică Băsescu e un produs de marketing politic. Are instinct şi are şi PR foarte bun (mai ales că şi concurenţa e slabă). PR-ul a fost, de data asta, chiar diabolic. Şi eficient.
Adică, Traian Băsescu a fost la Şcoala de Vară a Universităţii de la Tuşnad, unde erau invitaţi Viktor Orban (care e un tip antipatic), Tokes Laszlo (care este) şi mai ales, tineri secui. Să te duci să le reciţi art.1 din Constituţie, privind statul naţional înseamnă să te duci să-i înjuri de mamă la ei acasă.
S-a dus special ca să-i provoace, secuii să-l huiduie şi extremiştii români să-l aplaude. Şi nu doar extremiştii. Că sunt suficienţi fraieri care pot fi fezandaţi emoţional, pe anumite teme în care îşi pierd uzul raţiunii. Transilvania e una din ele.
Băsescu, un nenorocit iresponsabil, care îşi bate joc de instituţia prezidenţială şi de o ţară întreagă. O ruşine naţională.
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 12:41:51 pm
Roxana
1. IP ul e banat 100%
2.In priviinta lui Radu Duda ma pronunt in cea mai desavarsita cunostiinta de cauza.In cateva zile va aparea o carte scrisa cu dedicatie, de persoane din exil , foarte apropiate de Casa Regala ,care va cuprinde multe documente si declaratii ale celor care cunosc situatia mai bine decat noi toti la un loc.
3.Basexxxu s-a dus la secui sa-i injure de toti mortii lor , de masa de taxu si de Arpad frapsu’.
Cand v-am ciripit ca sunt sanse sa-l vedeti pe Mefisto in turul doi cu Vagin Tribunu …..
Toate datele problemei ma duc intr-acolo, am scris ceva mai de mult pe tema asta dar tu treci rar pe la mine ca esti busy la cules de dude. 😉
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 12:42:47 pm
Desigur, dupa ce s-a convins ca ungurii nu-l vor vota, stiu ei de ce, Basescu ar pune botul chiar si la voturile nationalistilor romani. Dar si aici, terenul e cam ocupat, Vadim fiind intr-o surprinzatoare crestere. Si nici un nationalist roman nu-si va pune stampila pe Traian Basescu (ce nationalist admite faza cu licuriciul, apoi Marea Neagra lac rusesc, etc.) Daca mizeaza pe prostime, s-ar putea sa se loveasca de indiferenta acesteia fata de fenomenul politic actual. Basescu alearga vara in loc sa se odihneasca inhtr-un concediu linistit pentru ca nu poate inca accepta, oficial, infrangerea iminenta si pentru ca trebuie sa-si negocieze o iesire din cursa onorabila de pozitii superioare.
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 12:46:00 pm
extremistii romani!? cati sunt si astia??? ajung ca Stalin sa intreb cate divizii are Papa de la Roma??? nu toti adeptii partidului Romania Mare sunt extremisti, multi inculti si incapabili de respect al parerii celuilalt, dar extremisti e mult spus
presedintele Romaniei imi pare doar un dezaxat. fiara politica Basescu??? dupa mine e un clown care se potriveste in peisaj.
in toamna , la alegeri balanta o vor inclina cetatenii marilor orase ca in 2004. iar ,,prostimea'” carata cu microbuze se va alege cu cativa banuti si niste sticle de alcool.paguba PD-L
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 12:50:14 pm
Este bine daca pierde voturile ungurilor. Acestia si-au pus candidat propriu in primul tur pentru a negocia in turul 2 si a obtine cat mai mult de la cel preferat. Ar fi bine ca aceste voturi sa nu mearga catre Basescu. Oricum ei sunt mai multi decat eventualii nationalisti romani care l-ar prefera in dauna lui Vadim. Deci Basescu, in dezorientarea lui, nu are alt final decat dezastrul complet. Pacat ca nu stie nimeni sa profite de asta. Cred ca va ramane tot el inca 5 ani. Un cadavru politic.
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 1:28:31 pm
Rusinea nationala Basescu si maghiarimea ,acesta a fost o avertizare data nationalistilor unguri ,care il vor vota daca candideaza la presedentie,o sambata frumoasa 🙂
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 2:09:59 pm
Eu am ramas cu asta in minte:
„Succesul lui basescu , este insuccesul Romaniei”.
Mi se pare corect.
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 2:16:37 pm
simt nevoia sa vorbesc despre ,,etniile’ transilvane
consider ca-n istoria transilvana s-au petrecut doua mari nenororciri!
una de data mai recenta(istoric vorbind) plecarea sasilor. a doua maghiarizarea secuilor!
vina din nefericire apartine ,culmea, si majoritatii romane sute de ani asuprita de acel blestemat de Uno Trio Nationum.
de-lungul istoriei am avut parte de promisiuni nerespectate de la voievozi, pana la prim ministrii ca Ionel Bratianu. si romanii si secuii.sasii n-au mai avut nici macar iluzii dupa sosirea trupelor sovietice
nici un politician roman(pana la Basescu) nu si-a pus problema provenientei secuilor. coordonat si membru al serviciilor secrete presedintele nostru a incercat asta, dar din nefericire nu are nici cultura nici diplomatia necesara repararii, cred eu, a unei nedreptati facute de-alungul istoriei acestei etnii
eu in acest context si cu umilele mele cunosiinte imi explic ce se intampla.Basescu Orban( ungurul nu trubadurul nostru) Tokes, sunt niste nenorociti, politicieni ratati urlatori de slogane. noi sasii cati mai sunt secuii maghiarii svabii sarbii cehii slovacii croatii romii sau tiganii, si altii vom vietui in continuare in Transilvania
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 3:06:00 pm
Ai dreptate Roxana !!!!!
treci la mine pe blog am pus doua poze cu Cristina Ursol
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 3:14:38 pm
Basescu nu trebuie subestimat.El stie ca ,daca pierde alegerile ,va plati pentru hotiile pe care le-a facut.De aceea el vrea voturile nationalistilor romani si pentru asta se cam joaca cu focul.
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 3:24:20 pm
M-am uitat putin la TV. Parca era o succesiune de imagini suprarealiste. 1. Basescu ii roaga pe ungurii din Partidul Civic care il huiduiau: „Spuneti UDMR-ului sa vina la mine, nu la PSD si PNL.” Pai parca partidele astea maghiare erau in competitie, cum sa spuna unul altuia ce sa faca? Iar el, ca presedinte al tuturor romanilor, este in competitie cu PSD si PNL? Cred ca ungurii au si luat pozitia de drepti in fata lui si au spus: „Inteles, sa traiti!” 2. Boc da cu coasa. 3. Udrea canta la fluier. Doamne, chiar au innebunit complet?
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 4:05:26 pm
Nu stii ce-i mai cretin aici. Titlul sau autoarea?! 🙂
Dar, citind comentariile, m-am lamurit. Si titlul si autoarea si postatori care o sustin! 🙂
Dixit!
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 4:21:02 pm
nastase era diplomat mai bun, pacat ca fura asa mult…si-a irosit sansele de a mai candida vreodata la presedentie…
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 4:21:57 pm
attila, te astept la mine pe blog daca esti cenzurat aici…
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 4:26:41 pm
Nici macar cei mai nationalisti si extremisti maghiari nu si-au permis vreodata sa afirme ca Presedintele României i-a injurat vreodata de mama.
In schimb o jurnalista ratata isi permite sa declare public ca Basescu i-a injurat pe maghiari de mama. Si mai are si tupeu sa vorbeasca despre nationalism, xenofobie si instigare de tip extremist!
Faptura necuvantatoare, Roxana, tu-ti dai seama cat de razna ai luat-o? Nu cred. Mi-e imposibil sa cred ca un individ, cat de cat normal, poate sa aduca asemenea acuze presedintelui tarii!
Sa dea D-zeu sa te faci bine….
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 4:27:52 pm
@Marius Mina. 1. Mulţumesc că mă faci mincinoasă. 2. bs, 3. Asta am zis şi eu, primul a zis-o Ion Cristoiu. În rest, îţi va fi foarte ruşine de prostiile pe care le scrii despre nişte oameni cu totul excepţionali.
@Franklin. Cred, mai degrabă, că Băsescu a fost agent electoral pentru Vadim. Să ia cât mai multe voturi de la contracandidaţi.
@olimpiu. Poate, dar dacă este preşedinte şi are prima şansă să mai fie, atunci electoratul cum e? E uşor să ne iluzionăm.
@rusnac. Ungurii şi-au pus candidat în turul I pt Băsescu. Le convine. Un preşedinte normal le ia obiectul muncii. Mă refer la lideri, evident. Şi dacă ne va conduce încă 5 ani un cadavru politic, cum spui tu, ceea ce e probabil, te întreb şi pe tine, ce fel de popor suntem?
@octavpelin. Îl vor vota, pt că le serveşte cauza.
@ela. Asta e situaţia.
@olimpiu. Eşti amabil să-mi spui când şi-a pus Băsescu problema provenienţei secuilor? Oricum nu contează, dacă ei îşi revendică apartenenţa maghiară înseamnă că asta sunt. Sau au devenit. În ce-l priveşte pe „nenorocitul” de Tokes, fără el nu mai scriai tu acum comentarii pe blog.
@Ovidiu. E frumoasă, din câte mi-am dat seama. El e caraghios ca prostul.
@tony. E sigur pe el, îşi permite orice, pentru că ştie că n-are contracandidat. Nici nu mai e disperat. Acum e în faza de contraatac dezlănţuit. Va folosi orice mijloace şi va face orice pentru realegere.
@rusnac. Nu. Era clar, am şi scris de pe la începutul anului. Sfidează, ca să fie clar că îşi permit orice.
@Atilla. Kk, disperatule, de-aia-l susţii, că te face să te simţi în elementul tău patologic. 😆 Eşti prost rău, săracul de tine! 😆
@neinfectat. Vă potriviţi şi vă meritaţi.
P.S. Ai picat din blogroll-ul meu pe chestia-asta. 🙂
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 4:45:37 pm
nu ma cenzura, draga roxana, fiindca rareori un generalissim jmeker si pervers ca mine are timp si placere sa comenteze pe blogurile inamicilor politici 🙂
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 4:56:51 pm
Roxana, nu stiu ce popor suntem, dar stiu ce conducatori avem. Si mai constat o evolutie extrem de periculoasa catre totalitarism in viata noastra politica. PDL nu poate fi considerat un partid democratic si constitutional atata timp cat se supune orbeste unui om, oricare ar fi el, ridicat la postura de zeu, si foloseste fata de adversarii politici limbajul pe care il putem vedea si aici. Inseamna ca aproximativ 30% din spectrul nostru politic (daca nu adaugam aici si PRM si PNG) sunt partizanii unui regim totalitar bazat pe cultul personalitatii, de care credeam ca am scapat definitiv in 1989. Este o alta mare realizare a presedintelui Basescu, ca a reusit sa fanatizeze intr-un asemenea hal un partid care odata se anunta important (si promitator) pe scena politica romaneasca. Petre Roman era un pusti pe langa asta.
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 5:01:56 pm
Roxana,
Să-l declari pe Băsescu „nenorocit iresponsabil” şi cu asta să-ţi imaginezi că i-ai dat foc la valiză…
Băsescu e o instituţie a manipulării opiniei publice. E chirurg de mare fineţe pe gândurile prostimii. Vinde şi cumpără tot, inclusiv pe mă-sa, pentru încă un mandat.
Şi să vii tu, jurnalist cu rasă, manipulator ştiinţific de opinie, cu acest „nenorocit iresponsabil”, e ca şi cum ai da cu piatra din praştie într-un utilizator profesionist de „Smith & Wesson „.
Mă aşteptam la o analiză mai rafinată a băii de mulţime cu două tăişuri.
Nimic nu e ceea ce pare a fi. Nici bufniţele. Speram să decelezi infinitatea de nuanţe de gri, pe scala alb-negru, ca unul ce lucrează la nuanţe.
Adevărata ştiinţă a manipulării nu se învaţă din manualele de specialitate, ci din povestea „Sarea în bucate” …
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 5:23:24 pm
@ roxana
vad ca ai idei putine dar fixe. daca un agent dublu romano-maghiar e imbratisat ca simbol al revolutiei, atunci chiar nu merita sa mai scriu. pt mine Tokes este un nenorrocit din cauza ca promoveaza ura interetnica , ca este un bluff ca multi altii din dec 1989
cred ca Ion Cristoiu a fost amabil numindu-te naiva.
eu iti urez vis efrumoase cu privire la Duda tokes si alti prelucrati de servicii de care e mandru Basescu. In scrisul tau Rizea Cornea Coposu si alte simboluri adevarate suna a blasfemie daca le alaturi lui Tokes si altor securisti fie ei si cu sutana
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 5:28:47 pm
Fostul premier al Ungariei Orban Viktor, care este preşedintele principalului partid de opoziţie din Ungaria, FIDESZ, a afirmat, sâmbătă, la Universitatea de Vară de la Băile Tuşnad, că „este o cinste şi o onoare că preşedintele României s-a angajat la acest dialog, nici pe departe simplu”.
Orban Viktor a vorbit despre „colaborarea excelentă” între FIDESZ şi PDL, fostul partid al preşedintelui Băsescu, în Parlamentul European, exemplificând cu proiectul Nabucco.
Orban a spus că s-ar bucura ca la alegerile prezidenţiale din toamnă Băsescu să fie reales.
„În privinţa viitorului, noi, cei de la FIDESZ, aşteptăm ca Traian Băsescu să fie din nou preşedintele României şi împreună cu dreapta ungurească să facem un pachet comun de dezvoltare”, a spus el.
În cadrul dezbaterilor, Orban a menţionat că România şi Ungaria ar trebui să elaboreze o politică armonizată în ceea ce priveşte problemele minorităţilor din ambele ţări, exemplificând cu Ucraina, unde „minoritatea maghiară este în pericol”.
El a făcut şi o analiză a situaţiei economice de criză în care se află toate ţările europene.
Întrebat de un participant la dezbatere pe cine ar alege în funcţia de preşedinte al României, între Băsescu şi Kelemen Hunor, candidatul UDMR, Orban Viktor a răspuns: „Va fi şi turul doi la alegerile prezidenţiale, şi atunci l-aş alege pe Traian Băsescu”.
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 5:55:02 pm
@k. Generalissim ţi-am zis eu, prostovane, altfel, nu-ţi dădea-n gând cât îi veacul. 😆
@rusnac. Eşti prea cumsecade. PD a fost o lepădătură de partid din start. La fel şi PDSR. Scindarea lor a fost strategică. Să fie numai ei peste tot, simultan la putere şi în opoziţie.
@olimpiu. Atunci, de ce te oboseşti atât? Ştii ceva, m-am săturat de anonimi care îmi dau lecţii, deşi, faţă de mine, n-au făcut nimic pentru ţara asta.
@toader. Q.E.D. Mulţumesc. Poate dai şi un link.
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 6:01:34 pm
Atilla kedves,
akkor a DP-IST 100% 🙂
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 6:12:16 pm
@Roxana, nu te-am acuzat pe tine pentru blocarea IP ului meu.Se intampla pur si simplu si cred ca nu gasesti nodul gordian sa-l tai.
2. Despre Duda numai de bine dar ….nu incerca sa mi-l vinzi ca pe o persoana foarte deosebita cuz I won’t buy that B.S. !
In rest….caldura mare la cabinetul 1 …..i se flescaiesc sansele de la o zi la alta…
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 6:40:21 pm
@Roxana: intra-adevar „mare om politic basescu, mare fiara-animal-poiltic, cel mai redutabil politician pe care l-a avut Romania etc. adicatelea s-a si costumat ca ungurii numai ca sa-l huduie aia si sa atraga voturile vadimiste. L-ai ghicit si de data asta, faina analiza?
Roxana in opinia mea, centuristul si tiristul asta politic, care si-ar vinde si mama daca ar sti ca votul castigat in plus, dat de un ungur, i-ar aduce al doilea mandat, e mai dobitoc decat o cizma.
In deja nebunia lui, generata de „baile de multime” si pozele facute pe post de macac (ori mabas), idiotul a dat-o in boala ceausescului, care striga plutonului de executie sa-l mai lase sa le vorbeasca o data muncitorilor de la „23 August” si totul va fi ca inainte si poate si mai bine.
A luat-o in bot datorita lipsei tactului necesar in relatiile cu ungurii si nu numai, crezand ca o sa cada aia pe spate cand le-o „grai” el din Constitutia Romaniei.
La „costumul” pe care-l purta ma mir ca nu avea si un steag al Ungariei in maini. Crezi ca l-a obligat cineva sa se imbrace asa, sau a facut-o doar pentru a mai aduna ceva voturi?
Bref: a dat cu mucii in fasole, este ca si cum sa-r dezbraca in curul gol sa le vorbeasca electoral nudistilor si in discurs le-ar spune ca vrea sa interzica nudismul.
Fiara ta nu-i decat un dobitoc bun de injugat!
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 7:08:27 pm
Uitati ce suparat e omu’, l-am gasit in Gandul.
„Postat de Traian Tzepescu la 18.07.2009 18:12
v-am pacalit la primaria bucuresti, cu casa din mihaileanu, alegeri 2004, haisam, luxten, baneasa, borduri, parcari, parcuri, terenuri, castelele regelui, autostrazi, taxa auto, invatamant, agricultura, spitale, moldoveni, unguri, rusi, marea neagra, comunism-anticomunism, eba-inteligenta lu tata, udrea turista, ridzi-spanzuratoarea bugetului sportului, anastase-presedinta prostiei camerei, iancu costel-te inchide la catzel, miclea-pdl-urinatorul, fermecatoarea justitiei-macovei, stolojan-terminatorul finantelor intr-un an, videanu-bordura bucurestiului, tru-lingaul pricopsit cu deputatie la p.e, patapievici-injuratura romanilor,hardau-nenorocirea invatamantului, dobre-berceanu-0cm autostrada, fluturul aviar, pensii, oi, muntele athos, irak, salarii profesori, impozitul forfetar! umblu innebunit prin tara sa mai pacalesc niste prosti fiindca se apropie ignatul!!! targoviste!!! targoviste!!!!!!!!”
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 7:25:49 pm
@Roxana: a spune ca fara Tokes, n-am fi avut astazi rahatul in care astia ne afunda ori de cate osri vrem sa luam o gura de aer, este ca si cum ai spune ca fara incidentul Sarajevo, n-am fi avut WW1. Soarta Romaniei fusese bine stabilita, ungurul n-a fost altceva decat un pion pe tabla de sah a serviciilor secrete. Dar n-are rost sa intru in detalii istorice cu tine, pentru ca tu le stii mai bine.
E adevarat ca te faci frate cu dracu’ pana treci puntea si exact asta a incercat sa faca chiombu’ afisandu-se cu cel mai mare dusman al romanilor si statului roman unitar si national. Doar ca i-a iesit de-l ustura curu’
sa fii iubita
marcus
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 7:55:38 pm
Cele mai bune articole de prin WordPress.com
SUNT PE PRIMUL LOC IN CATEGORIA DE MAI SUS !
VEZI DE CE !
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 8:50:04 pm
Roxănica, ai progresat cu cunoştiinţele de limbă maghiară, felicitări. „Du-te-n p..da mă-tii” se traduce în ungureşte cu „România este stat unitar”.
Pe de altă parte, orice ar fi spus Băsescu acolo, pentru tine ar fi fost tot „un nenorocit iresponsabil, care îşi bate joc de instituţia prezidenţială şi de o ţară întreagă, o ruşine naţională”. Cu asemenea analişti politici, Băse are asigurată realegerea.
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 9:17:25 pm
@Marius Mina. Greşeşti. Habar n-ai.
@Marcus. Bine, Marcele! Dacă sunteţi aşa grozavi, de ce n-a fost un român cel care a declanşat revolta anticomunistă? Am pus întrebarea-asta de multe ori şi n-aţi fost în stare să răspundeţi. Aşa cum n-aţi fost în stare să vă revoltaţi. Nu că eu aş fi fost mai grozavă, dar eram puştoaică şi mă gândeam că aş fi o proastă să mă expun şi să-mi expun familia, într-o ţară în care nu există bărbaţi, ci laşi. De-asta a fost nevoie de Tokes. Dar nu sunteţi în stare să recunoaşteţi asta. Popor de nevolnici.
@mariusmioc. Pe vremuri, ai fi fost numai bun de inchizitor. Tu nu poţi respira de mine, eu, în schimb, nu-ţi neg dreptul de a-l pupa în cur pe Băsescu. Enjoy!
P.S. Scuză-mă, dar trebuie să fie cineva ori tâmpit, ori complexat ca să-i placă Băsescu. Şi trebuie să te laşi prostit rău de tot ca să nu vezi cusătura manevrei de azi. Din partea mea, n-ai decât!
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 9:36:09 pm
Pai cum sa nu Roxi,ii curg balele dupa alea 10% ale lui Vadim,esentiale pentru la toamna.Nici nu ma screm prea mult sa-l ”citesc” pe bbbasexcu[futui …. masii care la facut de nenorocit] da Mioc asta cred ca daca traia in 1968 il pupa in cur la fel si pe Ceausescu.Ma refer aici la momentul invadarii Cehoslovaciei acelasi gen de nationalismul ieftin. Sunt destui cretini cu IQ sub 40 care pun botul si din pacate sunt majoritari.Ma uitam azi la tv cum chelie ii instiga pur si simplu pe cei adunati acolo.Un scandalagiu borat ,asta e basexcu[cu b mic].
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 9:43:55 pm
http://www.antena3.ro/stiri/romania/traian-basescu-huiduit-la-tusnad-pentru-declaratiile-despre-autonomie_76037.html
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 9:48:12 pm
Sâmbătă 18 iulie 2009 la 10:49:34 pm
Roxana, dacă tu nu poţi să vezi relaţia blogăr – om politic decît în termenii pupatului în cur, e problema ta, nu a mea. Curul lui Stănculescu ce gust are?
Eu dacă am avut de criticat ceva la actuala guvernare nu m-am ferit s-o fac, dar pe bază de argumente, nu de emoţii. Vezi de pildă articolul meu despre taxa forfetară.
Din păcate, criticile pertinente făcute de alde mine sînt înecate în noianul de postări din blogosferă care în esenţă au un singur lucru de criticat la Băsescu – faptul că respiră.
Observ dorinţa de compromitere cu orice preţ a celui care are altă părere – aşa vă învaţă la partid?
Duminică 19 iulie 2009 la 12:02:44 am
M-a intrigat foarte mult expresia ,, popor de nevolnici”. Adica cine? Noi? Voi? Poate eu… Au fost nemtii nevolnici de nu l-au raschetat pe Hitler la auzul ideilor marete care acum suna doar a prohod? Chestia asta cu judecatul popoarelor merge la o halba de bere rece, cel putin a treia, se subintelege ca e o sueta de barbati, la fel cum se intelege ca nu mai au chef sau destula ratiune sa mai ,,valseze” pe subiecte consacrate, gen ,,Ba, io am avut-o pa aia!”.
Sa-mi fie cu iertare si tentativa de critica la adresa limbajului folosit de domnia voastra in raspunsurile catre comentatorii mai slobozi la gura. Raspunsul vanzatoarei de zarzavat ce poate fi inlocuit lesne de ,,beep” la doleanta cumparatorului de a lua la un pret mai mic legatura de patrunjel, nu se cheama feed-back.
Inca una si ma duc: se judeca faptele, niciodata Oamenii.
Iertare pentru deranj, va doresc o noapte linistita!
Duminică 19 iulie 2009 la 2:58:31 am
Sa-ti spun „pasarica”, „domnisorica” sau „tiganca imputita”?
Ai fost acolo? De ce vorbesti daca nu stii? Nici macar nu ai o poza, a trebuit sa „imprumuti” de la Gandul…
Ca si stirea…
Duminică 19 iulie 2009 la 5:31:16 am
Olimpiu, de unde culegi frate bazaconiile cu „maghiarizarea secuilor”? Ai stat cu un secui la masa si ai incercat sa-i explici ca a fost maghiarizat? De unde apareti, mai tata?!
Duminică 19 iulie 2009 la 7:38:40 am
Ideologia maghiarizării, studiu de caz:
“Frivolitatea înseamna sa fii mulţumit cu simbolurile”, spunea filosoful francez Jacques Derrida. Privesc simbolul LALEAUA, deasupra inscripţiei Romanyai Magyar Demokrata Szovetseg. Hungaria-1 (numerotarea este obligatorie) a fost aneantizată prin consecinţele bătăliei de la Mohaci (1526). Laleaua a fost adusă în Europa de slujitorii turci ai lui Soliman cel Măreţ. Secuii au adoptat ca simbol de identitate naţionalistă Laleaua, sărbătorind astfel distrugerea Hungariei -1 de sultanul turc Soliman Magnificul! Bram Stoker (scriitor extraordinar de bine documentat prin lecturi în British Library) ni-l prezintă pe mândrul conte Dracula drept unul dintre aristocraţii secuilor care au refuzat jugul ungar: “After the battle of Mohacs, we threw off the Hungarian yoke”! Cred că în prefecturile din “judeţele secuieşti” ar trebui să fie inscripţionată această remarcă. Nici măcar vechile cronici ale maghiarilor nu îi prezentau pe secui drept una dintre Săgetile ungureşti. Forţându -i să înveţe limba maghiară, ungurii le-au distrus identitatea de secui. Faptul că secuii nu sunt trib ungur este consemnat de savanţii Occidentului, Encyclopedia Britannica îl menţionează. Ne reamintim caăla anii 1437/38, tratatele Unio Trium Natiorum întăreau de facto privilegiile enorme ale ungurilor minoritari, nu-i protejau deloc pe secui de agresiunea prin asimilare maghiară, şi îi excludeau complet pe români, populaţia majoritară din Transilvania ! Triburile singulare de daci care nu s-au romanizat decât parţial şi reversibil, –precum kurzii, numiţi ‘romani’ de către arabii aflaţi în Jihad expansiv –, s-au transformat prin evoluţie istorică în secui şi huţuli. Numărul siturilor dacice din ‘ţinuturile secuieşti’ vorbeşte pertinent în sprijinul tezei. Dar chiar şi după 2000AD, naţionalistii extremişti maghiari au distrus sistematic dovezile arheologice dacice din ţinuturile secuieşti. Hungaria -2 a fost reconstruită de la zero de prinţul regent latin Eugeniu de Savoia (1663-1736), care nu stia măcar o boabă din limba maghiară! Deoarece a fost şi eliberatorul Timişoarei, acest Eugeniu de Savoia născut la Paris a fost de facto « prinţ regent » pentru Romania Neoacquistica ai cărei regi dintr-o dinastie hotărâta tot la Paris încă nu se născuseră. Dar Hungaria -2, renăscuta prin geniul organizatoric latin, a fost apoi distrusa brutal de pseudo-elita maghiară odată cu inventarea “sistemei, a constituţiunei, a dualismului”, cum numea poetul Mihai Eminescu actul Ausgleich (Compromisul) de la 1867 care instaurase regimul “K und K”. Se năstea astfel Hungaria -3. Unde metodic se forţa ideologia maghiarizării populaţiilor secuieşti şi româneşti. După 1 decembrie 1918, această maghiarizare brutală a populaţiei româneşti se aplică doar pe versanţii Tisei, de unde dispar complet nenumăratele sate româneşti existente înainte de 1914. Prin conivenţa dintre Hitler şi Stalin, maghiarizarea populaţiilor secuieşti si româneşti este reluată după Diktatul de la Viena, împreună cu incalificabila deportare a evreilor ardeleni la Auschwitz, unde aceştia vor fi exterminaţi. Wikipedia de limba română pune acest fragment de Holocaust tot în responsabilitatea românilor, aleşi a fi ţapi ispăşitori pentru istoria din această parte a Europei. După cel de al doilea război mondial, Stalin impunea Republicii Populare Române instaurată la 30 decembrie 1947, crearea Regiunii Autonome Maghiare (RAM). În acest “stat în stat” unde securiştii erau maghiari, activiştii comunişti de etnie maghiară forţau nestingheriţi aplicarea maghiarizării …
Titus Filipas
Duminică 19 iulie 2009 la 7:52:49 am
Şi Scorilo a fost ungur?
Este vorba despre acel Scorilo care apare în cunoscuta inscripţie dacică : DECEBALUS PER SCORILO. Am identificat diachronic rădăcina numelui SCORILO ca fiind comună cu a cuvântului de origine etruscă SCURRA (după Klein). Etruscii au locuit în Etruria (care acoperea Toscana modernă, Umbria apuseană şi partea nordică din Latium) şi în zone din Lombardia, Veneto, Emilia-Romagna (unde se pare că au fost împinşi de gali). Originea etruscilor, popor ce se stabilea între anii 900 şi 800 înainte de Hristos în peninsula italică, este obscură. Istoricul italian Massimo Pallottino (1909 – 1995), specialist în civilizaţia etruscă, opera o distincţie între “provenienţa” etruscilor şi “formaţia etnică” a etruscilor. Massimo Pallottino începe enumerarea teoriilor ce se referă la “provenienţa” etruscilor cu acelea care atribuie etruscilor originea orientală în raport cu Italia. Am amintit deja că etrusci erau şi în Veneto. Un detaliu mai puţin cunoscut, dar important pentru noi, este acela că mulţi dintre veteranii legiunii Macedonica (numită acum de domnul Emil Hurezeanu : Legiunea Iudaica :-)) se retrăgeau la Veneto chiar din timpurile romane cele mai autentice (în sensul că nu exista Nova Roma, şi nu fusese recunoscut încă Novum Latium). După bătălia de la Actium din anul 31 înainte de Christos, veteranii din legiunea Macedonica se vor stabili în Veneto. Istoriceşte, Legiunea Macedonica a fost formată în jurul “nucleului dur” de soldaţi integri şi de mare curaj care l-au însoţit pe Cezar, Stăpânul Lumii, când a trecut Rubiconul. Legiunea Macedonica a fost centrată pe valorile în care acei legionari credeau. Este plauzibil că şi planul lui Cezar de a cuceri Dacia provenea din acele valori. Mai târziu, alţi soldaţi ai legiunii Macedonica îl vor însoţi pe Traian peste Dunăre. Acele valori care au trecut Rubiconul cuceresc şi Dacia. Avem certitudini că exista legătură între Dacia romană şi Veneto încă din veacul II după Hristos, dar noi mai credem că exista legătura cu Veneto şi pe vremea mai veche la care Nicolae Densuşianu se referea în cartea Dacia preistorică. Provin etrurii din fondul pelasgic comun, pe care Nicolae Densuşianu îl extindea dincolo mult de ceea ce sîntem dispuşi să înţelegem convenţional prin Dacia preistorică ? Atunci, Scorilo este un nume care provine din fondul pelasgic comun, la fel ca şi “scurra”? Bizar, dar găsim un punct de sprijin în teoria foarte recentă a unui lingvist italian (Mario Alinei, născut în anul 1926 la Torino, profesor emerit la universitatea din Utrecht unde a predat între 1959 şi 1987, fondator şi editor la Quaderni di semantica, revistă de semantică teoretică şi aplicată, până de curând preşedinte la Atlas Linguarum Europae) care susţine, nici mai mult nici mai puţin, că limbajul etruscilor provine din limba maghiară (sic!). La anii 1437/38, actul Unio Trium Natiorum îi recunoştea pe maghiari şi pe secui drept două “formaţiuni etnice” distincte, ca să recurgem la terminologia lui Massimo Pallottino. Unio Trium Natiorum întărea de facto privilegiile enorme ale ungurilor minoritari, nu-i proteja deloc pe secui de agresiunea prin asimilare maghiară, îi excludea complet pe români, populaţia majoritară în Transilvania ! Iar după Compromisul (Ausgleich) de la 1867, a fost elaborată o ideologie a maghiarizării obligatorii a populaţiei româneşti şi secuieşti din Transilvania, cu metodologia extrem de precisă. Dacă reputatul lingvist italian Mario Alinei identifică rădăcini comune la cuvinte din limbajul maghiarilor de azi şi cuvinte foarte vechi din fondul etrusc, este mult mai probabil să fie vorba despre nişte cuvinte (foarte puţine) din limbajul originar al secuilor care au infiltrat limbajul maghiar după anii 1437/38. Nu sîntem noi primii ce au susţinut că huţulii şi secuii provin din vechi triburi dacice care nu s-au romanizat ireversibil. Deci, pe lângă acel Scorilo dacic din Carpaţii Meridionali, nume propriu despre care noi sîntem primii ce afirmă că el provine din vechiul fond lingvistic pelasgic, din care s-a desprins şi limbajul etruscilor, cuvintele identificate de Mario Alinei au existat şi în limbajul antic al proto-secuilor ca triburi dacice din Carpaţii Orientali! Dar cum ajunge să influenţeze această rădăcină etruscă formarea adjectivului scurrilous din limba engleză ? Unde, în acord cu dicţionarul Merriam-Webster, cuvântul intra de la anul 1576. Cuvântul provenea dintr-o fabulă în limba latină, “De Asino et Scurra”, pe care o cităm:+Asinus/indigne ferens/scurram quendam honorari/et pulchris vestibus amiciri/quia magnos ventris edebat sonos,/ad magistratus accessit/petens/ne se /minus quam scurram / honorare vellent./ Et cum /magistratus /admirantes eum /interrogarent/cur /se ita honore dignum /duceret,/inquit:/”Quia /maiores quam scurra /crepitus ventris emitto /eosque absque foetore.”/Haec fabula eos arguit /qui in rebus levissimis/suas pecunias profundunt.+, scrisă de Laurentius Abstemius. Nu este un autor latin antic, ci un scriitor italian renascentist, pe nume real Lorenzo Bevilacqua. El a trăit în secolul XV, a fost profesor de Scriere Frumoasă (Belles Lettres) la Urbino, şi bibliotecar al ducelui Guido Ubaldo pe vremea papei Alexandru Borgia. Dar ce înseamnă rădăcina pelasgo-etruscă „Scori” din Scorilo? Probabil că “mim” (la fel ca meseria domnului Dan Puric).
Titus Filipas
Duminică 19 iulie 2009 la 8:27:55 am
…din pacate uitam foarte repede ! Sa ne amintim evenimentele din 1990 de la Tg Mures, cazul Cofariu…Domnul Traian Basescu e Presedintele Romaniei iar unii etnici maghiari au huiduit Romania si prevederile art 1 al Constitutiei, manifestare ce poate fi catalogata a avea un evident caracter antistatal….Astfel de atitudini sunt si consecinta denigrarii insistente, pe toate caile a institutiilor statului si Presedintelui chiar de catre noi, romanii…
Duminică 19 iulie 2009 la 10:04:39 am
@Roxana: Romania lui decembrie 89 era efectiv un butoi de pulbere, care avea nevoie doar de o scanteie sa se declanseze si asta in conditiile unui scenariu maltez european in care comunismului i se cantase prohodul.
Tokes nu a facut altceva decat sa execute niste ordine de la superiorii sai ierarhici, ordine care in principal nu vizau neaparat ceea ce s-a intamplat in continuare, rasturnarea regimului ceausescu si caderea sistemului, ci generarea unor conflicte care sa aiba ca rezultat final destramarea tarii prin ruperea Ardealului.
Si da, ai dreptate, nu s-a gasit un roman, ci milioane de romani, care sa-i sustina pe zecile de mii de timisoreni (oare erau unguri) si astfel sa schimbe istoria.
Tinand cont de prestatia de ieri a chiombului in inima secuimii, te-ai gandit vreodata ce s-ar fin intamplat daca in locul lui Iliescu, in cursul evenimentelor de la Targu Mures, ar fi fost unul ca Basescu?
In grupul initial care s-a strans in fata resedintei lui Tokes, pe langa romanii si ungurii de buna credinta, care s-au opus masurii de evacuare a acestuia, este dovedit istoric acum ca se aflau si „subordonati” de-ai pastorului cu epoleti.
Asa ca nu trebuie sa-ti raspunda nimeni la intrebarea ta, trebuie sa te dezinhibi tu de resentimente si idei preconcepute si analizand lucid, fara ura si partinire evenimentele respective, coroborat cu marturii si docummente aparute ulterior, sa-ti raspunzi singura la intrebare.
Nu o spun cu rautate, ci ca unul care in acele zile muream de oftica pentru faptul ca un ungur a dus la schimbarea lui Ceausescu, pentru ca apoi, prin prisma celor de mai sus, sa reuseasca sa dea jos poleiala in care era impachetat rahatul.
sa fii iubita
marcus
Duminică 19 iulie 2009 la 11:00:00 am
“Mioritu’ Trei Intr-unu’ “
19/07/2009
Incantat de dragostea pe care mioritele moldovenesti ale lui Flutur i-au aratat-o pe meleagurile bucovinene, atunci cand din proprie initiativa au demonstrat stiintific faptul ca zicerea “prost ca oaia” este un fals ordinar, prin inscrierea caligrafica din trupurile lor a cuvantului “Bucovina” pe dealurile de pasunat, asimetricu’ a trecut ieri la faza “ungureana” a planului sau de a castiga un nou mandat de presedinte.
Asa ca, dupa ce imbracat ca baciul moldovean, a tuns oaia si berbecu’, castigand admiratia si voturile ciobanilor moldoveni, si-a schimbat “look-ul” gatindu-se cu tinuta baciului ungurean si cersind voturi de la secuime, n-a gasit altceva mai inteligent politic electoral de facut decat sa-i injure de mama la ei acasa.
Numai ca, la karaoke-ul improvizat de el in inima ungurimii, auditoriul, in loc sa recite cu Alesu’ Articolul 1 din Constitutie, s-a pus pe fluierat, huiduit si probabil injurat la greu initiativa presedintelui tuturor romanilor de a-i invata “versurile” Legii Mama a Tarii.
Ce sminteala o fi fost in capul chiombului, ce “strategie electorala nemaipomenita” o fi gandit (dupa spusele unora) cel mai redutabil om politic al tuturor timpurilor din Romania, numai Bunul Dumnezeu sau renegatul dracu’ pot sti!
Deoarece nicio minte intreaga de pamantean nu poate intelege sensul discursului sau, adresa lui ca de efecte ce sa mai vorbim? Acestea s-au facut auzite mai ceva ca la meciul Steaua- Ujpest Budapesta (sper ca am scris corect!).
De aceeasi logica distructiva tine si indemnul adresat secuilor, “prietenii” postdecembristi ai UDMR-ului, prin care sa sfatuiasca aceasta organizatie politica de a-i da lui voturile, nu PSD-ului sau PNL-ului (sic de sic si iarsi sic!)
Curat murdar, Coane Traiane!
Acum pupinbasistii vor veni si ne vor spune ca prin manevra respectiva,chiombu’ si-a aigurat voturile lui Vadim pentru turul doi.
Nimic mai fals, electoratul lui Vadim este nationalist dar nu este si tampit sa-l mai voteze o data pe cel care le-a tras-o cinci ani de zile de nu s-au vazut, drept recunostina ca voturile lor au facut diferenta care l-a adus la Cotroceni.
Si in plus, cred ca au fost deosebit de incantati cand l-au vazut imbracat a la Tokes!
Si fiindca tot veni vorba de efectele discursului sau, intelept si adanc, dar adanc de tot, poate fi considerat si demersul sau de a involbura apele in secuime acum, cand tensiunile sociale au atins cote alarmante in conditiile crizei economice in Romania.
Chelului, tensiuni interetnice, ii mai lipseau pentru ca boboru’ “Sa traiasca bine!”.
Tinand cont ca faza “ciobansului moldovean si cel ungurean” s-a consumat electoral, asteptam faza finala cu ciobanasul aflat captiv in mrejele pesediste, adicatelea a celui vrancean si oprisan.
Preludiul s-a produs deja cu ocazia numirii Placintei vrancene la Tineret si sport!
Duminică 19 iulie 2009 la 1:18:29 pm
frate unde ai vazut u ca ia injurat pe ungrui…nu mai dezinforma opinia publica…macar zi cv adevarat
Duminică 19 iulie 2009 la 3:53:04 pm
Un articol interesant despre uciderea cuplului Ceauşescu în ziua de Crăciun 1989 (deci nu mă interesează numai pe mine problema):
http://www.guardian.co.uk/world/2009/jul/19/ceausescu-1989-romania-revolution
Duminică 19 iulie 2009 la 4:22:01 pm
Cum cred eu ca stau lucrurile :
In Romania, opozitia e alcatuita din PNL si UDMR. De unde ar reiesi ca ungurii nu il vor vota pe basescu. Ori el stie asta si nici nu se chinuie sa le atraga voturile. Cel putin deocamdata.
Ori basescu stie la fel de bine ca daca se cearta cu ungurii castiga un alt electorat. Ori nu e rentabil sa pierzi 7%(care oricum nu prea sint interesati sa se prezinte la vot in turul2) si sa castigi 10% ale falsilor nationalisti? Eu cred ca e rentabil.
Si d-aia, pot sa zic ca basescu a facut un truc ieftin. I-a provocat pe unguri ca sa isi atraga si el niste voturi. Ba mai mult, eu cred ca primele huiduieli nu au pornit de la unguri ci de la niste baieti ai serviciilor. A…ca apoi l-au huiduit si ungurii e partea a 2-a.
PS : Sa nu uitam ca ungurii se „bucura” zilele astea de o imagine si mai proasta decat de obicei daca tinem cont de idiotii aia de microbisti.
Duminică 19 iulie 2009 la 5:37:54 pm
Mai OtiLLO ,tu nu este nici secui nice ungure tu estem diversionist.
Duminică 19 iulie 2009 la 5:46:17 pm
Mai OtiLLO ,tu nu este nici secui nice ungure tu estem diversionist.Eroare sa fie sau intentionat.
Duminică 19 iulie 2009 la 7:26:00 pm
Eu nu inteleg care-i argumentul. Constitutia tarii nu se poate citi chiar in toate partile, sau care-i ideea ?
Duminică 19 iulie 2009 la 9:56:18 pm
Roxana, stim ca ai votat cu ungurii. chiar tu ne-ai spus, ii sustii mereu..
ce parere ai de acesata declaratie a lui Marko Bella ? tot „nenoroctii” de romani, pe care ii dispretuiesti atat, sunt de vina?
„Romania trebuie regionalizata, fostele regiuni trebuie restructurate si sa li se dea competente teritoriale. Nu este suficient sa acordam competente mai largi autoritatilor locale, trebuie facuta o noua regionalizare in care Ardealul sa fie o entitate distincta, la fel si celelalte regiuni istorice: Moldova, Muntenia, Dobrogea… Este posibil un al treilea pas, daca vom ajunge la descentralizare si regionalizare, impreuna cu formarea autonomiilor. Un alt subiect de dezbatere este si federalizarea, care pentru unii este ca un postav rosu, dar trebuie sa vorbim despre asta si vedeti ca eu vorbesc cu mare precautie”, a declarat presedintele UDMR.”
Cand vor lua Transilvania si vor distruge Romania, sa nu uiti ca ai votat cu ei, cu distrugatorii. De ce nu-si federalizeaza Ungaria lor?
Luni 20 iulie 2009 la 8:37:04 am
@ Stefan
Cu stimă, dar lucrurile din Europa nu merg chiar aşa cum vrea Marko Bella. De exemplu, opinia civică din Franţa şi Germania este aceea că populaţiile europene majoritare sunt numai acelea care s-au format până la sfârşitul secolului VI. În această categorie ne încadrăm şi noi. Ungurii, nu. Ei vin în Câmpia Panoniei abia în a doua jumătate a secolului IX. Ca auxiliari temporari, invitaţi de Arnulf de Carintia. Hoarda aceea medievală era segmentată în zece triburi numite ‘săgeţi’, cunoscute de Europa ca ‘On-Ogur’, literalmente „zece săgeţi”. De unde au rezultat două nume. Din raidurile lor înspăimântător de sângeroase în Franţa, ‚Ogur’ a lăsat cuvântul francez ‚ogre’, însemnând ‚devorator de copii’, căpcăun. Cel de al doilea cuvânt: ‘Ungur’, rezultă din aglutinarea expresiei ‘On-Ogur’. De fapt numai şapte ‘săgeţi’ erau formate din maghiari, celelalte trei ‘săgeţi’ erau alcătuite din khazari, triburile lor se adăugaseră probabil din Galiţia (Haliciul).
Luni 20 iulie 2009 la 11:23:54 am
Blogideologic,
multumiri pentru „fereastra dechisa”!
Luni 20 iulie 2009 la 2:37:55 pm
lui base nu trebuie sa i se raspunda mitocaneste, pentru ca atat ii trebuie, poate da mult din el la capitolul, mitocanie.
base poate fi anihilat altfel,
fara a fi bagat in seama , conta candidatii lui n-ar trebui sa-i pomeneasca numele niciodata. sa-si faca numarul fara sa-l atace, fara sa-l laude, ca si cand n-ar exista.
Asta l-ar enerva la maxim.
Televiziunile ar trebui sa nu-i mai mediatizeze campania electorala,si asta ar fi o solutie.
Luni 20 iulie 2009 la 4:17:42 pm
Pe unguri nu e bine sa-i injuri de mama ca se inmultesc al dracului.
O sa ajunga sa spuna ca nu numai secuii sunt unguri ci si romanasii de prin Transilvania.
Si… apoi, care este mama lor? Aia de prin stepa mongola?
@mihai
Trebuie sa ai un IQ tare redus daca nu te prinzi ca mongoloizii aia nu l-au fluierat pe Basescu, care la origine este si el un mongoloid. Ei au ce au cu Romania si cu legea ei fundamentala, nu cu Basescu. O spune Orban, fidesistul.
Macar daca exemplul lor va fi luat si de noi, mamaligarii… si sa-l fluieram in public pe Basescu, dar nu pentru conceptele fundamentale care definesc statul roman, ci pentru pacaleala pe cere ne-a tras-o cu ” Sa Traiti Bine ”
Huo Base, Huo Tokes, Huo mongoloizii si tuturor celor care voteaza cu ei !
Marți 21 iulie 2009 la 3:05:57 am
voiam sa comentez da nu se merita . ar insemna sa ma implic . si cum sunt eu mai sunt sute de mii satui de toate cacaturile astea . asa ca ma cac pe votul lor … si astept cu nerabdare ziua cand voi face puscarie pentru neprezentare la vot .
Marți 4 august 2009 la 2:34:19 pm
no understand
http://www.moq3ay.com/