SMURD

Aşa am eu parte, probabil că asta trebuie să mi se întâmple.

Cu puţine minute înainte de a mă apuca să scriu, am fost martora unui eveniment abisal.

Eram peste drum de o staţie de tramvai, când am ajuns, acolo era un om prăbuşit pe refugiu şi un echipaj SMURD care făcea manevre de resuscitare.

Am împietrit,  am plâns şi m-am rugat. Salvatorii erau trei băieţi şi o fată, polişiştii de la circulaţie aveau grijă ca lumea să nu-i incomodeze.

Nu mă puteam mişca, simţeam că timpul s-a oprit. Vedeam şosetele omului şi panfofii negri, fără şireturi, pantaloni tot negri şi bluză albă, nici tânăr, nici bătrân. Şi îmi venea să urlu gândindu-mă la familia lui dacă moare, îmi era milă de el de nu mai puteam suporta gândul că se întâmplă în faţa mea, dar cel mai milă îmi era de familie, de cei dragi ai lui, care îl aşteaptă şi care pot primi oricând o veste cumplită. Pe neaşteptate.

Şi ne facem planuri, şi de enervăm adesea fără sens, pentru chestii derizorii, şi credem că avem o eternitate în această viaţă. Oricând ni se poate întâmpla. Şi ce-i mai trist, şi ce-i mai insuportabil, oricând li se poate întâmpla celor dragi. Atunci, în egoismul tău te gândeşti că mai bine să te duci tu decât cei mai dragi pe lumea asta.

Deci, i-au făcut masaj cardiac, după care injecţie în inimă, respiraţie gură la gură, intubaţie şi deşi omul nu mişca, n-a mişcat nici un milimetru şi nici eu – mi se părea o impietate să fac vreo mişcare, totuşi, a fost ridicat cu grijă, pus pe targă şi dus cu ambulanţa în viteză maximă, cu tot dispozitivul de urgenţă activat – sirenă, girofar.

Am mulţumit în gând şi am plecat – dacă nu-l resuscitau, n-avea sens să mai bage alerta. Pentru morgă nu-i nevoie de girofar.

Am un cult pentru dr. Raed Arafat. Şi pentru echipa lui. De mult.

P.S. Acasă, am deschis televizorul şi l-am închis la loc, pe toate canalele – deşertăciune.

8 răspunsuri to “SMURD”

  1. Roxana Iordache Says:

    Mulţumesc, fată frumoasă. De multă vreme vreau să te întreb, sub ce nume să te trec în blogroll?

  2. acuvio Says:

    Trist. Din păcate din ceea ce descrieţi, o resuscitare cu “injecţie în inimă” înseamnă că persoana a decedat.

  3. stejarul Says:

    Roxana,

    SMURD este poate singura „insula de normalitate” acasa. Sa fie ca Domnul a vrut ca tot de la SMURD sa inceapa „normalizarea”?
    Raed si „familia lui” de profesionisti fac miracole… poate ca au facut si in cazul acesta. Si eu cred ca resuscitarea a fost successful.

    Faptul ca i-au dat injectie (cu adrenalina) in inima indica doar ca inima nu a raspuns la electrosocurile initiale dar faptul ca l-au pus cu multa grija pe targa si (daca) la urcarea in ambulanta inca il ventilau cu airbag-ul ar putea insemna ca inima a reactionat la adrenalina si functiona cat de cat.

    Sa speram ca are a doua sansa la viata. Doamne fii cu el….

  4. SMURD » Bloogle Says:

    […] Original Blog » 05 September 2012 – Blog « Zboara la Viena cu 89 euro, by Austrian Airlines! […]

  5. Roxana Iordache Says:

    Stejare, ştiu. Aşa m-am rugat şi eu.

  6. Abdulah Catli Says:

    Ironia suprema a vietii este ca nimeni nu scapa de ea in viata.Sper ca respectiva persoana sa nu fi scapat de viata.

  7. Valeriu Balan Says:

    Din pacate se pare ca doar perspectiva mortii mai trezeste-n noi putina compasiune. Altfel, ramanem doar niste androizi, reci, seci, mimand existenta, pe care dealtfel, aproape ne-o dispretium.

    Recent, am revazut , poate-ar fi o idee buna sa-l revedeti si voi … cine stie, poate o revelatie, ceva …

  8. Valeriu Balan Says:

    Din pacate se pare ca doar perspectiva mortii mai trezeste-n noi putina compasiune. Altfel, ramanem doar niste androizi, reci, seci, mimand existenta, pe care dealtfel, aproape ne-o dispretium.

    Recent, am revazut Blade Runner , poate-ar fi o idee buna sa-l revedeti si voi … cine stie, poate o revelatie, ceva …
    ––––

    Scuze pt dublura, dar numele filmului in comentariul precedent a fost sterst probabail pentru ca-l pusesem intre doua sageti

Lasă un răspuns

