DAN VIZANTI, ROMÂN DE ELITĂ ŞI ÎN CONSECINŢĂ, EROU IGNORAT. PERSONAJ AL PROPRIEI VIEŢI DE THRILLER RASAT. PILOT DE VÂNĂTOARE, DECI ÎNCHISORI RECUNOSCĂTOARE. INDUSTRIA AERONAUTICĂ ROMÂNĂ, DEMONTATĂ ŞI FURATĂ DE MOSCOVA, BUCATĂ CU BUCATĂ

Video de razastegaru

Am citit de curând o carte extraordinară, poate n-o să vă vină să credeţi, dar ea se referă la un erou naţional. De pe vremea în care eroii contau. România regală.

Video de igorks

Cartea, apărută la Editura Institutul European din Iaşi, sub titlul “Destinul unui pilot de vânătoare” îl are ca erou pe Dan Vizanti. Dan Valentin Vizanti. Vizanti, de la Bizanţ, cum arată domnul Neagu Djuvara în prefaţă. Nobleţea pilotului e, însă, nu doar de sânge, ci şi de caracter.

 

Cartea pune în lumină un destin emblematic pentru o ţară care nu mai este decât în memoria supravieţuitorilor temniţelor comuniste şi în memoriile celor care nu mai sunt printre noi. Şi nici poporul nu mai e acelaşi. Chiar dimpotrivă. Adică împotriva lui însuşi.

Pentru că dacă n-am fi un popor care se urăşte pe sine, atunci nu ne-am ignora reperele. Noi o facem şi acceptăm să ni se impună false repere, oameni mici, impostori, manelişti. S-a gândit vreodată cineva să organizeze un miting pentru istoria adevărată a poporului român? Preferăm să fim spălaţi pe creier.

Video de sebipatru

Dacă s-ar face un chestionar, cred că, din păcate, 99% n-ar şti cine este Dan Vizanti. Procentele n-ar fi cu mult mai breze nici în privinţa lui Iuliu Maniu, Ionel Brătianu, ce să mai vorbim de Rică Georgescu! Nu ştim şi nici nu ne pasă că avem cu adevărat eroi, eroi naţionali, care ar trebui să fie motivul nostru de mândrie naţională, nu în ultimul rând Majestatea Sa Regele Mihai I, a cărui aniversare este mâine.

Tot mâine e ziua Armatei şi tot aşa cum Ana Maria Vizanti a ţinut ca această carte să apară la centenarul tatălui ei, la fel ţin şi eu să scriu despre ea în pragul unei aniversări pe care eroi ca acest pilot de elită au făcut-o posibilă.

Video de MGB1977Red

Dan Vizanti a avut un destin fabulos şi o vocaţie a evocării literare la fel de fabuloasă. Din păcate, nu şi-a scris memoriile, iar cartea este o colecţie de articole evocatoare apărute în prestigioase publicaţii străine. Succesiunea articolelor, traduse din franceză de fiica lui,  sugerează un fragment de jurnal, jurnalul unei vieţi binemeritate. O viaţă plină de evenimente, trăite la maximum. O viaţă ca o profesiune de credinţă.

„Zborul era adevărata lui identitate”, scrie Ana Maria în Postfaţă. La propriu şi la figurat. Pe cât de măiastru zburător era, pe atât de iscusit causeur, devotat camarad şi etern îndrăgostit. La concurenţă pentru inima femeilor cu alt as al aviaţiei române, Bâzu Cantacuzino.

Ceea ce-i caracteriza pe amândoi era generozitatea. Prea-plinul şi dorinţa permanentă de a da tot ce au mai bun în ei, spiritul de dăruire ca desăvârşire a vocaţiei. Camaraderia de arme şi de dincolo de arme este una din cele mai frumoase poveşti apuse a poporului român. Din tot ceea ce scrie Dan Vizanti rezultă solidaritatea. Devotamentul, abnegaţia, frumoasa nebunie a riscului pentru victorie. Şi în plus, plusul din harul de la Dumnezeu, gratuitatea spectacolului. Tot ca dar. Pentru privitor. Dar asta, bineînţeles, la zborul de frumuseţe. La cel de război, iscusinţa făcea corp comun cu pragmatismul. Decizia imediată, pe viaţă şi pe moarte.

Constat că, de fapt, nu v-am spus nimic despre ce scrie propriu-zis în carte. Şi tare m-ar tenta să vă spun: mai departe, scrie-n carte. Ca s-o citiţi. Fiindcă merită din plin. Bref, Dan Vizanti a comandat Grupul 6 Vânătoare care, în principal, a apărat cu succes rafinăriile de la Ploieşti în faţa bombardamentelor americane şi după 23 august 1944, Bucureştiul de bombardamentele germane. Eroul a participat şi la campania pentru care nu ni s-a recunoscut cobeligeranţa.

Dan Vizanti, monarhist ca toţi militarii României antecomuniste şi ca tot poporul român înainte să fie spălat pe creier, avea să devină personajul unui teatru al absurdului, după încetarea războiului. În cadrul unei misiuni a Crucii Roşii la Viena, aviatorul se bucură de zbor şi totodată, la aterizare, are presentimente negre. Nu doar din pricina îngrijorării cu privire la cizma sovietică. Absurdul a făcut ca Dan Vizanti să fie arestat de un ofiţer al serviciului britanic de informaţii beat şi care s-a enervat pentru că a citit în ochii interlocutorului intenţia de a-l corija, în momentul în care a batjocorit cea mai înaltă decoraţie a statului român, Ordinul Mihai Viteazu, confundându-l, probabil, în ignoranţa lui căutătoare de pretexte, cu vreo decoraţie germană. După o detenţie pe cât de absurdă, pe atât de stupidă şi de natură să contrarieze la maximum filobritanicii ca mine – citiţi ca să aflaţi despre ce este vorba – Dan Vizanti revine în ţară şi măreaţa vatră îl condamnă, la rândul ei, la închisoare. Drept recompensă pentru patrie. Care n-are nici o legătură cu statul comunist. Dat în judecată de Vizanti, după ieşirea din închisoare. Şi obligat să-i plătească daune morale şi materiale.

Recunoscut pe plan internaţional ca aviator de elită, Dan Vizanti pleacă din ţară cu ocazia unui simpozion şi se stabileşte la Paris, visul lui de om crescut în educaţie franceză. La 67 de ani, ia viaţa de la capăt. Dar tot legat de aviaţie.

Articolele evocatoare publicate în afara ţării constituie omagii la adresa unor camarazi. Şi imortalizări ale unor evenimente de glorie pentru Aviaţia Română în particular, pentru Armata României, în general. Mai ales ziua de 10 iunie 1944, o glorie, probabil, absolută pentru România în materie de victorii în război faţă de adversarii cei mai performanţi. În cazul acela, americanii. Veniseră cu zecile şi credeau că vor distruge Ploieştii surprinzând la pământ flotila românească. Rezultatul a fost pe dos. Un contraatac de 24 k.

„Ofensiva noastră fulgerătoare a fost o surpriză totală. Într-adevăr, cu toţii, ca un singur om, într-un picaj vertiginos, ne-am năpustit asupra Lightning-urilor care, în acel moment, se aflau la nivelul liniei de centură a capitalei şi se pregăteau să ne nimicească la sol. Cădea cerul peste ei, la propriu şi la figurat. Recunosc, primul nostru atac a fost decisiv şi am avut norocul, chiar din primele clipe, să-l doborâm pe comandantul formaţiei care, de altfel, a fost singurul supravieţuitor dintre piloţii americani participanţi la raid”.

Video de JohnyKage

Sincer, mi-a fost greu să înţeleg de ce autor al cărţii figurează istoricul Daniel Focşa şi nu eroul însuşi. Mai ales că trei sferturi din sfertul de carte scris de istoric se compune din citate. Pe care le regăsim, apoi, evident, în evocările pilotului de vânătoare. Pe Daniel Focşa îl mustră şi mai zdravăn domnul Neagu Djuvara, în prefaţă, referitor la modul superficial în care se pronunţă cu privire la 23 august 1944, ca şi cum noi am mai fi avut de ales şi ca şi cum decizia Regelui-erou n-ar fi fost ceea ce americanul numeşte damage control: la maximum. Domnul Djuvara o mărturiseşte, Antonescu tergiversa orice iniţiativă de armistiţiu, continua să spere într-o rezistenţă pe linia Focşani-Nămoloasa-Galaţi care era încă în construcţie!

Totodată, ceea ce m-a deranjat din consideraţiile domnului Focşa a fost desconsiderarea IAR-urilor sau a industriei aeronautice româneşti, în contrast flagrant cu elogiul pe care Dan Vizanti i l-a adus atât în evocarea victoriei din 10 iunie, în care pomeneşte despre modul în care românii dominau lupta cu americanii prin IAR-uri 80, „datorită extraordinarei lor manevrabilităţi” cât şi într-un articol special privind performanţele Industriei Aeronautice Române – de unde I.A.R. – , demontată şi furată de Moscova bucată cu bucată. Îmi permit să adaug că nici tembelii de guvernanţi postcomunişti nu s-au învrednicit să păstreze şi să perfecţioneze o mină de aur a industriei şi inteligenţei româneşti: industria aeronautică.

Merită, în schimb, apreciat efortul de documentare pe care în mod evident l-a depus istoricul Daniel Focşa. Dacă şi-ar fi intitulat contribuţia „Cuvânt înainte” ar fi fost adecvat. Somităţi culturale au făcut asta, pe zeci de pagini, neîndrăznind să-şi aroge meritele eroului în cauză: adevăratul autor.

Dan Vizanti era un om credincios, tot timpul a considerat că Dumnezeu l-a ajutat, adesea, prin miracole, în situaţii-limită. Citiţi şi aflaţi! Merită să renunţaţi la pierderea de vreme cu televizorul şi alte prostii.

Video de miruna11

Citind asemenea cărţi vom afla cât de puţin ne cunoaştem istoria. Faptele de atunci. Eroii. Şi cum era România. Cum era poporul român. Care erau reperele. Cum în momente cruciale nu factorul politic, ci profesionistul determina decizia. Cum s-a întâmplat cu Dan Vizanti. Nu ministrul Aerului a avut ultimul cuvânt într-o situaţie crucială, ci aviatorul de elită. Dar cui îi mai pasă, azi? În afara unora foarte-foarte puţini. Cu care la rându-le ar trebui să ne mândrim, dar îi ignorăm.

N-avem cultura vieţii. Şi nici cultul eroilor. N-avem respect de sine. Caut vreo două ore pe net să văd ce găsesc cu aviaţia română, ce găsesc despre 10 iunie 1944. Şi nu găsesc decât câteva postări patriotice ale unor entuziaşti, despre IAR-uri şi despre câţiva aşi ai aviaţiei de vânătoare. O singură postare despre Dan Vizanti. Două despre Bâzu Cantacuzino. Câte una despre Milu, Ciocănel, Agarici şi vreo doi-trei alţii, iar faptul că acum nu-mi amintesc numele lor spune acelaşi lucru şi despre mine. Că nu merităm eroi.

Americanii au băgat contrafaceri propagandistice despre „Tidal Wave”. Tidal Wave like shit, că a fost un fâs. I-au contracarat ai noştri big time, conduşi de Vizanti. Daunele pentru români au fost minore, în comparaţie cu operaţiunea grandioasă de distrugere programată. Dar despre 1 august 1943 aşa spune netul. Că a fost cea mai mare desfăşurare de forţe din istoria aviaţiei de război – ceea ce e real, dar şi că americanii ne-au zdrobit, ceea ce e ridicol de fals. Că altfel n-ar fi revenit cu bombardamente asupra rafinăriei. Ploieştiul, benzinăria lui Hitler. Şi pânzele albe ale lui Antonescu. Cât despre 10 iunie 1944, o glorie a aviaţiei române, victorie cu care orice ţară s-ar mândri, nimic. Pe net apare doar data dezastrului francez de la Oradour. Suntem lamentabili ca naţie.

Dacă Dan Vizanti şi-ar fi aniversat centenarul ar fi constatat că actualii guvernanţi se nutresc de la acelaşi izvor al recunoştinţei sovietice: pensia i s-ar fi tăiat. Diferenţa e că, dacă trăia, în mod sigur şi la 100 de ani s-ar fi bătut pentru dreptate. Ar fi însufleţit naţia să-şi apere Armata. Şi reciproca.

15 răspunsuri to “DAN VIZANTI, ROMÂN DE ELITĂ ŞI ÎN CONSECINŢĂ, EROU IGNORAT. PERSONAJ AL PROPRIEI VIEŢI DE THRILLER RASAT. PILOT DE VÂNĂTOARE, DECI ÎNCHISORI RECUNOSCĂTOARE. INDUSTRIA AERONAUTICĂ ROMÂNĂ, DEMONTATĂ ŞI FURATĂ DE MOSCOVA, BUCATĂ CU BUCATĂ”

  1. DAN VIZANTI, ROMÂN DE ELITĂ ŞI ÎN CONSECINŢĂ, EROU IGNORAT. PERSONAJ AL PROPRIEI VIEŢI DE THRILLER RASAT. PILOT DE VÂNĂTOARE, DECI ÎNCHISORI RECUNOSCĂTOARE. INDUSTRIA AERONAUTICĂ ROMÂNĂ, DEMONTATĂ ŞI FURATĂ DE MOSCOVA, BUCATĂ CU BUCATĂ Says:

    […] Original Blog » 24 October 2010 – Blog « [video] Dupa o luna si jumatate de la tIMOn, brokerii ABI au de lucru cu leadurile de la targ […]

  2. Sibilla Says:

    JOS BĂSESCU, NAŞUL MAFIEI PDL ! JOS GUVERNUL DEZASTRU BĂSESCU-UDREA-BOC-ANASTASE ! CAPUL ÎN PĂMÂNT, TUPEISTULE, AFACERISTO-IMPERTINENT, OPREA !
    HOARDA DE ŞARLATANI NEDEMNĂ DE SALUTUL ARMATEI ROMÂNE SE IMPUNE TRIMISĂ LA GUNOIUL ISTORIEI !
    ROMÂNIA ÎN STRADĂ!! JOS FAMIGLIA PDL!
    http://sfinx777.wordpress.com/2010/10/24/onoarea-armatei-romane-batjocorita-de-pacalicii-impertinenti-oprea-si-boc-basescu-hahaie/
    LAŞII de la PDL au decis să NU participe la votul Moţiunii Majoritare ! Acesta E ORDINUL COTROCENIULUI, să se abţină de la vot! DE FRICĂ ! Nişte lache, pămpălăi care răspund la comanda stăpânului Băsescu! RUŞINE, PĂCĂLICILOR !!
    SUSPENDAREA MÂRLANULUI DE LA COTROCENI, DON BĂSESCU, SE IMPUNE !!!

  3. virgilvirgil Says:

    Pai se impune … Se impune , dar … Dar cum dracu si cine sa o impuna cind nataraii din opozitie nu-s capabili sa treaca o prapadita de motiune ?!…

  4. raduhumor Says:

    Ce NEAM am fost si ce ne-am putut degrada de cand avem catarati in fruntea tarii asemenea tradatori de neam si tara :mrgreen:
    Am acceptat toate mizeriile unor borfasi ordinari si ne-am transformat intr-un neam prost 🙄
    Din ce in ce mai clar se vede ca opozitia este jucata pe degete de mafia de la putere astfel ca numai strada si acoperisul ne mai pot salva de acesti dusmani-paraziti ce s-au varat in cojocul neamului romanesc !
    A ajuns pana si un nesimtit trimis aici spre a recupera niste debite pentru baietii cu pistrui, sa ne dea lectii de morala politica !
    Romania ori schimba urgent tratamentul, ori va sfarsi prin a disparea ca natiune !

  5. virgilvirgil Says:

    Astazi 25 octombrie in anul de gratie 1921 , la Sinaia se nastea Maria Sa Mihai I Regele Romanilor .

    DUMNEZEU SA II DEA SANATATE , PUTERE SI VIATA LUNGA !

    SA NE TRAIESTI MARIA TA !

    LA MULTI , MULTI ANI !

    SA NE AJUTE DUMNEZEU SA TE VEDEM UNDE ITI ESTE LOCUL , PE TRONUL TARII !

    Tot astazi Armata Romana a inchinat victoria eliberarii ultimului stinjen din teritoriul national Zilei de Nastere a Regelui si de aceea astazi alaturi de Maia Sa sarbatorim si ZIUA ARMATEI ROMANIEI .

    LA MULTI ANI OSTIRII TARII !

    LA MULTI ANI TUTUROR MILITARILOR ROMANI !

  6. t1u1 Says:

    LA MULTI ANI MAJESTATE !
    DUMNEZEU SA VA AIBA IN PAZA LUI.
    ASTAZI LA ORA 16 LA CATEDRALA METROPOLITANA DIN TIMISOARA, TE DEUM, IN PREZENTA REGELUI (SPER).
    AM PRELUAT STIREA DE PE SITUL CASEI REGALE.

    ARTICOLUL TAU ESTE SUPER, SUNT SIGURA CA REGELE, CARE A FOST UN BUN PILOT, L-A CUNOSCUT PE DAN VIZANTI.
    FOARTE MULTI ROMANI NU SUNT CUNOSCUTI, MAI ALES EROII-MARTIRI AI NEAMULUI. SI NU NUMAI EI.
    MARIA s.(TIMISOARA)

  7. ghitabizonu Says:

    Da ce tu stiai cine a fost Dan Vizanti ?
    Io acu citesc despre el … Apropos cate victorii ?(cand zici pilot de vanatoare vorbesti despre victorii aeriene nu despre monarhie ! Si avioanele pilotate ), Despre Bazu am citit si am auzit vorbindu-se . Idem despre Serbanescu si Dicezare , Agarici si Dobran , Vraciu (ma rog asta a jucat in alta tabara , 5 intr-o zi )- ma rog acu cautai ceva si vaz ca Dan Vizanti a avut 15 victorii . Asta este informatia nu ca regele samd .Daca vorbesti despre eroi vorbeste despre faptele lor nu ridica osanele sefilor). Si am avut ceva ocazii sa intreb – pe lt comandor ing aviator Ioan Cara (5 victorii certificate, poate 9) ultimul comandnt al Grupului 8 Bopi(pe IAR 81 – si cel care a pus jos din prima cosul uzinei de „tractoare” din Stalingrad) si primul comandant al Grupului 1 Asalt .

    Si sa mai zic ceva . Cele mai multe carti despre piloti au fost scrise de altii , dupa povestirile (si uneori carnetele de zbor) pilotilor (din pacate Cara nu prea povestea … ). Nu este motiv sa te iei de cei care au scris – bine macar ca s-a ocupat careva sa stranga marturiile atunci cand mai erau in viata !! Mai bine catia Inimi cat cuprinde cerul patriei a lui Cornel Marandiuc , dupa cate stiu unica carte despre pilotii romani de vanatoare….

    Iar despre IAR … mai lasati-ma-ti cu povestea nemaipomenitului avion. In 1940 … era decent ca performanta si dotare . In 43 era net depasit , astfel incat s-a decis inlocuirea lui cu ME 109bf G – din care s-au produs doar 9 bucati pe motiv de bombardamente aliate (americane) si apoi „captura” (utilajele erau nemtesti … ) a ciolovecilor (ceshii l-au7 mai produs cativa ani). Insa pilotii romani erau in gnl exceptional pregatiti .. cam juma dintre ofiteri erau si ingineri (apai asta cam insemna si vreo 4-6 ani de cursuri … cam la seral si fara frecventa ca deh mai trebuiau si sa zboare) . Si tot despre IAR – era complet depasit si a fost interzis sa mai iasa la lupta impotriva americanilor … iar Sebanescu , dupa ce a citit ordinul a facut dclaratia (in gura mare in fata grupului aliniat) : Eu personal ma inscriu la insubordonare fiindca nu vreau sa creada altii ca Romania este sat fara caini !! si a murit pentru asta ….
    A da… Bazu a zburat pe Me 109 G (poate si F ) si grosul victoriior lui Dicezare tot pe un Gustav ….

    Insa daca este vorba despre eroi, atunci sa ii pomenim pe ei si faptele lor lasand la o parte simpatiile politice ori nostalgiile si sa nu facem propaganda sub pretxtul onorarii unui erou …
    Oricum ce retin din articol este ca
    – suntem lamentabili ca natie
    -ca Vizantie e erou doar ca a fost babagat in puscarie
    – ca meritu sau e ca se trage din Bizant …si ca educatie frantuzeasca…adica deh mai avea si sange strain , nelamentabil
    (apropos Ioan Dicezare declara ca el este roman). Si s-ar putea ca sa mai traiasca …. ca acu vreo 8-12 ani se tinea inca excelent ….si nu tin minte sa fii citit necrologul sau
    Repere .. da ?
    (sa ne intelegm – batranii mei au trecut dincolo iara … si nu-mi cer scuze ptr asta !! )

    PS am ceva despre Cara … in http://www.scribd.com/doc/33689197/Povestile-Celor-Care-Nu-Mai-Sunt

  8. ghitabizonu Says:

    Apropos despre lupta aia …..
    grupul 6 a rpimit ordin de decolare …alarma de lupta …
    Insa nitse Lockheed P-38 Lightning – suficiente ! – au fost observate ca au ceva alta treaba decat Ploiestiul …. (trebuiau sa viziteze sediul Grupului 6 care fusese distrus de napse ori in rapoartele americane si inviase tot de atatea ori . Scuze da uit unde era aeroportu – undeva parca prin Baragan) Si Gupul 6 a priit noua coordonata de zbor.
    Lightingurile zburau in razmont (cam la varful plopilor .. se tineau de drum) cand au fost reperate de grupul 6 (IAR 80) care au intrat in picaz peste ele . Vorva aia tragere ca-n poligon … iar Lightingurile au luat-o in barba si fiindca erau prea jos (cca 20-30 metri) si aveau o anvergura de 16 metri .. as ca destule s-au ciconit de sol incercand sa vireze ).
    A da. Parca fiecare Lighting ducea cate un mic d=suvenir de 1000 de livre (bomba de 450 kg)
    Da apropos cati stiti ce a fost in 4 aprilie 1944 fara sa cautati pe net ?!
    Ma rog io am fostspalt pe creieri …

  9. ghitabizonu Says:

    Apropos despre lupta aia …..
    grupul 6 a primit ordin de decolare …alarma de lupta …
    Insa niste Lockheed P-38 Lightning – suficiente ! – au fost observate ca au ceva alta treaba decat Ploiestiul …. (trebuiau sa viziteze sediul Grupului 6 care fusese distrus de napse ori in rapoartele americane si inviase tot de atatea ori . Scuze da uit unde era aeroportu – undeva parca prin Baragan) Si Gupul 6 a primit noua coordonata de zbor.
    Lightingurile zburau in razmont (cam la varful plopilor .. se tineau de drum) cand au fost reperate de grupul 6 (IAR 80) care au intrat in picaz peste ele . Vorva aia tragere ca-n poligon … iar Lightingurile au luat-o in barba si fiindca erau prea jos (cca 20-30 metri) si aveau o anvergura de 16 metri .. asa ca destule s-au ciconit de sol incercand sa vireze ).
    A da. Parca fiecare Lighting ducea cate un mic suvenir de 1000 de livre (bomba de 450 kg). Cam asa fu …. Ca IAR 80 mai putea face fata Lightingului (datorita manevrabilitatii si mai ales iscusintei pilotilor) care insa putea abandona lupat (mai rapid cu vreo 70 km ) si avea o putere de foc masiva (mai ales cand era dotat cu tunu de 37 mm spulbera )
    Da apropos cati stiti ce a fost in 4 aprilie 1944 fara sa cautati pe net ?!
    Ma rog io am fostspalt pe creieri …

  10. Florin Says:

    Pai.. n-a mai ramas nimic din aviatia noastra. Lasa.. am cumparat niste F16.. numa bune de arat pamantul patriei. Ca altceva..

  11. t1u1 Says:

    Mergand la razboi, eroii armatei romane si cu ei intreaga armata romana, avea ca devize: Regele si Patria si Traiasca Regele, printre altele, dar mai intai pe acestea.
    Nordul Ardealului a fost eliberat de ziua de nastere a majestatii Sale, Regele Mihai I al Romaniei, care era in 25 octombrie. Era in anul 1944.
    A fost cadoul adus romanilor si regelui de armata romana. Nu am scris eroica, desi era.
    In munti, Ioan Gavrila Ogoranu, ca si ceilalti „banditi”, proscrisi ai regimului comunist au luptat in numele si pentru Regatul Romaniei.
    Sunt doar trei exemple.
    Era chiar momentul pentru a face legatura intre Dan Valentin Vizanti si Regele Mihai I al Romaniei, un foarte bun pilot si el.
    Si Roxana a facut-o dupa o indelunga si atenta documentare, scriind asa cum a scris. Fiecare cuvant al prezentarii este o nestemata.
    Si este inaltator , scuza-ma pentru super, care este chiar nimic, ca apreciere a celor scrise de tine.
    O dovada de patriotism, de iubire si de respect este creionarea chipului eroului Dan Valentin Vizanti si o succinta evaluare istorica si nu doar istorica. Cu ce incarcatura documentara si emotionala.

    si totul in antiteza cu prezentul republican.

    Maria s.(Timisoara)

  12. t1u1 Says:

  13. Mihnea Georgescu Says:

    Sau de Căpitanul Agarici…

    TRĂIASCĂ REGELE!

    http://mihneazgeorgescu.wordpress.com/2010/10/26/traiasca-regele/

  14. ghitabizonu Says:

    Parlamentarii ajunsi in parlament pe baza de discriminare pozitiva – adica ca reprezinta minoritati – vor iesi din sala in momentu votarii motiunii de cenzura .
    Ma rog dreptu lor.
    Insa eu ma intreb – cat de bine traiesc minoritarii in Romania ?
    Se pare ca mult mai bine decat majoritatea !!!!

    http://vremea.forumgratuit.ro/politica-i-economia-romaniei-f1/oare-minoritatile-o-duc-ata-de-bine-material-t202.htm#494

  15. raduhumor Says:

    Pe mine nu ma mira ca ies din sala !
    Ci ca au intrat intr-un parlament desi este stiut ca nu-si apara decat interesele lor, si nici macar alea de grup, ci personale !
    Parerea mea e ca UDMR ar trebui scos din [arlament deoarece nu este inscris ca formatiune politica :mrgreen:

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: