SĂPTĂMÂNA MARE. PATIMILE DOMNULUI

Hristos Pantocrator crestinortodox.ro

Foto via crestinortodox.ro

E o săptămână cu încărcătură sufletească şi spirituală unică.

Sunt reiterate momentele cele mai sfinte ale prezenţei Domnului în trup pe pământ.

N-am nici o calitate să spun mai mult, am constatat că postarea anterioară nu a fost înţeleasă, ceea ce înseamnă că vina îmi aparţine. Îmi pare rău dacă v-am smintit pe unii. Pe alţii, nu mai era nevoie.

Deci, ceea ce vă rog e să înţelegeţi că pentru mine nu contează nimic altceva în această săptămână. Fiecare face cum crede. Repet, creştinismul este libertate absolută. Libertatea veritabilă de alegere.

Alegeţi ce vreţi, deci şi eu am acest drept. Ceea ce vă cer este respectul pentru Patimile Domnului.

Cine vrea să hulească să se gândească pe urmă dacă în loc să se spânzure n-ar fi preferabil să se căiască.

E o carte pe care am iubit-o şi aşa vreau să rămână, de aceea, n-o mai recitesc din adolescenţă, „Catcher in the rye”, tradus frumos. „De veghe în lanul de secară”, romanul antologic al lui Salinger, şi ceea ce am reţinut mai ales din ea a fost anume: Nu cred că Iisus l-ar fi trimis pe Iuda în iad.

Eu vă iubesc pe toţi, chiar dacă nu credeţi. Iertaţi-mă că nu vă urăsc, mă refer la cei care nu cred decât în ură şi răzbunare.

P.S. Ceea ce nu înseamnă că în aceasă săptămână n-am să mai postez şi despre politică. Despre politică, de altfel, a fost însăşi Răstignirea. Atâta au înţeles unii din Iisus Hristos, Mântuitorul nostru şi Lumina Lumii: că îi concurează la putere pe pământ. Şi vă daţi seama că dacă voia, Dumnezeu îi nimicea. Dacă nu i-a nimicit, a fost tot pentru libertatea noastră. Ca să se plinească Istoria. Ea se repetă. Până la capăt.

UPDATE. Este postarea cu nr. 4500. Am constatat când am postat.

9 răspunsuri to “SĂPTĂMÂNA MARE. PATIMILE DOMNULUI”

  1. SĂPTĂMÂNA MARE. PATIMILE DOMNULUI » Bloogle Says:

    […] Original Blog » […]

  2. ioprotestatarul Says:

    DA PATIMI! Olteanu a creat un precedent, o hotarare cu dedicatie. Ironic e ca PDL-istii, cei pe care i-am tocat marunt timp de doi ani, au fost singurii care s-au opus acestei mizerii anti-constitutionale. Parvenitii ajunsi la putere si datorita protestelor mele au gasit solutia… ca de, vor liniste sa poata sifona in tihna banul public.
    Vai de mama lor de nimicuri, vai de ea tara, vai de ea democratie.

    http://www.televiziuneaseverin.ro/rts4/index.php/arhiva-stiri/11166-interzis-protestelor-.html

  3. Radu Humor Says:

    Felicitări şi pentru cantitatea de postări ( 4500) dar mai ales pentru calitatea lor ( cele din ultima vreme sunt cu adevărat memorabile, mă refer la cele din anul acesta ! ).
    La mai multe !
    Şi la fel de bune…

    P.S. Referitor la postarea precedentă, eu postasem despre Duminica Floriilor la …postarea precedentă 😉

  4. ada1957 Says:

    FELICITARI si la mai multe.
    Multe din postarile tale sunt de exceptie.
    Din pacate multi dintre noi ne indepartam de spiritul ortodoxiei, dar asta este in fond sa ridice piatra cel fara de pacat.
    Felicitari inca o data Roxana.
    Si o sa te surpind si NOI te iubim , chiar daca uneori mai bolovanos si nepriceput ne exprimam , altfel nu am posta aici la tine acasa.

  5. Maria Savescu (@MariaSavescu) Says:

    Paste luminat !

    La mai mare, Roxana !
    Coincidentele adeveresc si innobileaza.

  6. Maria Savescu (@MariaSavescu) Says:

    „Dragostea si compasiunea sunt o necesitate, nu un lux. Fara ele, umanitatea nu poate supravietui.” Dalai Lama
    Roxana,
    Intr-una din scrierile tale recente, nu o mai caut, ai scris despre amandoua aceste notiuni corelate, cu alte cuvinte.
    Tot o coincidenta.

  7. Maria Savescu (@MariaSavescu) Says:

    Am gasit unde ai scris despre mila si iubire.
    Recitind.
    Multumesc.

  8. Savescu Maria Says:

    Am vazut filmuletul domnule Ion Olteanu. As vrea sa vad o emisiune intreaga cu dumneavastra si asta saptamanal. Multumesc.

    Roxana,
    in timp ce am fost pe blogul tau astazi am ascultat inregistrarea de mai jos. E a doua sau a treia oara ca o ascult. Am sa le pierd sirul.
    Am stat pe blog si fara sa ascult nimic, pana am hotarat sa ascult muzica.

    Tot spectacolul nu l-am vazut deocamdata. Vine vremea.
    http://www.youtube.com/results?search_query=swan+lake+tchaikovsky&oq=swan+lake&gs_l=youtube.1.1.0l10.3682.7016.0.12447.9.7.0.0.0.0.1240.3653.1j0j1j0j2j2j0j1.7.0…0.0…1ac.1.11.youtube.hz2MlrxPDcI


    Anexez si o colectie, care incepe romantic si putin trist, dar contine piese minunate. Nu indraznesc sa folosesc un superlativ.
    Prima piesa ilustreaza categoria estetica sublimul, fara discutie.

  9. Roxana Iordache Says:

    Vă mulţumesc pentru mesaje.

    Domnule Olteanu, îmi pare rău, dar n-am sonor, difuzoarele sunt praf, iar boxele, pulbere. 🙂 Şi deocamdată, n-am când să ajung la alt computer, în nici un caz săptămâna asta.

    Oricum, n-aş crede că pedeliştii vă pot duce de nas. S-au opus doar fiindcă ştiau că sunt cantitate neglijabilă, că altfel, în realitate şi lor le convine să vă închidă gura, doar nu vă faceţi iluzii.

    Oricum, am să scriu despre mizeria anti-constituţională.

Lasă un răspuns

