T.T. COŞOVEI S-A DUS DUPĂ STRATAN

tt cosovei karina-lumeanoastra.blogspot

Foto via karina-lumeanoastra.blogspot.com

T.T. Coşovei s-a stins în prima dimineaţă a anului. Dacă moartea poate fi poetică.

Vestea dispariţiei lui Traian T. Coşovei e dură. N-am ştiut că era bolnav. A suferit discret şi s-a prăpădit la 59 de ani. S-a dus după prietenul lui, Nino Stratan. Despre care spunea că înainte de moarte semăna cu Eminescu din ultima poză.El încă semăna cu el.

E greu să ţi-i închipui bătrâni pe băieţii ăştia, optzeciştii. Lunediştii. Iaru, de altfel, rămâne un copil mare, iar Cărtărescu, un retardat. Sigur, premiant. Pe ultimul l-am considerat mereu cel mai precar din careul Cenaclului de Luni, al profesorului N. Manolescu.

T.T. Coşovei a scris frontal, n-a cochetat. Era poet, poet distinct. O poezie a scrierii de sine în peisajul cotidian. El nu putea să nu scrie. Era dintre cei pentru care poezia se scrie prin ei.

Dumnezeu să-l ierte şi să-l odihnească! În pacea poeziei ultime.

P.S. Cărtărescu să fie sănătos, cu toată prostia politică, iar pe Iaru îl somez să moară după mine! Şi numai după ce lasă trăncăneala televizată, ca să mai scoată din el câteva cărţi de poezie. Şi măcar una de memorialistică. Încă aştept Cartea Cenaclului lor.

În rest, foarte greu mi-a fost să selectez o poezie a lui T.T. Coşovei. În cele din urmă:

POEMUL DE ACUM

Eu nu mi-am scris niciodată numele
pe bonuri de cărbuni –
pe lângă silozuri am trecut fără să privesc înapoi –
prin iarba desculţă n-am alergat niciodată.
În ploaie n-am cântat, în deşert n-am scris cu creionul drumul caravanelor.
Cu măturica nu m-am bătut la baia de aburi.
Cu mersul meu de urs n-am răsturnat înadins porţelanurile.

Odată am iubit ferocitatea oamenilor de zăpadă,
tandreţea sperietorilor uitate pe câmp.
Omului care lucrează la calea ferată am vrut sa-i povestesc
o istorioară cu tâlc.
Omul e mort de mult.
Prin faţa agenţiilor de voiaj mi-am plimbat viaţa ca pe o jumătate de pâine.
Cu o maşină de ocazie am mers până la marginea mării.
Am privit valurile cheltuindu-se pe ţărm – am privit
tinereţea arzând ca o frunză de tutun verde.
În faţa oglinzii, cu lanterna mi-am luminat chipul.

Acum ceaţa se poate risipi.

5 Răspunsuri to “T.T. COŞOVEI S-A DUS DUPĂ STRATAN”

  1. T.T. COŞOVEI S-A DUS DUPĂ STRATAN » Bloogle Says:

    […] Original Blog » […]

  2. Radu Humor Says:

    Ce cruntă-i viaţa !
    Mor oameni ca acest Traian Coşovei, Dumnezeu să-l ierte !, dar trăiesc, şi încă bine merci, de regulă din banii noştri, alde Patapievici sau Tismăneanu .
    A căror unică preocupare este să-l ucidă definitiv pe Mihai Eminescu, sau să condamne cât mai curând la moarte, măcar spirituală, poporul român:mrgreen:

  3. Roxana Iordache Says:

    Traian Coşovei era taică-său, l-a pierdut de tânăr. El era Traian la pătrat.

    Oricum, Radule, nimeni nu moare, cum nici nu trăieşte, în locul altuia. Şi dacă Dumnezeu nu vrea moartea păcătosului, noi de ce s-o vrem?

  4. Maria Savescu (@MariaSavescu) Says:

    Dumnezeu sa il odihneasca !
    Veninosii nu s-au abtinut nici de asta data sa nu isi improaste veninul.
    Dar cine ii mai baga in seama.

    Citit-am pe undeva ca romanii se pot reculege acum la mormantul regizorului, „marele disparut” de acum un an.
    Tare nu ?
    Stiam ca te poti reculege la cele sfinte si cei sfinti.
    A fost si marele regizor un sfant mai mititel si n-am stiut ?
    Marea intoxicatie si intoxicare continua.
    Va culmina in decembrie 2014 cu noul presedinte de colectiva.
    Ar fi trebuit sa ma abtin.
    N-am reusit sa o fac.
    Scuze.

  5. Mihai Hristea Says:

    Pe-ntai m-am apucat sa dau telefoane in Tara – nu vorbesc germana prea bine, dar stirile imi inspirau ceva neplacut. Am crezut ca e vorba de Schumacher, pilotul F1. Mi s-a spus ca omul respectiv se afla in stare stabila.
    Am ajuns azi-noapte acasa, in Romania, ca sa aflu tragedia: T.T. Cosovei nu mai e pe-aici… Probabil asta simtisem…
    Dumnezeu sa-l aiba-n paza!

Lasă un răspuns

