CE TINERI ŞI FRUMOŞI ERAM!

Teodora Mares Paduraru www.wowbiz.ro

Foto: wowbiz.ro

Întâmplător am revăzut „Declaraţie de dragoste”.  Cu Teodora Mareş, Adrian Păduraru, Ion Caramitru, Tamara Buciuceanu-Botez, Adela Mărculescu, Constantin Diplan. Regia: Nicolae Corjos. Absolut coios, nu-mi cer scuze în faţa fariseilor.

Nu m-am mişcat din faţa ecranului, am iubit filmul la fel ca atunci când l-am văzut prima dată. Nici acum nu înţeleg cum a driblat cenzura. Pentru că singurul compromis a fost folosirea termenului de tovarăş în câteva scene. În rest, artă. Şi viaţă. Adevărată. Şi chiar subversiune a regimului comunist. Mereu am crezut că tatăl Ioanei a fost, de fapt, deţinut politic.

Ne identificam total cu personajele, a fost filmul românesc al adolescenţei noastre.

L-aş revedea oricând.

Şi chiar nu mă interesează alţii cum sunt. Dacă sunt din generaţia mea ( elevi, studenţi pe atunci) şi spun că nu le-a plăcut, ori mint, ori sunt făcuţi din iască.

Şi nici nu trebuie să fii din generaţia mea ca să-ţi placă un film fără vârstă. O capodoperă, în felul ei. Unic şi inimitabil.

21 Răspunsuri to “CE TINERI ŞI FRUMOŞI ERAM!”

  1. CE TINERI ŞI FRUMOŞI ERAM! » Bloogle Says:

    […] Original Blog » […]

  2. Gabi Mihalcea Says:

    Si eu sint pe panta amintirilor si nostalgiilor, revad seria „bobocilor”…

  3. Gabi Mihalcea Says:

    Am citit ceva comentarii scrise de CTP si el considera filmele din buchetul „bobocii” (toamna, iarna, primavara) „comunistoide”!!! Poate fi cineva mai jegos decit acest individ??????

  4. olimpiu65 Says:

    dragutz, apoi a venit filmul liceenii si el dragutz. ..alte vremuri!!! cand esti tanar totul e frumos in jur!

  5. Ghita Bizonu' Says:

    Pai se pare ca cenzura statea destul de potolita . Cu conditia sa nu te legi de famelia conducatoare si sa nu fluieri prea tare in biserica … treceau destule!!!!
    Mai tine careva minte Mobila si durere ?! La iesure unii excioati si sperriati „dom’le cum permite cenzura?!!!” Adica erau unii mai vigilenti decat cenzorii .
    Sa nu mai zic de cazurile cand cenzura era ceruta din pudibonderie – piesa aia „taiata” din motive de „naturalism excesiv” (regie Pintilie) , sa nu zic ca Dallas a fots criticat cam pe la acelasi epiosod si in timpu luy Ceasca si in „democratie” – „ce sda invetete copilul meu din serialu asta? Unu nu citeteste o carte!!” insa dupa 90 nu mia era nici o coana Leana .. .
    Si cea mi atre cestie – comentarii la iesirea de la filmu De ce trag clopotele Mitica saraca cenzura!! Ce buna era!! ne scutea de toate spanacurile (ziceti ce vreti dar majoritatea publicului spectator nu a agreat „viziunea” regizorala… Da ma rog la noi nu conteste publicu care plateste biletu ci „Criticu”

    A da. Si cica ala arestat politic? Ptr ce? Ca a dat cu jula-n gestiune? Sau ca s-a imbatat si a facut scandal ?! Multi au facut puscarie politica da dupa 70 …. putini. Insa pe vremea aia d’alde Gigi Kent si Sorin Vantu erau tratati dupa merit… si culmea procuratura chiar avea dovezi !!!! (nu incerpau ca acu „deschidem doasr ptr captrele de acuzare!!!” Ntz. „Retineau” pentru cerctetari cva erau unele suspiciuni in legatura cu gestiunea .. trebuia cercetat. Apoi arestau oprevfentiv fiindca nu mai erau suspicuni erau prejudicii clare. Da trebuia cerceatat daca era doar „neglijenta” sau delapidare In fine dupa ce se stabilea prejudiciul – expertiza, contraexpertiza , contra contra – cu dovezile in fata si bine contabilizate procuroru’ „incadra” : delapidare , delapidare grava sau mia rau. Ca era si un „mercurial” – daca ala fura sub un milion $$$ 20 de ani si confiscarea partiala a averii. Daca era 1 milion .. naspa de obicei era impuscat. Da puteai fi sigur ca daca procuroru zicea consecinte deosebit de grave avea dovezi si expertiza contabila. Azi ? Azi scot fum pe nari ca baluarii anunta infractiuni gravissime si dupa cercetari …..nema prejuditz!!!!)
    (e daca fura SOV „destul” atunci era si el „victima politica”? Ca oricum dupa 90 nu mai putea pe motiv de deces)

  6. augustinradescu Says:

    Mai mult tu, Jane. Ca eu eram mai urit ca acum …

  7. Donkeypapuas Says:

    Alte filme bune cu Teodora Mareş: „Moromeţii”, „În fiecare zi mi-e dor de tine”. Dar „Declaraţie de dragoste” nu mi-a plăcut. Prea siropos, în genul „Love story”. Mai degrabă „Liceenii”, care avea nişte personaje mai savuroase. Şi nu sunt cele principale, ci secundare, cu Mihai Constantin şi Cesonia Postelnicu în respectivele roluri.
    Păcat că nu e difuzat şi „În fiecare zi…”

  8. Matei Florin Says:

    Nu mi-au plăcut niciodată filmele româneşti. Iar pe actorii români – în majoritatea lor – i-am privit mereu cu neîncredere. Poate pentru că prestaţiile lor nu m-au convins niciodată cu-adevărat.

  9. Ghita Bizonu' Says:

    Matei Florin

    ani de zile actorii romani erau colosali!!! Insa le lipsea altceva (de mult ori regizoru).
    Am vazut acu vreo 50 de ani 12 oameni furiosi. G Constantin in rolu principal. La tembelizgor. Dupa vreo 20 de ani am vazut filmul … Slab dom’le slab. Henry Fonda cam „pampalau”
    Zbor deasupra unui cuib de cuci.;… piesa .. jucata de romani era egala cu filmul amerlocan f f scump.
    Oameni și șoareci .. Film amerlocan 1939. Bine facut actori insa nu atat de celebri (precum Gable, Rita, Garbo). Piesa rol principal Florin Piersic . „Nebunie totala” Pe scena mai era insa transmisie tv direct cu Piersic in prim plan (cand nebunu zdroibeste o mana doar strangand..) .. E o celebra secventa cu Boris Karloff care fara machiaj, doar prin mimica se t6ranforma in vampir (ma rogt minus caninii postisa) . Florin Piersic a reusit exact acelasi lucru – ca in cateva secunde sa se „transforme”. A da. A jucat comedie buloevardiera la matineu si tragedie la spectacol … A fost bun rau..
    Sau Stela Popescu in tinerete. Canta cam la fel de bine ca Julia Andrews, dansa parca mai bine , arata mai bine (ma rog aici poa sunt prea subiectiv mie plancundu-mi brunetele) insa juca oruce – de la vodevil tembel pana la tragedie. Buna in orice rol. Daca ajungea la Holywood …. „radea” . A da am vazut destule filme americane …

    Mai rau .. regizoru Nicolaescu l-a camd „deservit” pe actoru Niocolescu. E o scena in Cu mîinile curate om care egaleaza cerle mai bune scene asle lui Edwuard G Robinson (ala care se plangea ca a fost gangster doar de 6 ori si de mult mai multe ori politist. Da as zice : ce gangster !!!!)Si Sergoiu era doar „amator” in ce priveste actoria

    Experienta mea de spectator (cam pana prin 95) ma face sa iti zic ca actorii romani erau in cel mai nefericit caz mediocri nu prosti. Multi erau buni. Cei celebri erau (cel putin) egalii unor mari actorti bogati din vest.
    Insa .. hiba era la regie. Prea multa „inteligenta” scremuta. Prea putina cultura generala si infatuare prosteasca (Alexa Visarion ma intreba in 82 ce calificare am sa imi dau cu parerea.. ip-am zis ca ma cea mai inata calificare :spectator care plateste biletu. El superior a ranjit ca proasta in targ … ). Am vazut spectole stricate de regizori si actori prost folositi ca sa „ilustreze” „ideile” geniale ale unor cica regizori „moderni” … (il detest pe Purcarete mai ales ptr ce a facvut din Diavolul si bunul Dumnezeu. Dupa parerea mea ala nu a inteles nimic din piesa .. o splendida triada hegeliana teza-antiteza-sinteza . Ada mai e unu celberu care cica a pus la Paris inscena Lohengrin .. care s-ar petrece prin anu 3500 dupa al 5lea razboi atomic. Scuze sunt amataor de SF da Lohengrin e altceva )

    Ca ziceam de inteligenta scremuta lipsita de o minima cultura.. E un film superb de Ingmar Bergman : A șaptea pecete. Om preliare filmica a unor reprezentari medievale … vizibile prin pinacoteci si peretii unor catedrale . La iesirea din sala niste studentasi obligatoriu „intectuali” grohaiau fericiti (sunetu satisfactiei lor era
    mai degraba porcin de parca povesteau o partuza) incercand sa „descopere mesajul” . Ma rog au ramas cam socati cand le-am explicat catesceva despre Marea Ciuma si imagisticva medievala si le-am recomadat vreo 3 kile de bibliografie. Au ramas saraci socati afland ca cele mai bune simboluri sunt cele vechi ..,.

  10. Donkeypapuas Says:

    Apropo, a răposat acum câteva zile Dinu Cocea. Dumnezeu să-l odihnească.

  11. Radu Humor Says:

    Din goana aceea nebună după filme străine, am ajuns să dispreţuim în masă filmele româneşti.
    Acum revăzând cu alţi ochi unele din filmele româneşti ajungi să-i dai dreptate Roxanei ( pe alocuri şi bizonului😉 ).
    Acelaşi lucru şi cu interpreţi şi cântece româneşti, ce par la fel ca vinul , mai bune după trecerea anilor.
    Şi asta nu doar pentru motive ca-n bancul cu moşul, care spunea că era mai bine pe vremea lui Stalin ( că era el viril😳 ) , ci mai ales făcând comparaţie cu ce vedem şi se aude acum🙄
    În primul rând că nu se mai cântă live ….

  12. mihai444 Says:

    imi plac filmele romanesti,mai putin cele noi ale tinerilor regizori.astia premiatii,bla bla… nu m-au facut niciodata sa mi se faca pielea de gaina,sa vars o lacrima ca un Pintilie,Daneliuc,Margineanu,Pita,etc Am fost un cinefil,nu mai sunt.am fost cand trebuia,acum n-ai pt. ce.a disparut valoarea din ele,arta…Actualmente filmul e un instrument de indobitocire al omului de catre ”taiatii imprejur”.

  13. mihai444 Says:

  14. Gabi Mihalcea Says:

    Am reusit sa gasesc filmul pe youtube, 1985..eram profesoara la liceu, prima mea generatie (cea de aur!) Erau in clasa a 10-a. Vreti sa-i vedeti? mergeti pe facebookul meu si ii vedeti! Sint trecuti de 40 ani, au familii dar inca ma vad „diriguta” lor….

  15. Matei Florin Says:

    Bizoane,

    Sigur, sunt şi actori români cu adevărat meseriaşi, care m-au impresionat de-a lungul vremii, prin felul cum au jucat, prin expresivitatea lor scenică: Grigore Vasiliu – Birlic, Ştefan Ciubotăraşu, Gina Patrichi, Aimée Iacobescu, Ovidiu Schumacher, Victor Rebengiuc, Carmen Stănescu, Mişu Fotino, Şerban Ionescu, şi, poate, cel mai dăruit cu har dintre toţi (ale cărui calităţi actoriceşti au fost, din păcate, prea puţin exploatate), Jean Lorin Florescu.

    P.S. Julia Andrews a fost (şi este!) o minune şi, din punctul meu de vedere, nu suportă comparaţie.

  16. Maria Savescu (@MariaSavescu) Says:

    http://filme-online-gratis.com/blog/2012/03/07/declaratie-de-dragoste-1985-filme-vechi-online/
    Roxana,
    aici este tot filmul.
    Il voi vedea si eu care nu l-am vazut la vremea lui.
    Imi cer scuze pentru ca am vazut dupa ce am anexat Alo ati gresit numarul, ca filmul era de fapt praf (nemasterizat).
    Vizionare placuta !
    ANUL NOU FERICIT !
    Va fi anul eliberarii noastre de jegurile portocaliu-cacanii si de uzurpatorul care ii manareste..
    Eliberare partiala.
    Iti doresc tot ce este mai bun si mai curat, tie si celor pe care ii iubesti.
    Maria Savescu

    In Timisoara e primavara, timpul bun ne uimeste si ne bucura.

    Anexez din nou si Filme hd net pentru ca poti gasi filme de arta, filme frumoase, filme vechi, comedii (doar de Funes are 18 – 19 filme) mult din ce isi doreste inima si dupa care tanjim.

  17. Maria Savescu (@MariaSavescu) Says:

    http://filmehd.net/

  18. Sandi Says:

    La Multi Ani tuturor !🙂

    Si in 2014 sa auzim numai de bine !

  19. Maria Savescu (@MariaSavescu) Says:

  20. ioprotestatarul Says:

    LA MULTI ANI ROXANA! LA MULTI ANI SEMENI ROMANI!
    LA MULTI ANI ROMANIA! SI…. JOS PONTA SI MAFIA PSD!

  21. clauswebhosting Says:

    Este, intr-adevar, un film fara varsta. Nu eram, inca, pe lume, in perioada in care a fost realizat si difuzat primele dati, insa, mai tarziu, impreuna cu mama ne-am uitat pe nerasuflate la film. E sincer, natural, pentru tineri. E un film normal despre tineri, unde iubirea tanara era simpla si pura, nu era amestecata cu sentimente sau ganduri spre mereu aceeasi directie… A fost un film foarte bine realizat si actorii bine alesi. E un fil victorios mai ales pentru ca nu a fost interzis sau cenzurat. E un film din perioada comunista, insa talentul de artist nu poate fi catalogat ca si… talent comunist. Asa ceva nu exista. Partea buna era ca nu se permiteau atatea mizerii si vulgaritati peste tot, iar la tv nici nu merita sa te uiti pentru altceva. Lumea comunica mai mult atunci, decat acum. Deci, argumente ca filmul este clieseic comunist, chiar nu se potriveste in acest context.

Lasă un răspuns

