PREŞEDINTELE ANTONESCU ÎL VA DECORA POST-MORTEM PE PILOTUL AURELIAN COJOCARU

Foto: oradedolj.ro

Din păcate, am tot amânat să scriu despre un om minunat, pilotul-erou AURELIAN COJOCARU, pilot militar, care, ieri, lângă Craiova, în momentul în care avionul a înregistrat o avarie, a preferat sacrificiul suprem pentru a salva vieţile celor aflaţi în casele pe care, cu un ultim efort magistral, le-a ocolit. Putea să se catapulteze şi să-şi salveze viaţa. Cu preţul vieţii altora.

Soţia lui, o persoană la fel de deosebită, jurnalista Andrada Cojocaru, de la Radio Craiova, a declarat, pentru Antena 3, că bărbatul ei şi-a dat viaţa aşa cum a trăit: pentru ceilalţi. Iar întâmplarea a făcut să fi fost trimisă la reportaj în calitate de specialistă în domeniu. Atunci s-a rugat să nu fie Relu al ei, deşi ştia că va constata iremediabilul.

Cu durere demnă, cu atitudine dumnezeiască.

Condoleanţe, Andrada! Dumnezeu să-l odihnească pe eroul tău! Va fi mereu cu tine, ai să vezi, chiar dacă acum poate nu crezi. Been there!

Astăzi, ministrul Apărării, Corneliu Dobriţoiu, a organizat o ceremonie de comemorare la Ministerul Apărării, simultan cu evenimente similare în toate unităţile militare din ţară şi din teatrele de război în care se află misiuni româneşti.

Aflu că preşedintele Crin Antonescu îl va decora pe pilotul-erou post-mortem, cu o înaltă distincţie.

Şi Doamne ajută să fie salvat copilotul, aflat la Spitalul Militar Central! Să ne rugăm pentru el!

Anunțuri

9 răspunsuri to “PREŞEDINTELE ANTONESCU ÎL VA DECORA POST-MORTEM PE PILOTUL AURELIAN COJOCARU”

  1. ALM Says:

    Stimată Roxana, să-i fie ţărâna uşoară, dacă mai are peste ce! Cu toate acestea, fiind vorba de un pilot MILITAR, să nu facem prea mult caz despre un militar căzut la datorie. Nu ştiu de unde a apărut legenda cu casele salvate de pilotul Aurelian Cojocaru. Acolo, unde s-a întâmplat tragedia, la 500 de metri de pista de încercări, nu există nicio casă, fiind o arie militară securizată, care cuprinde şi fabrica de avioane. Nu este vorba de aeroportul Băneasa, ci de un aeroport militar de încercări. Dacă pilotul nu s-a catapultat, fie nu a mai avut timp, fie capsula pirotehnică a scaunului nu a funcţionat. Oricum, la un minut de la decolare, avionul nu a avut timpul necesar să prindă viteză şi să ia altitudine. În aceste condiţii, după catapultare, există pericolul să nu se mai deschidă paraşuta.

    Tot ce am scris până aici, nu trebuie să umbrească gestul de recunoaştere a sacrificiilor pe care militarii le fac zilnic, cu tehnică uzată moral şi fizic. Frumos şi normal gestul Preşedintelui interimar!

  2. Roxana Iordache Says:

    @ALM. Ba da. un militar căzut la datorie e un erou. Şi un civil căzut la datorie e tot un erou. Sunt fericită când putem onora eroii în viaţă. Dar atunci când unii îşi dau viaţa, trebuie să-i onorăm post-mortem.

    Eu am o sensibilitate faţă de piloţi, faţă de Armată. De mică. Poate că şi de la bunică-mea, aşa m-a crescut.

  3. ALM Says:

    Nu mă contraziceţi cu nimic! A pilota un avion aflat în încercări este un act de eroism. Dar la militari este ceva obişnuit să se „joace” cu riscurile, face parte din ocupaţie şi riscurile sunt asumate prin Jurământul Militar.

    Dacă vă interesează harta locului accidentului, vă recomand următorul link:
    http://rumaniamilitary.wordpress.com/2012/08/23/iar-99-soim-poze-de-la-locul-prabusirii/

  4. PREŞEDINTELE ANTONESCU ÎL VA DECORA POST-MORTEM PE PILOTUL AURELIAN COJOCARU » Bloogle Says:

    […] Original Blog » 24 August 2012 – Blog « Regiunea Abtenau din Austria – ce sa faci 2 zile, unde sa te cazezi, ce sa vizitezi? (2) […]

  5. Ghita Bizonu' Says:

    ALM

    dupa cate stiu si IAR 99 are scaun Martin Backer 0-0 (te lanseaza de la 0 km la 0 metri adica stand pe loc).

    De ce nu s-a ejectat?
    Pilotii incearca sa „scoata” avionul. Am cunoscut vreo 3 piloti militari . Toti au aterizat cu avioane in flacari , fara sa le abandoneze. Cel putin un avion a mers la gunoi din cauza incendiului. „Cum sa abandonez avionul?” este reactia lor. Face parte din mandria profesiei sa il „puna” , sa demonstreze ca ei „il zboara”. Un pilot militar nu va abandona avionul atat timp cat mai are o speranta sa il aduca pe pista. Chiar pe burta . Chiar daca dupa „aterizare” echipa tehnica va strange avionu cu farasu. Si desi nu o prea arata sunt niste oameni foarte mandri de ce pot face. Sunt cu adevarat o elita , atat dpv fizic cat si intelectual si ca pregatire si dornici sa isi afirme si superioritatea morala.
    Uneori moartea este pretul pe care il platesc ca sa fie la inaltimea perceptiei lor despre ei: ca sunt o elita!
    Bayarzii epocii mecanice sans peur et reproche!!! (cat timp nu ii ataca o asistenta inarmata cu o seringa .. da asta e alta poveste!!)

  6. Mihai Hristea Says:

    Dumnezeu sa-l odihneasca!

  7. micutzul1000 Says:

    http://lamicutzul.blogspot.ro/2012/08/un-coleg-cazut-trebuie-sa-va-uneasca.html

  8. ALM Says:

    @ Bizonu’
    Sincer, habar n-am ce tip de scaun are IAR 99. Bănuiesc că este de tip Martin-Backer, dar asta nu înseamnă că este infailibil. Nu ştim dacă, în ultima clipă, avionul nu a făcut un tonou făcând imposibilă catapultarea. De fapt, cred că totul s-a petrecut extrem de rapid, deoarece nici copilotul nu a scăpat cu bine.

    Aveţi dreptate cu spiritul piloţilor şi ambiţia de a aduce avionul la sol. În cazul de faţă nu cred ca a fost departe de sol şi capacitatea de planare a reactoarelor este extrem de redusă …

  9. Ghita Bizonu' Says:

    ALM

    reactoarele au cam aceiasi capacitate de planare ca si o caramida* .. data de forma lor care se supune cerintelor ridicate (de fapt ze zicu de ani capacitatea de planare este redusa spre nici una.. nIci clebreul ME 109 nu plana… sau era bimne sa nu incerci)

    [si printre reactoare F4 Pahntom avea „reputatia” lui : „victoria tractiunii asupa aerdonamici” sau dintr-un film SUA „noi cu notoarele noastre puternice facem si caramiziel sa zboare!!!! Apopos ai vazut cum ateriza Concordu? Cu botu ridicat!! Ca sa nu cada!! De fpat toate avioanele cu aripa delta aterizeaza „cabrat” fiindca au cam tot atata portanta cat o bila de plumb!!! Ma rog IAR 99 nu are aripa delta da cvacotate de a plana … nuu!! Nu cade la verticala ca unu cu aripa delta .. da atat!)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: