ANIVERSAREA PREAFERICITULUI PĂRINTE DANIEL

Patriarhul Daniel

Părintele Patriarh Daniel împlineşte, azi, 62 de ani.

Preafericitul a fost sărbătorit la Patriarhie, într-o slujbă de Te Deum oficiată de către Preasfințitul Părinte Varsanufie Prahoveanul, Episcop Vicar al Arhiepiscopiei Bucureștilor, după ce, la 7:30 dimineaţa, Părintele Patriarh a slujit o sfântă liturghie în paraclisul reşedinţei patriarhale. Patriarhul a primit în dar de la slujitorii Catedralei Patriarhale, prin mâna părintelui  Timotei Aioanei, Mare Eclesiarh al Catedralei patriarhale şi Exarh cultural al Arhiepiscopiei Bucureştilor, o candelă superbă, lucrată la atelierul patriarhal şi un coş cu trandafiri albi.

La mulţi ani!

38 Răspunsuri to “ANIVERSAREA PREAFERICITULUI PĂRINTE DANIEL”

  1. ANIVERSAREA PREAFERICITULUI PĂRINTE DANIEL » Bloogle Says:

    […] Original Blog » […]

  2. Bendis Says:

    E atat de preafericit …incat B.O.R.-ul ma face sa boresc!
    Sorry!

  3. Bendis Says:

    *borasc

  4. mariusnyc Says:

    Nu fac ce zice popa , fac ce face popa😉

  5. ada1957 Says:

    Sa fie sanatos….ca de PREAFERICIT este sigur , cam lacom …. si fara smerenie ,dar asta este. chiar sa Nu face ce zice popa….

  6. Roxana Iordache Says:

    @Bendis. Eşti botezat, dacă nu sunt indiscretă?🙂

  7. Bendis Says:

    Botezata!😀
    Nu m-au intrebat ai mei cand eram mica … daca vreau! :))
    E irelevanta intrebarea! Nu confund credinta cu niste slujitori care iubesc mai mult argintii decat biserica!

  8. Roxana Iordache Says:

    @Bendis. Eşti liberă să alegi, chiar şi sinuciderea. Taina botezului te apără, dar nu împotriva voinţei tale. Mi se părea că eşti mai creativă, dar e tare vulgar mesajul tău.😳 Adică, denotă o ignoranţă crasă şi un reflex de justificare a ignoranţei prin clişee.

    Şi nu mi se pare de râs.

  9. Bendis Says:

    Vulgar, zici? Nu cred ca e cuvantul potrivit! Mai curand o sila imensa fata de toti fariseii!
    In mintea mea biserica e in primul rand …despre oameni !

  10. Bendis Says:

    Dar daca tot sunt vulgara si ignoranta … incearca un exercitiu de imaginatie!
    Ce-ar fi facut Iisus daca se intalnea cu …preafericitu’ ?
    I-ar fi spus …la multi ani?

  11. Roxana Iordache Says:

    @Bendis. Faci confuzii. Şi oamenii inteligenţi, cu multe alte calităţi, chiar nu puţini, pot face consideraţii vulgare şi ignorante, ceea ce nu înseamnă că sunt vulgari şi ignoranţi.

    Doar că ai folosit un clişeu penibil. Recunosc, pe la 14-15 ani poate că l-am folosit şi eu.🙂

    1. Biserica suntem toţi. Ea e în primul rând despre Dumnezeu, care s-a făcut om pentru bezmeticii de oameni. Şi ei tot n-au priceput. Foarte mulţi, nici până-n ziua de astăzi. Biserica e la propriu o instituţie divino-umană şi acolo se reiterează Taina euharistică, neîncetat. Preotul nu-i un cetăţean oarecare, el e depozitar de har în sfântă tradiţie apostolică. Tot ce se întâmplă la sfânta liturghie e viu, e dumnezeire, poate tu crezi că e un fel de ritual formal sau vreun soi de spectacol.

    2. E simptomatic faptul că vorbeşti despre Iisus la trecut. El e mereu prezent. Chiar şi când noi suntem absenţi.

    Fiecare trăieşte atât cât îl lasă codul genetic (a nu se confunda cu determinismul sau predestinarea). Nimeni nu ştie ceasul. Patriarhul, de altfel, a şi zis că obiceiul bisericesc e să fie sărbătorit la data întronizării şi la onomastică (exact ca şi Regele), dar că din moment ce clerul care nu e în concediu (patriarhul are umor) şi credincioşii au ţinut să-i ureze şi de ziua naşterii, le mulţumeşte.

    3. Nu te obligă nimeni să mergi la biserică. Dar e bine să ştii că, fiind botezată, faci parte din biserică. Iar dacă te situezi în afara ei e libertatea ta. Ai şi libertatea să-i lezezi pe cei care aleg altfel decât tine. Aia cu borâtul ţi s-o fi părut inspirată, dar ai borât pe tine. Iar inspiraţia ţi-a venit de la prostul ăla care nu recunoaşte că, de fapt, are nostalgia paradisului.🙂

  12. ioprotestatarul Says:

    http://www.antena3.ro/romania/predica-modestia-dar-se-imbraca-cu-sutane-de-matase-impodobite-cu-cristale-swarovski-cat-plateste-statul-roman-pentru-salariile-preotilor-222066.html

    „Preoţii poartă mai nou sutane de mătase, brodate cu fir de aur şi împodobite cu cristale Swarovski. Nu este o glumă, sunt ultimele tendinţe ale modei. O astfel de haină, cu un milion de împunsături de broderie şi şapte cristale, costă 1.000 de euro.

    Nici la capitolul biserici nu stăm prost. Avem peste 18.000 de biserici în condiţiile în care s-au desfiinţat peste 21.000 de unităţi de învăţământ, adică patru şcoli într-o zi. Şi asta timp de 15 ani. Motivul ar fi bugetul insuficient alocat Ministerului Educaţiei.

    Statul plăteşte anual 100 de milioane de euro pentru salariile clericilor. În timp ce la noi statul dă milioane de euro, Grecia a decis să nu le mai plătească preoţilor salariile din bugetul de stat.”

    Da, e bine, dar tot nu m-am lamurit cum a ramas cu domnii astia care au practicat activitatea aia anticrestina… „sursa informeaza…”

  13. Roxana Iordache Says:

    Ioane, e păcat să vă luaţi după sectele de la Antena 3. Sofisme infecte, amestecă mere cu pisici. De parcă ar fi vina bisericilor că regimul Băsescu a desfiinţat şcoli. Trebuia să desfiinţeze şi biserici? N-a îndrăznit, fiindcă mişcarea pentru Arafat a fost nimic faţă de ce ar fi urmat. Orice om care nu e chiar ignorant sau nu vrea să manipuleze ştie că bisericile sunt construite, în cea mai mare parte sau integral, din banii enoriaşilor şi la iniţiativa lor.

    În realitate, sunt mult prea puţine biserici. Realitatea e că dacă facem media, de exemplu, în Bucureşti, au loc doar 50 de mii de credincioşi în biserici. Raportaţi la numărul populaţiei. Există suficienţi practicanţi, care se roagă inclusiv pentru dv., chiar dacă vă închipuiţi că n-aveţi nevoie.😉

    Şi să vă mai spun un cuvânt al unui preot: dacă n-ar fi Dumnezeu, n-ar exista nici atei.🙂

  14. Bendis Says:

    Din lene sau poate din ignoranta nu pot sa-ti dau … replica pe o juma’ de pagina!
    In ceea ce ma priveste …. trebuie sa recunosc ca nu sunt prea dusa la biserica… si totusi … nu sunt dispusa sa-mi asum aceasta …vina (in exclusivitate!)
    Multi chemati , putini alesi! Asta e parerea mea despre … clericimea ortodoxa!
    Slujitorii bisericii par a fi uitat care e menirea lor primordiala! Au construit biserici si catedrale! Niste cladiri …si-atat!

    Vorbele fara fapte sunt moarte! Spune-mi tu care-s faptele B.O.R-ului din ultimii ani … ca de vorbe sunt satula!

  15. ioprotestatarul Says:

    Roxana, stii ca eu nu ma iau dupa nimeni, iar comentariul nu are nimic cu a fi ateu sau nu, ci cu realitatea ce ne inconjoara.
    Spre deosebire de alte tari, in Romania nu am vazut ca biserica sa se implice si sa contribuie la rezolvarea unor probleme generale ale societatii si mai ales a celor cu adevarat batuti de… soarta.
    Catedrala din Drobeta a primit zeci de milioane de euro de la buget, in timp ce unii pensionari cauta mancare prin ghenele de gunoi. Nu este normal, asa cum nu este normal ca preotii ce au prestat la Securitate sa-si continue activitatea duhovniceasca.

  16. Roxana Iordache Says:

    @Bendis. Scrii ca băsiştii, cu puncte-punctele-alea patologic aşezate în frază.🙂

    Dacă vrei să-mi dai replica, n-ai decât! Asta-i important, să dai replici când e vorba de asemenea temă? Eu sunt fraieră că-mi pierd timpul. Eşti extrem de superficială, pentru că preferi în continuare să recurgi la clişee ultrauzate. De unde ştii despre „clericime”, dacă nu mergi la biserică? Te pronunţi aşa, lăutăreşte, ca să-ţi justifici lenea?🙂 Bisericile sunt „nişte clădiri şi-atât”. „Faptele BOR-ului”. Extrem de vulgare expresii. Trist de penibile.

    @ioprotestatarul. Nu cunoaşteţi activitatea misionară, pentru că ea se face discret, cotidian, nu cu publicitate fariseică. Dar vă pronunţaţi şi aruncaţi cu noroi.

    Să ştiţi că unora le şi place să caute prin ghene. E viaţa lor. Refuză adăpostul, reintegrarea, ajutorul. Binele cu forţa e rău.

    Iar aia cu prestatul la Securitate iarăşi e un clişeu vulgar.

    DV. dacă sunteţi ateu asumat, n-aveţi de unde şti ce e şi ce nu e normal în biserică. E uşor să acuzi o întreagă categorie pentru câteva excepţii pe care nici nu le nominalizaţi, tocmai pentru a putea ataca toată preoţimea. Şi nici nu ştiţi în ce a constat „prestaţia” lor. De regulă, n-a fost nici o prestaţie, au fost doar declaraţiile pe care oricine mergea în străinătate era obligat să le dea.

  17. ioprotestatarul Says:

    Nu e corect sa folosesti argumentul „ateu”, atunci cand vine vorba despre biserica. Nu sunt religios, dar am credinta si lupt pentru credinta mea. Sunt destui popi care au turnat la Securitate, asta e si motivul pentru care CNSAS nu mai are voie sa verifice clericii… Mai bine se construiau scoli si gradinite, fiindca credinta se poarta in suflet, insa copiii nu pot invata decat la scoala. Dar atunci cand jefuitorii tarii si calaii neamului se dau religiosi si folosesc biserica in scopuri politice chiar ma simt bine in pielea de liber cugetator…
    Nu atentez la religia nimanui si nici nu am treba cu cei care-i vad la Tv. ca se târăsc si se bat pe la moaste pentru un blid de mâncare, fiindca ai dreptate… „E viata lor”…

  18. Bendis Says:

    :)) acu’ eu nu stiu ce sa zic ca e la tine … rea-vointa, fanatism sau lipsa de inspiratie!
    Am crezut ca poti sa citesti printre randuri … se pare ca m-am inselat!
    „Fraiera” de tine si-a pierdut vremea sa ma infiereze cu manie proletara (asta pentru ca ador cliseele!) … dar nu a reusit sa-mi dea ca exemplu nicio fapta de vitejie a preaslavitilor!
    Din partea mea n-ai decat sa faci cate matanii vrei si sa-ti tragi broboada pe ochi … prefecandu-te ca nimic rau nu se intampla!

    P.S. Nu te obosi sa mai raspunzi! E …”extrem de penibil” cand nu ai argumente!

  19. Roxana Iordache Says:

    @ioprotestatarul. Dv. nu înţelegeţi, bisericile nu se ridică în locul şcolilor, grădiniţelor, etc. Chiar nu înţelegeţi. Ele sunt ctitorii ale enoriaşilor, nu construcţii ale statului. Referitor la credinţa care se poartă în suflet, îmi sunteţi foarte drag, dar vă pronunţaţi în necunoştinţă de cauză. Mersul la biserică pentru suflet e ca duşul pentru trup.🙂

    @Bendis, cum spuneam, ai o mentalitate vulgară (adică, una a simţului comun furajat cu clişee). Iartă-mă, eu am greşit, la al doilea răspuns ar fi trebuit să spun doar că îmi pare rău pentru tine.

    Şi să ştii că metaniile – aşa-i corect, că mătăniile sunt „bijuteriile” bisericeşti🙂 – fac foarte bine la sănătate, şi fizic, şi psihic, te menţin într-o condiţie vertebrală, ca să zic aşa.😛 Pentru că nu există nici un păcat din care să nu poţi să te ridici, cu ajutorul lui Dumnezeu. Din păcate, nu le prea practic – cu excepţia Postului Mare.

    Eşti comică la faza cu broboada!😆 Şi ai o logică beton.😆 Adică, după logica ta, cine merge la biserică se preface că nimic rău nu se întâmplă, pe când cine nu se preface că nimic rău nu se întâmplă nu merge la biserică.😆

    E destul de riscant să intri pe teritoriul ăsta cu mine, dacă vrei, într-o zi ne batem în replici silogistice. Nu ştiu de ce am impresia că ai să-ţi pui piciorul în gips.😉 Fii liniştită, nu facem asta, că e pierdere de vreme şi am depăşit de multişor etapa vanităţilor. Extrem de penibilă. Cea mai penibilă din viaţa unui om. Şi cel care nu o depăşeşte niciodată se autocondamnă la excludere din comuniunea pură şi simplă a iubirii. Că ăsta e iadul, neparticiparea la dumnezeire. Participarea la sfânta liturghie înseamnă comuniune cu Dumnezeu şi semenul tău. Nimeni nu te obligă, dar e păcat să (nu ştii ce) pierzi. Esenţialul. Ştiu, ai să-mi invoci aici clişeele vulgare – înghesuiala la apă sfinţită, la sfinte moaşte – care pentru tine sunt doar simple oase, aşa cum bisericile sunt simple clădiri -, dezordinea, etc. Unu, că astea-s excepţiile pe care le invocă drept pretext leneşii, lenea fiind nu doar sufletească, ci şi intelectuală – că e o lene intelectuală să te pronunţi categoric fără să ai datele reale/ale realităţii. Dacă ai merge la biserică ai înţelege. Şi diferenţa e că eu nu te condamn pentru că nu mergi, tu, în schimb, simţi nevoia să mă batjocoreşti fiindcă sunt practicantă (aiurea, sunt doar o „credincioasă de duminică” şi nici aia cum trebuie, şi cam chiulangioaică şi la nivelul primar de participare liturgică).

    Eu deja îţi răspunsesem cu privire la biserică, anume că Biserica Ortodoxă Română suntem toţi cei botezaţi în sfânta tradiţie, deopotrivă clerici şi enoriaşi. Tu confunzi B.O.R. cu Patriarhia, cu Sf. Sinod, care au misiunea lor pastrorală şi dacă te-ai preocupa, ai afla despre implicarea socială concretă (vie, cotidiană şi netrâmbiţată). B.O.R. înseamnă TOATE bisericile, schiturile, mănăstirile, în general şi mai ales, în particular, fiecare lăcaş de cult. Fiecare are rolul şi implicarea lui divino-umană, inclusiv socială. Dar, repet, netrâmbiţată. Fariseii mereu îi cereau lui Iisus dovezi şi argumente, deşi făcea minuni continue. Şi face minuni continuu. O minune continuă e faptul că România există şi asta se întâmplă graţie credinţei vii, adică a celei misionare, pe cât de discretă, pe atât de eficientă. Credinţa leneşă e moartă – vezi clişeul ăla că eu am relaţia mea personală cu Dumnezeu, n-am nevoie de intermediar – ceva atât de prostesc şi vrednic de milă, fiindcă în situaţiile-astea intermediarul e însuşi Satana.

    Oricum, e o bucurie smerită să te rogi pentru toţi, inclusiv sau mai ales pentru cei ignoranţi. Şi cu cât sunt mai ignoranţi, cu atât se dau mai docţi. Şi mai ironici. Mă rog mereu să-i lumineze Dumnezeu şi să ne ierte pe toţi.

    Nici nu ştii cât de caraghios e teribilismul de genul celui pe care-l afişezi! E ca şi cum ieşi în piaţa publică şi îţi dai chiloţii jos ca să demonstrezi că nu există decenţă.

    Deci, chiar dacă nu-mi permiţi, eu tot mă rog pentru tine, cotoroanţo! E dreptul meu.😛

    E pur şi simplu o bucurie să mergi la biserică. Ea se descoperă greu. Şi e cu atât mai preţioasă. Să nu-ţi închipui că n-am trecut prin etapa în care te afli tu. Când eram foarte tânără – noroc cu bunică-mea (la propriu, pentru că ea m-a ajutat să nu mă pierd şi chiar a suferit pentru asta, pentru ca eu să am revelaţia milei lui Dumnezeu, care este graţie nesfârşită).

    E o bucurie, o fericire să te rogi şi cu cât te rogi mai mult, cu atât eşti mai conştient de răul care vrea să te separe de Dumnezeu. Eu sincer mă rog pentru toţi. Mă rog din toată inima ca toată lumea să se mântuiască, absolut toţi. Şi e un privilegiu smerit să te rogi pentru toţi, să-ţi doreşti ca toţi să descopere bucuria rugăciunii şi fericirea comuniunii. Realitatea e că practicanţii sunt o minoritate, ei şi-au asumat crucea celor care nu vor sau habar n-au că sunt chemaţi să şi-o poarte. Pe-a lor şi pe-a celorlalţi. Asta e o bucurie, ceva ca atunci când eşti atât de fericit încât trebuie să plângi.

    Sunt cea mai rea şi cea mai păcătoasă, dar îţi doresc din toată inima să descoperi taina bisericii. Şi oricum, mă rog pentru tine să fii salvată necondiţionat. Deci, chiar împotriva voinţei tale. Ceea ce e o mare îndrăzneală din partea mea, pentru că Dumnezeu nu face binele cu forţa şi supremul dar pe care i-l face omului e libertatea. Libertatea de alegere. Numai Dumnezeu organizează alegeri cu adevărat libere.😛

    Deci, am greşit deliberat când te-am bruscat. Repet, ar fi trebuit să-ţi spun doar că îmi pare rău şi mă rog pentru tine. Eu am greşit, pentru că ar fi trebuit să fiu blândă cu tine.😀 Serios.

  20. Bendis Says:

    :))) In sfarsit il vad pe bunul samaritean, chiar daca la inceput mi-ai aratat biciul … precum Pilat!😀
    Sa crezi, sa te rogi, sa iubesti, sa ierti, sa ajuti … oricand, oriunde!

  21. Roxana Iordache Says:

    @Bendis. Coti (de la cotoroanţă – deşi comit o blasfemie faţă de motanul meu, pe care-l mai alint aşa, de la cotoi😛 ), faci confuzii. Nu pot crede că le faci, de fapt, mă provoci să te catehizez şi crede-mă, n-am vocaţie didactică.😀 Nu Pilat e cu biciul, el s-a spălat pe mâini de sângele nevinovat pe care şi l-au asumat evreii, pentru ei şi urmaşii lor – ei au spus, ignoranţii se vor repezi să mă acuze de „antisemitism”, cum au făcut şi cu Mel Gibson.😛 Cu biciul a fost Iisus, la un moment dat, când a dat cu el ca să gonească negustorii din templu, acuzându-i că au făcut din Casa Domnului, „peşteră de tâlhari”. De fapt, tu ai dat cu biciul în biserică.😆

  22. Bendis Says:

    Nu e cazul sa ma dascalesti!
    Am studiat BIBLIA , iar Evangheliile mi-au ramas cel mai bine in memorie.
    Daca nu ar fi poruncit Pilat , Iisus ar mai fi fost biciuit?
    Degeaba s-a spalat pe maini …. pacatul l-a savarsit!

    Dau cu biciul :)) recunosc ! in Administratia B.O.R.

    p.s. Nu respect … institutiile! Dar imi scot palaria in fata oamenilor , atunci cand consider ca o merita!

  23. Bendis Says:

    Iar exercitiul de imaginatie la care te-am invitat … era o aluzie la izgonirea vanzatorilor din Templu!

    Stiu ca am sa te scandalizez (n-ar fi pentru prima data! :D) dar nu ma pot abtine !
    Cand intru intr-o biserica ortodoxa …. am acelasi sentiment cand dau cu nasu’ de buticul unde vand toate cele!

  24. Roxana Iordache Says:

    @Bendis. E o copilărie să-ţi închipui că mă scandalizezi. Nu suntem pe aceleaşi coordonate.🙂 N-are cum să mă scandalizeze aşa ceva (destul de comun, de altfel, mai ales în mediile ostentativ intelectuale). Fie că e un teribilism infantil – ceea ce m-ar amuza, fie că e un sindrom de inimă împietrită – ceea ce m-ar întrista.

    Ai exact sentimentul pe care ţi-l induce ştii tu cine. Partea proastă e că nu vrei să ştii. Şi te guvernează. Încearcă să treci peste prejudecăţi şi să gândeşti eliberată, fiindcă altfel ai să rămâi cu un balast de înverşunare nefast.

    Se vede că nu intri în biserică. Şi îţi cauţi un milion de pretexte pentru asta. Oare de ce?😉

  25. Roxana Iordache Says:

    @Bendis. Nu observasem primul răspuns. Biblia ai studiat-o de la martorii lui Iehova?😛

    Eşti dulce foc, evangheliile sunt o revelaţie şi la a suta lectură.😆

  26. Bendis Says:

    :)) In mod intentionat am folosit cuvantul ….
    „Religia – o frază de dânşii inventată” ….

    Nicio vorbulita despre …iarmarocul de la intrarea in biserica!😀

  27. Bendis Says:

    Daca vreau sa ma reculeg … prefer o biserica catolica!

  28. Bendis Says:

    Vrajitoarea cronofaga …. incearca sa-si rascumpere din …pacate!

  29. Bendis Says:

  30. Bendis Says:

  31. silvius2008 Says:

    ma amuza superioritatea pe care o afisezi in raspunsurile la unele comentarii desi nesustinuta de nimic.esti exact prototipul fanaticului religios,cu ceva mai multe pagini citite,e adevarat,dar cu atat mai periculos.nu credeam ca mai exista in sec XXI oameni ca tine dar se pare ca m-am inselat.
    nu ai fost in stare sa ai o disputa pe teme,idei si puncte clare.ai insultat si jignit pe cei care si-au exprimat pareri care nu iti convin.
    te compatimesc sincer dar totusi nu ma pot abtine sa rad cu lacrimi vazand prostia in care te scalzi!

  32. Anca Vlase Says:

    La Multi Ani multilateralfericitului Patriarh Daniel ,inaltator de biserici din bani publici si initiator de BORvigneta.
    Fie-i lumanarile autorizate calauza prin viata acestui mare om, mare cacaracter!
    Amin!

  33. Laila Lavan Says:

    Si sa inceapa preafericitul ,cu aceasta ocazie,a plati impozit pe profit ,daca-i mare „cacaracter” !

  34. Gloria-Eloise Tudor Says:

    Acum dacă tot ți-am făcut trafic la articol și pe blog (ce rău îmi pare ca am citit) iti spun Roxana din start ca ești o aroganta jalnica și încrezută, dar extrem de versata la insulte, asta ma face sa cred ca acest articol ți-a fost comandat.
    Se vede ca ești fanatica religioasa și spălată zdravăn pe creier de „slujitorii” bisericii, a banului și a intereselor proprii.
    Pentru ca slujitorii Domnului nu mai sunt de mult.
    Eu cred în Dumnezeu ( care exista peste tot) dar ma scârbește cumplit ce se petrece în biserici, unde slujesc niște simpli angajați bugetari, fără nici un Dumnezeu, își fac serviciul și prostesc lumea sa le doneze bani pentru limuzine,haine ridicole cu tot felul de cristale și pietre semi și prețioase, cruci grele de aur, vile…
    Daca tu ești asa de „cucernica” cum iți permiți sa jignești pe comentatorii articolului, asa te învață la biserica?
    Ai replicat cuiva mai sus ca scrie ca basiștii, pai „basistii” sub oblăduirea stăpânului lor pompează bani cu nemiluita la BOR, închid ochii pentru afacerile lor foarte bănoase, fără sa le ceara impozit pe milioanele de euro venit, primesc în schimb „binecuvântarea” de la preoți care ii ajuta pe „credincioși” sa ii voteze.
    Acel „preafericit” pe care îl pomenești, s-a lepădat si de propriul frate, pe care l-a furat cu nerușinare.
    Sa nu uitam ca preoții sunt cei care au închis în ‘ 89 porțile catedralei din Timișoara, iar tinerii care au cautat refugiu în biserica au fost împuscați în plin ca la o execuție comandata.
    Nu-i doresc nimic „preafericitului”, nici rău nici bine, pentru ca sub oblăduirea lui popii își fac de cap și își umplu buzunarele (sunt și excepții desigur, dar foarte puține),
    Acești preoți nu scot un cuvânt fără sa fie plătiți, nu botează fără bani copii amărâți părăsiți prin maternități și spitale, întrețin cu nerușinare „obiceiul” tembel de pomeni răsunătoare, materiale la morți, de parca mortul ar mai manca ceva…uitând ca de fapt obiceiul este de a POMENI sufletul mortului și nu de a da de pomana, sau organizând mese pantagruelice, de unde bineînțeles ca își iau și ei partea.
    Cat despre construirea de biserici, în foarte mica parte se face din donații, chiar ai catedrala grotesca se face din banii publici, direcționați cu larghețe de politicienii de toată jena aflați la putere.
    Mie chiar nu-mi convine ca din banii mei sa se construiască atâtea biserici, în timp ce sănătatea și învățământul este mult subfinanțat.
    Dar și aici exista o „politica” murdara, se spera ca poporul needucat ai bolnav să-și găsească refugiul ni „sânul” bisericii.
    In încheiere menționez ca nu sunt „antenista”, nu ma uit la televizor decât rar și atunci doar la canalele de filme documentare sau artistice, nu te deranja sa-mi răspunzi pentru ca nu mai intru aici, îmi este sila de articole de acest gen.

  35. Anca Vlase Says:

    Roxica…ai cam imbulinat-o=)))))
    Nasol moment!

  36. dantanasescu Says:

    Biserica plăteşte impozite. Este scutită de impozite doar pentru acţiunile cu caracter social-umanitar. http://www.george-damian.ro/biserica-ortodoxa-sub-asediu-o-campanie-bazata-pe-minciuni-si-dezinformari-4319.html

  37. dantanasescu Says:

    http://istorieevanghelica.ro/2013/01/22/propaganda-impotriva-bisericii/

  38. dantanasescu Says:

    http://www.doxologia.ro/puncte-de-vedere/cine-are-interes-sa-loveasca-biserica

Lasă un răspuns

