DOLIU NAŢIONAL? ISTERIE MEDIATICĂ

Au murit zeci de oameni, alte sute sau mii au rămas fără nimic, potopul a venit peste ei şi le-a luat casele, vietăţile, toată munca, au fost accidente aviatice, feroviare, tot felul de nenorociri, dintre care unele, fără supravieţuitori.

S-au dus personalităţi naţionale.

Şi nu s-a mai declarat doliu naţional, cu indicaţii de drapel în bernă pe toate instituţiile.

De peste 48 de ore, pe toate televiziunile de ştiri se dezbate numai despre accidentul din Muntenegru. Aşa ceva nu s-a pomenit de la revoluţia furată mediatic încoace.

N-am urmărit toată ziua nici 5 minute per total şi deja am ajuns la saturaţie.

E o isterie propagandistică fără precedent.

Dumnezeu să-i ierte, dar e nedrept să ţii doliu naţional pentru 18 oameni care au plecat într-o excursie cu potenţial de risc şi să nu ţii sărbătoare naţională pentru cei 29 de supravieţuitori.

Şi nici nu e nevoie să reduci la absurd, ca să-ţi dai seama cât de absurdă e o asemenea discriminare pozitivă. De fapt, după această logică, ar trebui să se ţină doliu naţional pentru fiecare cetăţean român mort. Accidental sau nu. Sau accidentul e un criteriu? Mai puternic decât moartea în misiune a unor militari? De exemplu. Sau a unor pompieri salvatori.

La iarnă, când vor muri zeci de oameni şi alte sute îşi vor pierde toată agoniseala de-o viaţă, se va declara doliu naţional? Poate pentru asta miniştrii cu marile proiecte nu dispun montarea de parazăpezi. Ieftine şi preventive.

Dumnezeu să-i ierte pe cei duşi! E trist când mor oameni, se întâmplă tot timpul.

P.S. Altă modă de gâgă e elogierea muntenegrenilor pentru reacţia lor promptă. De parcă n-ar avea un turism de apărat.

Şi să-l vedeţi pe Ponta ce poză de adâncă tristeţe îşi va trage! Să tot crească vreo trei-patru procente în sondaje.

Anunțuri

42 răspunsuri to “DOLIU NAŢIONAL? ISTERIE MEDIATICĂ”

  1. DOLIU NAŢIONAL? ISTERIE MEDIATICĂ » Bloogle Says:

    […] Original Blog » […]

  2. mariusnyc Says:

    E bine sa nu te mai uiti la canalele cu laturi romanesti… Toate miros la fel

  3. Marius Mina Says:

    Mircea Dusa (alta panarama) „Trupurile neînsuflețite ale cadavrelor celor decedați”

  4. stejarul Says:

    „Patru alpiniști se aflau în zona în care a avut loc tragicul accident din Muntenegru. O minune a făcut ca ei să treacă pe acolo. Începuse să plouă și au renunțat la cățărat și se îndreptau spre case. Când au văzut tragedia, fără să stea pe gânduri, s-au alăturat echipelor de salvare și au scos răniții din râpă”

    http://www.dcnews.ro/2013/06/accident-muntenegru-marturii-cutremuratoare-ale-salvatorilor-alpinisti/

    Pentru mine, cei 4 alpinisti sunt ingeri care si-au dus la indeplinire menirea lor pe pamant. Sunt convins ca prezenta lor acolo in acel moment a fost un dar divin si au contruibuit la reducerea numarului victimelor. In astfel de imprejurari minutele faca diferenta intre viata si moarte. Cei 4 au facut ca ajutorul medical sa ajunga mai repede la raniti.

    Am tot mai mult convingerea ca soferul autocarului se va dovedi ca a fost un erou. Am tot mai mult convingerea ca a facut ce a putut mai mult sa reduca la minim consecintele accidentului.

    Nu sunt urme de frane pe astfalt iar asta arata ca autocarul nu a avut frane functionale la momentul accidentului. Din reflex, orice sofer ar fi franat macar putin daca vedea ca pierde controlul asupra mastodontului.
    Legat de viteza, s-ar putea ca o viteza de 90 km la ora a ajutat. As spune ca poate avea nevoie de o viteza si mai mare sa „planeze” in haul in care a cazut.

    In ce priveste elogierea muntenegrenilor, Roxana, sunt de alta parere. As spune ca nici o lauda nu e de prisos. Pentru mine, oricine salveaza o viata e un erou. Prea multi ticalosi si criminali haladuiesc la conducere in Romania ,,, din 89 incoace prea multi criminali si-au satisfacut placerile sadice cu acest popor … prea multe javre incearca acum cu un recensamant penal sa ascunda crimele iliescianismului si basismului…

    Cat despre doliu national, ma doare ca il folosesc guvernantii drept o mascarada electorala de un prost gust infernal.
    Imi este sila de forma fara continut, tipica guvernului ponta, menita a acoperi fonic intalnirea cu FMIul.

  5. Donkeypapuas Says:

    @stejarul

    Viteza legală era de 40 Km/h. Şi dacă ar fi fost de Km/h sau de 5. ea tot ar fi trebuit respectată pentru că e vorba de legile băştinaşilor. Deci, de ce era nevoie de 90 Km/h?

  6. olimpiu65 Says:

    http://ziarero.antena3.ro/article/view/id/65342
    http://florincitu.wordpress.com/2013/06/25/in-apararea-pietei-valutare/#more-2749
    http://lucianisar.com/general/tarom-lectia-de-guvernanta-corporatista-administrata-de-d-demetriade/
    am propus trei subiecte de pe trei bloguri. sunt convins ca oricum nimanui ii pasa, media ii spala pe creier pe iubitorii de privit stiri senzationale si de aceea repet: Romania este hopeless!!!

  7. stejarul Says:

    @Donkeypapuas

    Stiu ca viteza legala era de 40 km/h iar in tarile civilizate limita de viteza e calculata sa asigure siguranta celor din traffic, dar in cazul autocarului eu am luat in calcul ipoteza ca franele autocarului au cedat brusc. Pur si simplu, soferul a constatat ca pedala de frana e „moarta”. Autocarul era in miscare de coborare pe plan inclinat castigand viteza cu fiecare secunda fara ca soferul sa accelereze.

    O serie de ciudatenii par sa indice ca autocarul nu a avut frane in ultimele minute: calatorii au declarata ca la iesirea din ultimul tunel, soferul deja avea o viteza prea mare si a avut dificultate sa ia o curba … deja era momentul sa franeze si totusi nu a facut-o… ba mai mult a intrat in depasirea unei masini ce era pe sensul sau de mers (banuiesc sa evite impactul) , la locul parasirii soselei nu exista nici o urma firava de franare pe sosea… foarte ciudat pentru un vehicul care are franele in regula…

    Imagineaza-ti ce ai fi facut daca erai in locul soferului si aflai ca nu ai frane pe un drum in panta (coborare) ?
    Eu m-am pus in locul lui si am constatat ca as fi facut la fel. As fi intrat in depasirea masinii din fata sa evit impactul si as fi lovit stalpii de pe marginea soselei de pe partea soferului ca puteam controla mai bine locul lor de impact cu autocarul , deci stalpii de pe contrasens, in speranta ca vor frana autocarul.

    Cu fiecare secunda viteza autocarului crestea din cauza pantei drumului deci cu cat as fi intarziat iesirea de pe sosea as fi agravat situatia .
    Drumul era asa de periculos incat singurul loc unde autocarul putea iesi in peisaj cu sperante minime de supravietuire era catre capatul viaductului, adica acolo unde autocarul a cazut de pe pod. Acolo caderea a fost de 40 de m, nu de 200 m cum era pe mijlocul lui.

    Cred ca singura diferenta care as fi facut-o ar fi fost sa apas mai tare pe acceleratie inainte de „decolare” adica de iesirea in décor , in speranta ca autocarul sa ia o miscare de „planare” astfel sa reduca din impactul cu solul. Cam cum aterizeaza avioanele cu problem de ex la trenul de aterizare/ Daca viteza la atingerea solului e prea mica , avionul se pulverizeaza. O viteza putin mai mare ii permite sa alunece pe pista.

    E un miracol ca sunt asa de multi supravietuitori. Pe asa un drum periculos, asa un accident m-as fi asteptat sa nu supravietuiasca nimeni. Inclin sa cred ca soferul a fost un erou.

    Comportamentul unora din guvernanti pune paie pe focul teoriei conspiratiei …
    Un scenariu plauzibil e ca s-a stiut ruta si locatia autocarului pe traseu. „Epoletii” au asteptat autocarul la locul ultimei opriri (toata lumea era la masa) , au „fixat” franele care au cedat in momentul in care a inceput coborarea.

    Soferul de la MAI a fost doar praf in ochi sa justifice ca „evenimentul” ar fi fost cauzat de lipsa lui de experienta..

    In valtoarea evenimentelor cam toate ministerele liberalilor au fost scuturate serios Ironic, toti liberalii au iesit bine…

    Coabitarea fesenista naste monstri! Oare chiar trebuie sa ii suportam la conducerea tarii?

  8. Un simpatizant poate neautentic Says:

    Depinde cum privim lucrurile…

    Accidentele de la Balotesti (60morti) sau Mihailesti (18morti) NU au fost declarate zile de doliu national. Problema care se pune este daca nu cumva trebuiau declarate si acelea, sau daca trebuia sa nu fie declarat nici asta din Muntenegru.

    Belgia spre exemplu a declarat zi de doliu national pe 16 Martie 2012, cand au murit intr-un autocar in Elvetia 28 de oameni din care 22 erau copii belgieni.

    In Albania, pe 22-05-2012 a fost declarata zi de doliu national cand intr-un accident rutier au murit 13 studente in rasturnarea unui autocar intr-o rapa.

    Bulgaria, pe 6 mai 2013 a declarat zi de doliu national pentru un protestatar, Plamen Goranov , care si-a dat foc.

    USA au declarat zi de doliu national in dec 2012 pentru cei 26 de oameni impuscati la colegiul Sandy Hook. La fel a fost declarata zi de doliu national pentru 12 oameni impuscati pe 20 iulie 2012.

    Polonia a declarat doua zile de doliu national pentru accidentul de tren din Szczekociny unde au murit 16 oameni. Tot in Polonia cand a ars un centru pentru homelessi si au murit 23 de oameni (Kamień Pomorski) in 13 Aprilie 2009 au fost declarate TREI zile de doliu national.

    Sunt destul de multe exemple de acest gen in toate tarile lumii cand a fost declarat doliu national pentru o situatie oarecum asemanatoare cu cea de la noi.

    Ce anume ne deranjeaza de fapt si ce anume se intampla rau daca se declara o zi de doliu national pentru cei 18 romani morti intr-un accident ?…

  9. Un simpatizant poate neautentic Says:

    „Imagineaza-ti ce ai fi facut daca erai in locul soferului si aflai ca nu ai frane pe un drum in panta (coborare) ?
    Eu m-am pus in locul lui si am constatat ca as fi facut la fel. As fi intrat in depasirea masinii din fata sa evit impactul si as fi lovit stalpii de pe marginea soselei de pe partea soferului ca puteam controla mai bine locul lor de impact cu autocarul , deci stalpii de pe contrasens, in speranta ca vor frana autocarul.

    Cu fiecare secunda viteza autocarului crestea din cauza pantei drumului deci cu cat as fi intarziat iesirea de pe sosea as fi agravat situatia .
    Drumul era asa de periculos incat singurul loc unde autocarul putea iesi in peisaj cu sperante minime de supravietuire era catre capatul viaductului, adica acolo unde autocarul a cazut de pe pod. Acolo caderea a fost de 40 de m, nu de 200 m cum era pe mijlocul lui.

    Cred ca singura diferenta care as fi facut-o ar fi fost sa apas mai tare pe acceleratie inainte de “decolare” adica de iesirea in décor , in speranta ca autocarul sa ia o miscare de “planare” astfel sa reduca din impactul cu solul. Cam cum aterizeaza avioanele cu problem de ex la trenul de aterizare/ Daca viteza la atingerea solului e prea mica , avionul se pulverizeaza. O viteza putin mai mare ii permite sa alunece pe pista.”
    _________________________________
    @Stejarule

    Citesc, recitesc,recitesc iar si pot spune ca este elementar draga Watson si ca ai facut cea mai stralucita , lucida si profesionista analiza a evenimentelor. 😎

    Nu esti insa nici tu chiar infailibil, deoarece ai neglijat cateva solutii mult mai pragmatice si mai elegante de rezolvare a problemelor avute de acel autocar. La pot dezbate cu tine, deoarece imi dau seama ca esti plin de simt tehnic si ca intelegi exact psihologia situatiilor in care este nevoie ca cineva sa ia decizii sub presiune in vederea utilizarii unui autocar pe post de avion. 😎

    Spune cinstit Stejarule, nu era mult mai eficient ca in acele secunde pretioase, in loc sa buseasca stalpii de pe margine, sa monteze repede niste aripi la autocar ? Hai sa spunem ca nu avea aripi la indemana sau ca nu le-a gasit la timp (poate erau ratacite printre alte scule, chei, clesti, cricuri etc), dar nici un balon cu hidrogen nu avea timp sa umfle ?! Daca luam in calcul si faptul ca toti pasagerii aveau umbrele, nu se puteau deschide toate simultan in vederea asigurarii portantei necesare zborului, conform teoriei Mary Poppins? Nu se putea cumva sa te agati de un satelit cu cablul de la incarcat bateriile sau cu curelele pasagerilor legate una de alta?!

    PS:Spune-mi te rog ca nu ai carnet de conducere! Dupa ce afirmi ca „singura diferenta care as fi facut-o ar fi fost sa apas mai tare pe acceleratie inainte de “decolare”” , este limpede ca n-ar trebui sa il ai !

  10. stejarul Says:

    @Un simpatizant poate neautentic

    Bă, aduci asa un „iz” de Sapanţa incat tot stau si ma gandesc if you’re not declared missing since Lucifer’s fall.

  11. Un simpatizant poate neautentic Says:

    Fara alte comentarii, haideti sa vedem si cateva punctele de vedere ale unor basisti pe marginea evenimentului:
    _______________________________________________
    Teodor Baconschi-Facebook

    „Dupa circul manipulatoriu pe marginea accidentului din Muntenegru, putem spune ca guvernarea Ponta si-a dezvaluit intreaga esenta: 100 % populism, pentru oricine inghite orice.”

    _______________________________________________
    Lazaroiu -Facebook

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/romania-lui-cristoiu-cind-guvernul-ascunde-propria-i-mizerie-sub-doliul-national-1044394.html

    „Printre altele, maine, fiind zi de doliu national, mass-media trebuie sa se abtina sa mai critice guvernul. Nu se cade.”
    _______________________________________________
    Cristian Soimaru(NR)

    „Daca tot au vrut „uslasii” zi de doliu astazi, sper ca judecatorii CCR „sa le bage mortul in casa” prin decizia in cazul pragului de la referendum.”

  12. Un simpatizant poate neautentic Says:

    Bă, aduci asa un “iz” de Sapanţa incat tot stau si ma gandesc if you’re not declared missing since Lucifer’s fall.
    _____________________________________________
    @Stejarule

    Accelereaza si taci! 🙂

  13. ALM Says:

    Foarte interesantă discuţia despre lipsa frânei DE SERVICIU! Dar, orice autovehicul mai are cel puţin două frâne: frâna de mână şi frâna de motor (care la Diesel-e îţi rupe gâtu’). Oricare din cele două putea să reducă viteza de la 90 la 40km/h în câteva secunde, spre disconfortul pasagerilor. Acolo s-a întâmplat altceva şi, poate, vreodată o să aflăm!

  14. Roxana Iordache Says:

    @Marius Mina. Ei, i-a scăpat, era emoţionat. 🙄

    @stejarul. Evident că sunt îngeri în misiune, eu nu la alpinişti m-am referit, ei şi-au făcut datoria, era de datoria lor. Mă refer la toată linguşeala la nivel de stat. De-aia spuneam că au turism de apărat. Dă rău de tot să te dea pe tot globul la ştiri cu asemenea accident.

    @Donkeypapuas. Mariane, în România nu se respectă nici o regulă. Deci, ce rost are să nu treci cu viteză pe zebră când e verde pentru pietoni? Şi tu, pieton, ce rost are să se facă verde şi să nu treci pe roşu? Asta-i România de azi.

    @olimpiu65. Niciodată! Hopeless nu-i decât diavolul. 🙂

    @Simpaticule şi eu ce-am zis? Sau tu ţii să-mi cauţi pricină? :mrgreen:

    @Simpaticule, chiar nu înţeleg (de) ce te-a deranjat că te-a asimilat cu simpaticii de la Săpânţa? 😛

    Oricum, mi se pare totuşi că treaba cu frânele nu prea e de râs. E clasică. 😐

    @ALM. Chiar credeţi că o să aflăm? Oficial, vreau să zic.

  15. olimpiu65 Says:

    @rox
    poate! eu sunt slavofil, vb binisor limba sarbo-croata si as da un sfat autoritatilor pt ca am vazut multe greseli de traducere unele care schimbau sensul frazei…..
    am vazut si cititi multe opinii si ma abtin sa le comentez, imi pare doar rau ca dincolo de aceste evenimente nefericite uitam esentialul vietii de zi cu zi si al unor proiecte de viitor!

  16. Roxana Iordache Says:

    Olimpiu, eu nu sunt slavofilă. 🙂

  17. Un simpatizant poate neautentic Says:

    „Simpaticule, chiar nu înţeleg (de) ce te-a deranjat că te-a asimilat cu simpaticii de la Săpânţa?”
    ____________________________________
    @Roxana

    Chiar nu inteleg de ce crezi ca m-a deranjat ceva?… Nu ma deranjeaza absolut nimic din ce spune un om care ar accelera cu autocarul, ca sa poata ateriza cum a vazut el in filme ca se face cu avionul ! 🙂 Nu tratez copiii ca si cum ar fi oameni mari.

  18. ALM Says:

    @Roxana
    Sunt două puncte la care ader necondiţionat. Apărarea turismului muntenegrean, aproape unica lor bogăţie exploatabilă şi faptul că oficial nu vom şti niciodată adevărul. Dar, precum folclorul, ceva, ceva se va tansmite …

  19. Roxana Iordache Says:

    Simpa, reacţia-asta e încă o dovadă că bărbaţii sau unii rămân în ei cu un infantilism belicos. De parcă aţi fi grupa mare cu grupa mică şi vă bateţi în maşinuţe. 😛

    Uitasem să-ţi răspund la citatele din tembelii băsişti. Da, şi? Dacă zic şi ei înseamnă că trebuie să negăm realitatea? Sau cum? 🙂

    P.S. Revenind la doliu, observă că, în afară de cel prilejuit de trecerea la Domnul a Patriarhului Teoctist, toate doliile NAŢIONALE de la noi din ultimii 22 de ani au fost pentru alţii. Foarte frumos, dar erau dolii de solidaritate. Pentru pierderile noastre, ciuciu doliu. Că nu ne iese nimic din el. Când ne iese, îl decretăm. Cazul de faţă.

  20. Roxana Iordache Says:

    @ALM. Oricum, păcat! Dumnezeu să-i odihnească!

  21. ALM Says:

    Amin!

  22. ALM Says:

    Mi-am permis să afirm pe alt blog că, dacă se ţine seama de ceea ce se întâmplă în România la nivel de pierderi de vieţi omeneşti, drapelul ar trebui să stea în continuu în bernă. Nici eu nu apreciez „festivismul” cu morţi. Apreciez în schimb faptul că familiile îndoliate n-au fost nevoite să-şi repatrieze morţii, fapt care, ţinând seama de condiţiile impuse şi taxele aferente, le-ar fi aruncat în sărăcie lucie …

  23. Roxana Iordache Says:

    @ALM. Sigur! Era preferabil dacă decizia s-ar fi luat discret sau chiar mai puţin discret, dar fără atâta zarvă mediatică.

  24. Un simpatizant poate neautentic Says:

    „Uitasem să-ţi răspund la citatele din tembelii băsişti. Da, şi? Dacă zic şi ei înseamnă că trebuie să negăm realitatea? Sau cum? ”
    _________________________________________
    @Roxana

    Nu inseamna deloc asta si din cauza asta nici nu am vrut deloc sa comentez. Pe de alta parte REALITATEA este perceputa diferit de fiecare si nimeni nu detine adevarul absolut.

    Oricum, este destul de amuzant(hai recunoaste si tu, ce naiba!) 🙂 cand basisti inversunati si antibasisti la fel de inversunati, ajung sa perceapa „realitatea” intr-un mod comun. 🙂

  25. Un simpatizant poate neautentic Says:

    Revenind la doliu, observă că, în afară de cel prilejuit de trecerea la Domnul a Patriarhului Teoctist, toate doliile NAŢIONALE de la noi din ultimii 22 de ani au fost pentru alţii. Foarte frumos, dar erau dolii de solidaritate. Pentru pierderile noastre, ciuciu doliu. Că nu ne iese nimic din el. Când ne iese, îl decretăm. Cazul de faţă.
    ________________________________________
    @Roxana

    Ti-am spus de la inceput ca situatia anormala a fost cand NU AM PASTRAT DOLIU NATIONAL, pentru cazuri ca Balotesti sau Mihailesti spre exemplu ! Nu cred ca acum este o situatie anormala, ci a fost mai curand atunci.

    Lasa-l pe Ponta si castigul lui personal din aceasta tragedie, trebuie doar sa ne intrebam sincer daca este ceva normal sau anormal sa declaram doliu national cand mor 18 oameni intr-un accident. Pana la urma sa stii ca solidaritatea nu are cum sa ne dauneze ca popor ,si nu vad ceva rau in faptul ca la astfel de evenimente , ca si in alte tari si alte cazuri similare, avem doliu national.

    Bine, am inteles, castiga sa zicem Ponta dintr-o tragedie. Ar trebui sa castigam si noi ceva, nu sa-i lasam doar pe ei. Se pare insa ca de grija lor uitam sa ne mai gandim si la noi ca popor!

  26. Roxana Iordache Says:

    …REALITATEA este perceputa diferit de fiecare si nimeni nu detine adevarul absolut.

    Oricum, este destul de amuzant(hai recunoaste si tu, ce naiba!) 🙂 cand basisti inversunati si antibasisti la fel de inversunati, ajung sa perceapa “realitatea” intr-un mod comun. 🙂
    ––––––––––––––––––––––––-
    Simpa, mulţumesc pentru lecţie, nu ştiam nimic despre percepţie. 🙂

    În rest, nu mi se pare deloc amuzant. Dimpotrivă. Sau poate pentru tine e amuzantă prostia unei părţi a guvernanţilor. Sau ticăloşia celeilalte.

    Referitor la „doliul naţional” de acum, dacă pe tine nu te oripilează grotescul situaţiei, oricum, să fii sănătos! N-are sens să interpretezi maliţios, urarea e sinceră.

    Uite, îţi propun un raţionament care poate părea cinic, dacă îl scoatem din teorie. Să rămânem, deci, în plan teoretic. Teoretic, e posibil ca printre decedaţi să fie cel puţin un ticălos, care a făcut nasoale antinaţionale. Cu ce merită el doliu naţional mai mult decât ar fi meritat mama, care a salvat mii de vieţi? Am să scriu o postare pe tema asta, mai încolo.

  27. Radu Humor Says:

    Se pare că agenţia de turism respectivă are ceva pile la guvern şi atunci i s-a sărit în ajutor măcar cu aducerea morţilor şi răniţilor în ţară !
    Deşi aparent un fapt creştinesc, până la urmă vom plăti toţi oalele sparte de alţii, dar celor răniţi sau îndoliaţi, unii poate mutilaţi pe viaţă nu vom mai avea cum să le redăm viaţa sau sănătatea.
    Acest doliu naţional înseamnă crearea unui precedent de care în viitor se va face caz mult mai des.
    Acum câţiva ani un autocar cu pelerini s-a răsturnat prin Italia sau Spania şi au fost aproape de două ori mai mult morţi, dar nu s-a ţinut nici măcar un minut de reculegere, cum ar fi fost cred suficient şi acum !
    În rest, Dumnezeu să-i ierte !
    Şi pe unii şi pe alţii…..

  28. Un simpatizant poate neautentic Says:

    Simpa, mulţumesc pentru lecţie, nu ştiam nimic despre percepţie.
    ___________________________________________
    @Roxana

    Mai, dar ce rea esti cu mine ! :). Habar nu am ce naiba fac pe aici , daca reusesc sa primesc astfel de replici dupa posterile mele… 🙂

  29. Un simpatizant poate neautentic Says:

    „Uite, îţi propun un raţionament care poate părea cinic, dacă îl scoatem din teorie. Să rămânem, deci, în plan teoretic. Teoretic, e posibil ca printre decedaţi să fie cel puţin un ticălos, care a făcut nasoale antinaţionale. Cu ce merită el doliu naţional mai mult decât ar fi meritat mama, care a salvat mii de vieţi? Am să scriu o postare pe tema asta, mai încolo.”
    ________________________________________
    @Roxana

    Nu stiu de ce Teoctist a avut funerarii nationale si mama ta nu, insa daca ma intrebi pe mine, eu sincer nu i-as fi facut lui Teoctist, ci mamei tale. Pe cuvantul meu !

    Roxana, funerariile nationale pentru un om, nu au legatura cu valoarea omului, ci cu valoarea ACORDATA de tara respectiva acelui om. Intre cele doua, de foarte multe ori nu exista nici cea mai mica legatura si stim toti ca multe lichele se bucura de acordarea unor onoruri si privilegii deosebite in viata si la finalul vietii. Dupa ce nu mai sunt in viata, ajung de fapt ce sunt cu adevarat : goi, orbi si saraci. Asta insa nu mai este treaba noastra sau a tarii 🙂

    In cazul accidentului colectiv din Muntenegru da, putem presupune ca a existat acolo un om exact cum spui tu. N-ar avea deloc importanta, cum nu are nici intr-un caz individual. Romania ACORDA valoare unui grup de compatrioti care au decedat intr-un accident tragic si asta este tot …

    Problema nu este deci daca merita cineva sau nu acel doliu national, ci daca trebuie(formalism curat, evident!) sau este avantajos SA LE ACORZI acest lucru. In cazul acestui accident,singurul avantaj pe care il vad eu este poate regasirea acelui sentiment disparut din ce in ce mai mult dupa 1990, facut zob de Basescu si care ar trebui recastigat :CEL A SOLIDARITATII NOASTRE DE ROMANI, CEL AL COMPASIUNII FATA DE APROAPE. Nu vad cu ce ne-ar dauna asta…

  30. stejarul Says:

    ALM spune:
    miercuri 26 iunie 2013 la 10:38:22 am

    Excelent comentariu! De ce nu a folosit soferul frana de motor… asta e un mister… s-a comportat ca si cand singura frana pe care o avea la dispozitie era frana de serviciu si aia nu functiona.

    Eu totusi sper/cred ca vom afla adevarul.

  31. Donkeypapuas Says:

    M-am tot mirat cum, de atâtea zile, măreaţa „presă” de pe la noi evita să anunţe lista cu numele răposaţilor şi salvaţilor din autobuz. Cînd însă adunăm bucăţelele care spun că ba şoferul era de la MI (dela intervenţii rapide!), ba cutare era verişoara generalului Oprea (ăla de la UNPR), ba cutare directoare sau profesoară a murit împreună cu soţul GENERAL ÎN REZERVĂ SRI… cam toate astea încep să pută.

  32. Donkeypapuas Says:

    Şi încă un general SRI în rezervă prezent în autobuz: Constantin Horobet
    Un articol EVZ din 2009 îi prezintă pe generalii Mircescu (uitasem să-i dau numele anterior) şi Horobeţ implicaţi în nişte afaceri cu Transelectrica.

  33. ALM Says:

    Dragă domnule papuaş, generalul (r) Mircescu Mihai a fost o somitate tehnică în România! Nu trebuie să vă mire că a avut afaceri cu diferite firme de stat, încapabile să-şi asigure inovarea cu forţe proprii. Nu este singurul care a dat o mână de ajutor firmelor de stat, blocate tehnic la nivelul anilor 80′, transferând cunoştinţe care nu mai erau cerute de industria de apărare. Până la urmă, trebuie văzut dacă au existat ilegalităţi sau contracte cu parandărăt.

    Listele circulă de două zile, în urma publicării de către Digi24. Este adevărat că nu sunt trecute gradele şi locul de muncă, dar sper că şi foştii generali (acum asistaţi social, conform legii guvernului Bocăsescu) au dreptul să facă excursii peste hotare.

  34. ALM Says:

    Aaa, am uitat. Pe lista transmisă de societatea Mareea, nu există niciun Horobeţ şi niciun Constantin. Evenimentul Zilei afectează grav sănătatea …

  35. Donkeypapuas Says:

    Domnule ALuminiu sau ALuMelu, alunelu,
    observ că sunteţi specialist în distras atenţia spre lucruri minore, futile sau neimportante.
    Dacă s-ar fi petrecut în orice altă ţară NORMALĂ, numele celor din autocar ar fi apărut zi şi noapte pe scrol. La noi nu s-a întâmplat aşa.
    „A fi implicat în ceva” – unde vedeţi dumneavoastră o conotaţie negativă sau pozitivă? Dar dumneavoastră aţi şi dat acea conotaţie NEGATIVĂ (prin aureolare) tocmai pentru ca ceea ce se iveşte în mintea oricui să fie înăbuşit: nu cumva este un pui de ASASINAT tocmai pentru că ştiau prea multe?
    Era o vorbă pe vremea lui nea Nicu: mai răsfiraţ, băieţi, mai răsfiraţi. Măcar atâta lucru, dacă nu sunteţi în stare măcar să vă apăraţi oamenii din breaslă şi să luaţi atitudine. Doar slujbe de postaci pe net, bisericuţe în aparat şi limbism faţă de şefi.

  36. ALM Says:

    Nici nu mă aşteptam la alt raţionament din partea dvs! Papuaşu’ tot papuaş! Evident că a fost un asasinat similar cu acela împotriva lui Robert Diesel (nu a fost fundaş la Schalke 04). Ştiau prea multe? Pfui! Poate ar fi cazul să trimitem şi academicienii în excursii, să rămână doar papuaşii …

    În final, nu era nevoie să vă manifestaţi ca un patruped cu urechi lungi!

  37. Donkeypapuas Says:

    Domnule ALuMiniu,
    rămâne cum am stabilit… treaba aia… cu postacii… şi securiştii…
    A! Şi să vă dau alt nume ca să-l întrebaţi pe tataia ăla al vostru: Sorin Crivat vă spune ceva?

  38. Donkeypapuas Says:

    Pentru introducerea numelui generalului Horobeţ este greşeala mea. Dar problema rămâne.

  39. ALM Says:

    Ce să-mi spună? Că nu e pe lista excursioniştilor? Nu e! În rest, fabulaţi la limita paranoiei … Puteţi să-l studiaţi pe Roncea dar nu mă întrebaţi pe mine care sunt sursele lui.

    Donkey is always donkey! Even if Papuan!

  40. Donkeypapuas Says:

    @aLM sau BT sau RT
    Da’ de unde-i ştiţi sursele? Aşa grad mare aveţi?
    Pomenşete Roncea de „Nigeria” cumva?

  41. ALM Says:

    Domnule Hociung, din strada Aleea Platanului nr.1, am grad foarte mare după logica dvs. Alţii îi zic IQ. De fapt n-are importanţă. Cine mă cunoaşte ştie că fabulaţi chinuit de spaimele dvs. De asemenea, mulţi ştiu şi ce înseamnă ALM, pentru norvegieni însemnând ulm, pentru tirolezi pârâu de munte şi pentru prieteni simple iniţiale. Vă propun să vă liniştiţi şi să nu confundaţi blogul cu o scenă pentru mahalagisme. Dacă nu puteţi, vă pot ajuta cu un tub de Plegomazin …

  42. Donkeypapuas Says:

    @BT sau RT sau LM

    Cu asta vă trataţi sau asta foloseau confraţii dv de la secu?

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: