MODIFICAREA LEGISLAŢIEI PRIVIND PARCHETELE – UN IMPERATIV URGENT PENTRU STATUL DE DREPT

Chiar vorbeam ieri cu cineva şi anticipam că s-ar putea întâmpla un nou eveniment medical, să-i zic aşa –  eveniment, Doamne fereşte!, poate chiar fatal – cu preşedintele CJ Argeş, Constantin Nicolescu (55% prezenţă la referendum).

N-am vrut să scriu ca să nu cobesc. Dar era previzibil, riscurile unor colapsuri în urma şocurilor emoţionale sunt mari la bolnavii cardiovasculari cronici. Porcurorii au reşapat o cauză mai veche şi îi fabrică una nouă, în dispreţul procedurii – a fost citat în calitate de învinuit, fără precizarea faptelor.

Data trecută a avut intervenţie pe cord – stand-uri, etc. Pe atunci, penala Udrea şi şleahta ei de băsişti puneau la îndoială veridicitatea accidentului vascular, drept pentru care le-am adresat întrebarea dacă n-ar vrea să-l experimenteze. Sigur, în acest fel se punea la îndoială competenţa profesională a dr. Brădişteanu – care avea să aibă dosar penal pe motiv de salvare a vieţii lui Adrian Năstase, prin proceduri post-traumatice aplicate de urgenţă unui cardiac cronic cu afecţiuni asociate. Dacă pacientul Nicolescu va fi transportat la Bucureşti, tot la dr. Brădişteanu ajunge, care l-a şi operat.

Să sperăm că de data asta nu-i nimic prea grav ca să fie remediat fără consecinţe ireversibile (că pot exista pareze, paralizii, etc.).

Oricum, recidiva de azi ar trebui să determine modificarea în regim de urgenţă a legislaţiei, de aşa natură încât inamovibilitatea să nu mai coincidă cu i(m)punitatea. Iar europarlamentarii şi guvernanţii români delegaţi să explice mâine, la Strasbourg, în plenul Parlamentului European, care e situaţia reală a sistemului judiciar din România. Cu date şi fapte.

Am pledat şi voi pleda mereu pentru independenţa justiţiei, pentru verticalitatea ei. Este puterea care trebuie să garanteze acurateţea legalităţii într-un stat de drept democratic. Dar atâta vreme cât sistemul judiciar e politizat în asemenea hal încât execută manevre politice ostentative trebuie să existe un mecanism legislativ de verificare şi limitare a tendinţelor de încălcare a îndatoririlor profesionale din partea procurorilor – dar şi a judecătorilor, în cazul erorilor judiciare.

Să suporte consecinţe chiar ultime – excluderea din magistratură şi proceduri penale – procurorul care îşi prejudiciază profesia prin 1. cercetare abuzivă – „cauza referendumul”, cea mai incredibilă politizare a actului judiciar, rechizitoriul în cauza Dragnea fiind material didactic pentru urmărire penală stalinistă dusă pe culmile aberaţiei, anume, incriminarea unui om politic pentru exercitarea unui drept democratic fundamental, 2. abuz în funcţie – presiuni prin metode extrajudiciare, ca să nu le zicem securistice asupra persoanei cercetate ori urmărite penal, 3. rechizitoriu dezavuat dur în instanţă – de exemplu, cauza „Mătuşa Tamara”, în care Adrian Năstase a fost achitat definitiv, după ce procurorul plusase la recurs cerând 5 ani de închisoare, faţă de 2 ani cu suspendare sau cauza „Romtelecom”, în care Dinu Patriciu a fost achitat în primă instanţă în ciuda unui rechizitoriu cu o concluzie de 20 de ani pentru el şi 10, pentru complici, 4. în situaţia în care o persoană este trimisă în judecată doar pe baza urmăririi informative, exercitate oricum abuziv (prelungire din doi în doi a termenelor de filaj care nu necesită hotărâre judecătorească), 5. când se antepronunţă – în frunte cu înşişi Porcuroarea Generală şi Porcurorul Şef al DNA, penali flagrant (cel puţin Morar e de comă cu prezumţia lui de vinovăţie privind frauda între 5 şi 15% într-o secţie de vot!). Etc.

Juriştii ştiu să găsească formulări de rigoare.

Cred că e imperativ ca Parlamentul să pună capăt campaniei de îngenunchiere a statului de drept, în numele fariseic al statului de drept, campanie pe care o poartă cu o agresivitate fără precedent aparatul securistic care l-a repus ilegal şi ilegitim în funcţie pe Băsescu.

22 răspunsuri to “MODIFICAREA LEGISLAŢIEI PRIVIND PARCHETELE – UN IMPERATIV URGENT PENTRU STATUL DE DREPT”

  1. MODIFICAREA LEGISLAŢIEI PRIVIND PARCHETELE – UN IMPERATIV URGENT PENTRU STATUL DE DREPT » Bloogle Says:

    […] Original Blog » 11 September 2012 – Blog « Preturile apartamentelor, la un nou minim. Ce orase au inregistrat cele mai mari scaderi […]

  2. Bibliotecaru Says:

    Se schimbă parchetul… eheheeee. Poate îl scot pe cel din lemn masiv şi pun cu dublu-clik trafic intens.

  3. Ghita Bizonu' Says:

    Nu ai cum face o lege impotriva tampeniei…

  4. virgilvirgil Says:

    Asa face mereu atac de cord neispravitul asta cind e intebat de ce a furat .

  5. Neveu01 Says:

    Roxana,
    Am o replica pentru doi „domni”.
    Fara trivialitati pentru ca asa vrei tu zilele astea.

    DomnuLangusta, domnu’ Valeriu Balan,

    In “DACĂ DE VOI AR DEPINDE, AŢI FACE-O?” gazda se adresa domniilor voastre cu o intrebare simpla la care foarte putini au raspuns direct si care merita toata stima.
    Ne-ve-ul a raspuns si el insa ceva mai “visceral” fiind umnul dintre primii cititori ai postarii. Parte din mesaje s-au pierdut pe drum, nu-i mare lucru. Tot visceral au scris insa si altii in perioada de rastriste si jale de cand natia se lupta sa-l rapuna pe basel . Printre cei ce si-au etalat “viscerele” in aceste locuri se numara si gazda care i-a pizduit gospodareste pe cei carora eu le-am adresat ieri cate ceva de “dulce”.
    Scuze celor care s-au simtit inruditi cu potera ce vegheaza blogosfera romaneasca, daca v-ati simtit jigniti inseamna ca sunteti printre cei care nu sunteti de acord cu cele scrise de gazda; altfel nimic n-are sens. Reproduc mai jos:

    “…Şi ştiţi cum aş face?
    I-aş pune s-o facă între ei.
    Băsescu, ultimul. El şi loaza mică.
    Ori el pe ea, ori ea pe el, ori el pe el.”

    Inchei multumind celor care, sarguinciosi, mi-au onorat viscerele intr-o postare in care era vorba despre presedintele actual si despre sleahta Sa si, mai ales despre cat de suparata era ieri gazda; nu-i asa, domnule V. Serban?

    DomnuLangusta,
    Trebuia sa te fi rezumat la subiect pentru ca razboiul cu mine iti pune noduri in gat.

    Ala cu sarmalele ca de razboi nu poate fi vorba;)

  6. Roxana Iordache Says:

    @Bibliotecaru. După modelul de la Curtea Constituţională. :mrgreen:

    @Ghita Bizonu’. Cred că tema necesită seriozitate parlamentară.

    @Virgile, tu te gândeşti vreodată înainte de a emite asemenea agerimi?

  7. stejarul Says:

    http://www.cotidianul.ro/listele-electorale-vor-fi-revizuite-193896/

    Roxana, un off topic absolut penibil!
    Escrocul de Ponta nu se lasa! Jigodie infecta. Si-a batut joc de votul a 8,5 milioane de romani stiind ca nu are nevoie de votul lor in decembrie la Parlamentare. Listele electorale vor fi reviziuite la Sfantu’ Asteapta!
    Ce face PNL? Ce face Crin? Se lasa furati de un PSD fantoma? Un PSD care nu am garantia ca a castigat cinstit majoritatea din Parlamentul actual.

  8. virgilvirgil Says:

    Roxana , dupa capul meu hotii nostri nu sunt mai de isprava decit hotii lor .
    Neispravitul a platit acum , din banii CJ 1 milion de euroi , pentru un pod dat in folosinta anul trecut si construit cu fonduri din afara CJ .

  9. virgilvirgil Says:

    Tot asta e ala care a cheltuit un porcoi de parale pentru „scoli inundate” in zone unde nici macar nu a plouat …

  10. Roxana Iordache Says:

    @Neveu01. Iarăşi te-am scos de la spam. Referitor la civilizaţie, am lansat invitaţia în acest sens periodic. În unele cazuri, tot degeaba.

  11. Roxana Iordache Says:

    Virgile, eu n-am hoţi. Şi nici nu mă pronunţ fără să am date. Datele medicale, în schimb, există. De altfel, era suficient să-l vezi cum arată, ca să te abţii măcar până te asiguri că supravieţuieşte.

    Ţie îţi convine când unii îl consideră hoţ pe Nelu, în făcătura aia în care n-a avut nici măcar dreptul la martori? Sau noi îi înţelegem numai pe amici şi când e vorba de persoane necunoscute, intrăm cu cizmele?

    Chiar crezi că ţie nu ţi s-ar putea întâmpla să fii umflat, doar fiindcă i se pune pata cuiva, în România tuturor abuzurilor?

  12. Roxana Iordache Says:

    @stejarul. Consumi prea multă energie ca să demonstrezi ceea ce ai demonstrat deja, cauza băsistă. 🙂

  13. Neveu01 Says:

    Roxasna,
    Saru’mana, esti o doamna:)

  14. virgilvirgil Says:

    Roxi , MIE NU MI SE POATE INTIMPLA SA FIU UMFLAT SUB NICIO FORMA .
    Asta pentru ca in viata mea nu am furat nici macar o singura tigare , dar un pachet intreg .
    Vezi tu , toate licitatiile pe care le-am facut au fost cu strigare , la vedere si in prezenta presei chiar daca nu era necesara procedura .
    Sigur , lacramatii am avut pe la parchete si chiar chemat in judecata , dar erau niste nastrusnicii .
    Unii m-au reclamat ca i-am anchetat abuziv , s-a dovedit ca nu aveam cum de vreme ce nu eram organ de ancheta , altii ca nu le-am dat nush ce despagubiri la inundatii , dar iarasi e o traznaie , pentru ca nu eram abilitat sa intreprind o astfel de masura .
    Sigur , am patit si un abuz , am fost pus sa platesc 100 de milioane folosirea abuziva a telefonului , i-am platit pentru ca am fost atit de natarau incit sa cred ca judecatorii citesc dosarele si cind am fost intrebat am spus ca „dovezile le gasiti in dosar depuse onorata instanta ce rost are sa mai repet aici „…
    Adica platem lunar o suma la Conex de 20 de dolari pentru a beneficia de taxare mai mica pe minut .
    Neispravitii de la curtea de conturi au spus ca orice suma peste cei 20 de dolari se imputa .
    Numai ca cei 20 de dolari nu-ti dadeau niciun minut de convorbiri , ci doar plateai minutul mai ieftin , presupunindu-se ca depasesti cei 20 de dolari .
    Si asa am platit telefoanele mobile ale institutiei , chiar daca nu ajunsesem nici la jumatate cu bugetul alocat , dar am considerat ca e si vina mea ca nu mi-am luat un avocat sau ca nu am deschis eu gura in instanta sa spun ce si cum .
    Prostia se plateste !

  15. Roxana Iordache Says:

    Virgile, nu e cazul să te lauzi. 😆

  16. virgilvirgil Says:

    Nu ma laud Roxi , ai zis de luat pe sus si ti-am raspus de ce pe mine nu ma pot lua pe sus …
    Cine a facut altfel , sa fie luat pe sus si mama daca e .

  17. Deceneu Says:

    @virgilvirgil- Parchetul nu face distinctie intre schimbarea destinatiei fondurilor si furt, ba chiar condamna prima „crima”.
    Cei care au vandut FLOTA au adus prejudiciu zero, dar cei care schimba destinatia banilor de la stat la stat, sau de la dispensarul medical la scoala, sunt penali. I. A Murasan nu a luat nimic acasa si a luat 7 ani.
    Este la fel cu acuzarea celor care au semant angajament cu securitatea, dar nu si-au turnat prietenii si cei care i-au constrans sa semneze. Primii sunt denigrati si ceilalti sunt recompensati cu pensii nesimtite, pentru patriotism si servicii aduse puterii comuniste, condamnate demagogic de un securist.
    Nu crezi ca ar trebui inversate sanctiunile?

  18. virgilvirgil Says:

    Deceneu …

    Parchetul romanesc e sublim , dar lipseste cu desavirsire .
    Aici tre schimbare profunda , nu pe Morar I al lui Basescu cu nush ce Morar II al lui Ponta .
    La noi parchetul inca functioneaza dupa regulile stabilite in vremea lui Stalin .
    Eu spuneam insa altceva …
    Cine a furat , fie si un leu , sa fie dus la beci si nuvad de ce hotii nostri ar fi mai e isprava deci thotii lor ?!…
    Asa ca pina la schimbarile necesare … Intarita-i drace !

  19. Deceneu Says:

    Nu am spus de vinovatii lor si vinaovatii nostrii.
    Eu spuneam ca furtul este una si schimbarea destinatiei fondurilor este o indisciplina financiara, sanctionata mai drastic decat furtul.
    Pentru schimbarea destinatiei fondurilor, se poate acorda doar o demitere cu interdictie de a mai ocupa funtii in adminstratie pe o perioada se 5-10 ani, sau o sanctiune civila de daune.

  20. stejarul Says:

    @Deceneu
    bine ai revenit la Roxana pe blog!
    Am citit zilele trecute o postare de a ta de prin 2010 si am fost impresionat. Ma gandeam pe unde esti…

  21. Deceneu Says:

    Nu prea am intrat pe aici pentru ca temele se reduc la maketing de imagine pentru Crin sau atacuri la presedinte, si pe mine nu ma intereseaza „personalitatile” politice. Eu consider ca o societate se guverneaza cu reglemantari si oamenii sunt doar executantii care trebuie sa puna in aplicare acele reglementari, asa ca nu merita sa ne consumama energia pe imagine lor.

  22. stejarul Says:

    Deceneu

    Nimeni si nimic nu e perfect. Daca astepti „perfectiunea” s-ar putea sa nu mai apuci sa vorbesti si e pacat ca ai idei foarte bune. 🙂

    Roxana
    „Liderul PDL Sever Voinescu a declarat, marţi, la „Gândul.Live”, că nu vom avea foarte rapid un Guvern după alegerile din 9 decembrie, iar negocierile vor fi lungi şi grele, el precizând că USL nu va lua 50% plus unu la aceste alegeri.”

    Daca nu actualizeaza listele electorale prin afisarea lor in primarii, asta se va intampla. Parerea mea.
    Crin isi da seama ce risca? Sa faca dupa 9 dec pactul cu diavolul!
    Si sa vezi FSN cu PNL bataia lor de joc….

Lasă un răspuns

