Foto: Mediafax
Consiliul Reprezentanţilor UDMR, întrunit azi la Tg.Mureş, a decis să prezinte candidat propriu la alegerile prezidenţiale şi l-a desemnat pe vicepreşedintele executiv, Kelemen Hunor (foto), în acest sens.
Oameni inteligenţi şi stilaţi ca ungurii din România să ia o asemenea decizie? De ce au luat-o? Orice om cât de cât raţional îşi dă seama că opţiunea UDMR nu are nici o raţiune, de ordin politic şi/sau naţional. Alegerile parlamentare sunt peste mai bine de trei ani, deci nu-i nevoie de locomotivă.
Singura explicaţie raţională – în sens pervers – este că UDMR aleargă pentru Băsescu. Ungurii votează ca la armată. Un milion de voturi va fi decisiv, va tranşa chiar din primul tur. Nu în sensul că Băsescu ar putea câştiga din turul întâi, n-are cum (prezenţa insuficientă).
Ci în sensul că voturile sunt furate de la Crin Antonescu şi mai ales, de la Radu al României. Poate că băieţilor de la UDMR nu le-a ajuns bătaia de joc pe care le-a administrat-o, de mai multe ori, Băsescu. Poate că mai vor. Şi pentru asta, contribuie decisiv la realegere.
Ca să vedem până unde poate merge prostituţia. Chiar şi la unguri. De aici încolo, însă, n-ar trebui să mai pretindă că se deosebesc de promiscuitatea românească. Dimpotrivă, fac parte integrantă din ea. Vorba poetului Mircea Dinescu:
„Trist martor clipei când, mimând tangajul/Tabloul îşi vomită peisajul”.
Nu mai votez nici cu UDMR.
Sâmbătă 27 iunie 2009 la 7:46:02 pm
Vai 🙂 Ce surpriza,ungurii se dau cu PD-ul,dupa ce in iarna au rugat pesedistii sa spuna ca nu ii vor la guvernare ca sa dea bine Base. Macar au un consilier prezidential si oameni prin deconcentrate.Halal organizatie democratica 😐
Sâmbătă 27 iunie 2009 la 7:47:34 pm
Cand s-a mai intamplat ca ungurii sa nu aiba la prezidentiale candidat propriu ca sa „intram la idei” ca aceste voturi ar fii mers la Radu Duda si ca exista o conspiratie in acest sens ?
Sâmbătă 27 iunie 2009 la 8:18:03 pm
Da, este un plan pervers!
Sâmbătă 27 iunie 2009 la 8:44:55 pm
Rox,UDMR ca sa acceada la putere este in stare sa tradeze si pe electorii lor,sunt flamanzi si vor sa roada la ciolan alaturi de FSN,dar avand presedinte pe Basescu,care numai roman nu este.
Se vede ca a uitat ca acum 69 de ani Romania era ciopartita ,pacat ca am rasfoit bloguri si ziare,m-am uitat la tembelizor,dar sa nu se evoce 26-28 iunie 1940 si 21-23 iunie 1941 ,cand Romania a trait si traieste drama acelor zile,iar clasa politica putin ii pasa de istoria acestui neam romanesc ,de gulagurile sovietice.Adevaratii Romani au fost cei care au simitit romaneste,actuali Romani nu simt nimic pentru Romania,putin le pasa.Acel popor sau natiune care isi ignora istoria dispare,in aceasta situatie este Romania.
Dumnezeu sa-l odihneasca pe Michael Jackson!,dar germanii,francezii,englezii,italienii,ungurii, canadienii,americani,israilenii etc si-ar fi cinstit eroii pe care actuala „clasa politica, mass-media si presedentia a uitat de aceste tragice evenimente ca sa le comemoreze.Poporul roman isi merita conducator.O seara buna 😦
p.s.Maine este sarbatoare religioasa SFINTII APOSTOLI PETRU si PAVEL!
Sâmbătă 27 iunie 2009 la 8:53:04 pm
Nu cred ca UDMR trage cu Basescu.Oricum eu votez Crin Antonescu.
Sâmbătă 27 iunie 2009 la 9:14:26 pm
am o parere diferita: 60% dintre votantii maghiari l-ar fi ales in primul tur pe basescu in absenta unui candidat al UDMR; prin aceasta miscare el pierde 4-5% in primul tur si, daca situatia economica se va degrada suficient de mult, este posibil ca marinarul sa rateze turul II; unde mai pui ca au tot interesul liderii UDMR sa-si negocieze voturile pentru turul II contra intrarii la guvernare, cu PD-L sau PSD+PNL; sunt la fel ca serviciile sau mogulii, asteapta sa vada cum bate vantul, ca sa stie in ce directie s-o apuce
Sâmbătă 27 iunie 2009 la 9:32:29 pm
Traian Basescu nu se va prezenta la aceste alegeri decat daca sansele sale de succes vor fi semnificative. Cum nu se intrevede nici o sansa ca Traian Basescu sa invinga in turul II vreun candidat, orcare ar fi el, dintre cei inscris pana acum, liderul populist se va retrage din competitie, mai precis nici nu se va inscrie in ea. Romanii vor schimbare, in general, de secole, vor schimbare acum, in mod special si schimbarea lui Traian Basescu in particular.
Bineinteles, Roxana, ca numirea unui candidat de catre UDMR are semnificatii politice dar ele constau in aceea ca organizatia nu-si putea permite sa nu numeasca un candidat la prezidentiale. A facut-o intotdeauna. Lipsa participarii ar fi putut genera speculatii si nu inscrierea unui candidat propriu in cursa. Nu cred ca numirea are implicatii serioase.
Sâmbătă 27 iunie 2009 la 9:44:22 pm
Da Nati? Nati de la cine mai ia ?(in bot!) 😆
Sâmbătă 27 iunie 2009 la 10:08:49 pm
De la Monica,Radule.
Sâmbătă 27 iunie 2009 la 10:20:48 pm
Cele udemereu vor sa-si tina electoratul in priza, cum sa nu-si puna candidat la prezidentiale?
Ce daca nu castiga? Vor sa stie cu cat negociaza pentru turul 2!
Daca Geoana n-a vrut in ruptul capului sa-i mai bage la guvernare dupa tradarea din 2004, nici Basescu si nici PD-L n-au putut sa-i ajute!
O noua incercare nu strica!
Si apoi…. uitati ce scrie in Statutul lor ? Autonomie teritoriala in tinuturile locuite de maghiari si de secui.
In turul 2 vor vota la recomandarea lui Bela cu Crin Antonescu.
Sâmbătă 27 iunie 2009 la 10:21:45 pm
@ Franklin,vad ca esti bine informat pana la un anumit punct.Cred si nu ma aventurez in declaratii socante ca in acest moment deja se cunoaste numele „alesului”,chiar si al „finalistului”…de aici incolo totul e o regie care sa ne conduca la acel final deja hotarat in spatele unor usi bine inchise…De aici incolo fac speculatii.TB stie care-i este soarta dar in stilu-i caracteristic isi joaca sansa pana la cap sperand intr-o minune,una de ultima ora.Vede cum in juru-i se petrec lucruri pe care in mod normal nu aveau cum sa i se intample,imbecilitatea unui guvern solid numeric,cazuri incredibile precum Ridzi si o sa urmeze Udrea…Nu are reactie daca ati observat.Pentru ca stie ca o reactie si un atac acolo unde nu trebuie il va costa foarte mult,ceea ce i se va intampla Dupa alegeri.Poate sa cada bine sau rau…chiar foarte rau.De atitudinea lui si de modul cum se va conforma „hotararilor” depinde viitorul sau si mai ales al apropiatilor sai dupa ce Puterea se va schimba la Bucuresti.
Asadar acesti Hunor si cine va mai aparea fac parte integranta din jocul de puzzle care isi va gasi finalul in decembrie 2009.Discutam atunci daca am speculat bine sau nu.
Sâmbătă 27 iunie 2009 la 10:41:41 pm
consecventa politica a udmr a fost tot timpul sa fie cu invingatorul 🙂 . Nu-s ei de vina pentru faptul ca invingatorul este previzibil :(.
Dincolo de asta exista totusi trei calcule politice care mie mi se par perfect rationale:
1. mai construiesc un purtator de mesaj cu adresabilitate generala beneficiind de timpi de antena oferiti de lege.
2. asa au ocazia ca cel putin in mod simbolic sa dovedeascasustinerea pentru un candidat sau altul din turul 2
3.pastreaza captiv electoratul maghiar evitand polemici inutile (gen Radu vs Crin cum zici tu… dar poate fi si mai complicat)
Duminică 28 iunie 2009 la 12:34:43 am
[…] de ordin politic şi/sau naţional. Alegerile parlamentare sunt peste mai bine de trei ani, deci click for more var _wh = ((document.location.protocol=='https:') ? "https://sec1.woopra.com" : […]
Duminică 28 iunie 2009 la 12:55:38 am
udmr-ul e creatia lui tata ilici. sau ma rog, a aparut cu sprijinul lui ilici. normal ar fi sa dispara si oamenii sa plece in in functie de vederile politice. stingistii la psd si pdl, cei de dreapta la liberali. e simplu. udmr-ul e un mutant, nu e partid politic. pentru mine nu exista. niste curve. aveam pretentii de la ei. marko nu avea cumva un dosar penal de care zeus nu e strain?
Duminică 28 iunie 2009 la 6:14:33 am
E de bine ca are candidat.
Problema e in turul 2 cand nu mai au candidat propriu.
Pe cine vor sprijini atunci?
Duminică 28 iunie 2009 la 9:05:00 am
Aceasta candidatura, mda, este o facatura.
Basescienilor le este teama, mare teama si justificata, sondajele facute pe sest spun ca idolul lor este in pericol. adica nea’base a luat-o la vale, teama este ca ar putea ca unul din ceilalti sa ia 50 +1 din prima.
Ungurii vor face jocurile din nou, nashpa !
Ar trebui ca si Becali in cazul asta sa candideze, rromi sunt tot atati la numar cat ungurii, s-ar echilibra untr-un fel procentele iar pe Gigi l’ar vota si PRM-stii nu numai rromi.
Deci vor fi lupte grele.
Duminică 28 iunie 2009 la 9:12:14 am
De acord cu Filip şi Cosmin. Radu şi Călin trebuie să-şi câştige singuri voturile în primul tur (dacă sunt motani şi nu „motăniţe”) şi să-l bată pe Geoană şi aparatul lui de partid. Apoi dacă intră în turul al doilea trebuie să ştie „cum” şi „ce” să negocieze (bineînţeles că normalitatea ar trebui negociată). Aici Radu are un dezavantaj … că e independent … dar poate trece peste asta.
Duminică 28 iunie 2009 la 9:44:50 am
@ Mihaita, cu Nati si Moni, cred ca-i putin invers 😳
Duminică 28 iunie 2009 la 9:52:24 am
Ungurii voteaza in primul tur, firesc, cu UDMR si in al doilea, si mai firesc, cu Radu Duda, deoarece si ei tanjesc dupa normalitate-n tara asta pe care o impart cu noi ( deocamdata la figurat!) 🙄
Ma hazardez in a va da un pronostic :
In turul doi vor fi Geoana si Principele Radu !
Mai mult nu va spun, pentru ca sper sa nu fie asa
Duminică 28 iunie 2009 la 10:00:46 am
Kelemen Hunor,
e ciopartit usor ?
Ca si Marko 😉
Duminică 28 iunie 2009 la 10:31:54 am
@ Radu Humor
Ai „Humor” (sau „Hunor”) 😉 … m-ai prins cu normalitatea, recunosc :mrgreen:. Dar eşti şi Radu … oare cel despre care am scris ?
Duminică 28 iunie 2009 la 11:01:51 am
E foarte adevărat că UDMR a avut mereu un candidat propriu la preşedinţie, nimic nou deci.
Asta nu face decât să se introducă o constantă în calculul probabilistic pentru turul 2. Cu cât mai mare va fi absenteismul în turul 1, cu atât mai mare va fi procentul obţinut de UDMR. Chestia cu cedatul voturilor poate funcţionează în SUA, în votul disciplinat al electorilor, la noi însă procentele UDMR, pentru turul 2, vor merge împrăştiat, şeful de partid care pretinde că dictează celor ce l-au votat în primul tur, pe cine să voteze în al doilea, e ridicol.
În realitate, dacă votul anti-Băsescu va funcţiona, asta se va întâmpla în turul 2, cînd se vor prezenta la vot şi cei care-n turul 1 vor sta acasă, să vadă cum se alege şi vor vota pe oricine va fi contra-candidatul lui Băsescu, oricine ar fi acesta. Altfel vorbim degeaba.
Mie unuia îmi vine greu să cred că Băsescu nu va ajunge-n turul 2, ar fi prea frumus ca să fie adevărat.
Duminică 28 iunie 2009 la 11:11:43 am
Asa le-au spus colegii de la PPE.
Duminică 28 iunie 2009 la 11:26:02 am
…M ar fi mirat daca mergeau cu vanghelie si echipa !
Duminică 28 iunie 2009 la 11:36:44 am
te mira???? daca da, atunci esti esti departe de realitate!
liderii UDMR sunt demult romanizati, nu in credinta ca multi sunt romano-catolici cum multi sunt reformati(apropos de reformati: cei mai nenorrociti au aruncat clerul si comunitatea din Ardeal in bratele romano-catolicilor in sec XVII…tot raul spre bine)
as spune mai multe despre UDMR dar oricum stiu ca in replica arati cu degetul, faci referiri la ratiune..etc. mai putina pasiune si mai multa ratiune pt un jurnalist de clasa ca tine ar trebui
si unul dintre consilierii lui Zeus nu e lider marcant UDMR??????
Duminică 28 iunie 2009 la 1:11:52 pm
De la naivitate pina la obturatie mentala gasesti toata paleta. Da´ce ati prefera mai fratilor, sa va punem bomba? Se jignira hotii ca si-au cusut cetatenii buzunarele. Mare lipsa de moral dom´le. 🙂
Duminică 28 iunie 2009 la 1:34:59 pm
Ăsta e ghinionul nostru!
Dacă alegerile prezidentului se ţineau mai încolo… să zicem peste n ani, am fi putut nominaliza un catindat …chinez. N-ar fi bun? El ar vedea cu alţi ochi lumea. Oblici.
În plus plus tovarăşii noştri au darul de a învăţa româneşte pe furate. Cam ca noi. Cand le-ai cere ceva nu ţi-ar trânti în nas citatul din Béla Kun: „Nem tudom romanul”. Ţi-ar trânti unul din Mao Zedong. Sau Tien An Men, după cum se impune.
Până atunci se mai multiplicau şi ăstia, aşa că ajungeau cam la 30% din populaţie, la ritmul la care merg ei acum. Sau chiar mai mult, că la noi e liber la multiplicare, cât ţine. Bone autohtone mai găsim noi, că s-a pus de o criză, de zici că bate crivăţul pe-aici.
Cei ce n-au avut norocul să ştie ce şi cum e cu Kun ăsta, ar putea viziona filmuleţul de mai jos (dacă îi dă voie Roxana să intre pe post):
Tare instructiv, filmuleţul ăsta.
Dacă tovarăşului Băsescu îi instalăm o mustăcioară şi un cioc pe măsură, mai că aduce cu tovarăşul Lenin.
Aşa… Dacă nu ţine şi nu ţine, îl clonăm pe tovarăşul Lenin, că tot pierde el vremea prin mausoleu, nederanjat de nimeni şi fără nici o treabă, şi-l împăiem pe Băsescu.
Nu zic bine?
Duminică 28 iunie 2009 la 1:51:16 pm
O fac din interes. Eu sper sa nu fie luati in seama de cetatenii de etnie maghiara, ca doar isi dau si ei seama ca e un vot risipit.
Duminică 28 iunie 2009 la 2:14:13 pm
„Radu Humor
Ungurii tanjesc dupa Coroana, dar dupa cea a lui Stefan cel Sfant! Ii lasa rece coroana de otel a lui Carol I.
Duminică 28 iunie 2009 la 2:23:36 pm
Astept sa comentam tema „Basescu s-a Slobozit in Catedrala!” cu subtema „Slobozia şi Călăraşii au fost zone de mare interes economic pentru toţi domnii Ţării Româneşti”!!!
Am remarcat absenta candidatilor Radu Duda, Geoana si Crin Antonescu! Au ratat un mare spectacol de sunet si lumina …
Duminică 28 iunie 2009 la 2:36:52 pm
UDMR isi face politica ei,in primul tur isi arata muschii mai bine zis cele 7-10 procente functie de participarea in ansamblu.Este posibil ca in turul al doilea sa iasa un comunicat de sustinere a vreunui finalist desi nu le sta in caracter sa-si arate darnicia,citeste slabiciunea,pentru un alt candidat.Ei merg pe linia usilor deschise catre orice oportunitate posibila la o adica,evident fara RM.nu ne-am dat inca seama inca de asta Roxana ? Cred ca mai degraba este o dezamagire din partea ta rezultata din faptul ca nu au venit in intampinarea unor asteptari dar asta-i viata,plina de deceptii.Cat priveste sansele lui Antonescu sau Duda in primul tur…ele depind in mare masura de prezenta la vot.La o prezenta de 60 % ele cresc semnificativ dar cine mai poate miza pe un asa entuziasm in toamna ? Poate doar o dorinta colectiva nebuna de a scapa neaparat de trecut,de Basescu.
Duminică 28 iunie 2009 la 3:43:50 pm
Este un produs derivat, creat special pentru a fi negociat pe piaţă. Dar în general produsele derivate sunt toxice.
Duminică 28 iunie 2009 la 4:18:43 pm
Mai important decât să fii regalist sau pesedist sau pedelist sau penelist sau securist sau optimist e să fii realist!
Radu Duda abia ii face pe români să întoarcă discret capul pe stradă, ca după o ciudată apariţie de teatru absurd. Ungurii sunt mai cu picioarele pe pământ, se uită doar pe unde calcă, la teatru s-or duce după ce-şi rezolvă problemele lor.
Nu ştiu ce-i cu catindatul ungurilor. O fi vreo glumă. O fi pe ungureşte şi nu pricep eu o iotă. O fi o replică la Nati Meir şi subtilitatea mesajului mă depăşeşte.
Dar să zică aici unul de-şi zice HUMOR că în turul II ungurii votează ŞI MAI FIRESC cu ginerele Majestăţii Sale, asta deja sună a umor englezesc.
Duminică 28 iunie 2009 la 4:22:43 pm
cum reusesti, roxana, sa legi orice lucru de basescu? in 90, 92, 96, 2000, udemerestii tot pentru basescu au pus candidat?
de ce nu vorbesti despre relele reale ale lui basescu? de ce demonetizezi ideea de critica la adresa lui basescu in special si a politicianului roman in general prin afirmatii din astea, pline de nonsens si logica? chiar nu mai sunt analisti cu picioarele pe pamant in tara asta?
Duminică 28 iunie 2009 la 4:24:31 pm
mea culpa: „…si lipsite de logica”, asta voiam sa spun, evident
Duminică 28 iunie 2009 la 5:05:39 pm
ungurii, niste javre’nputite de care sper ca vom scapa cat de curmand .. 🙂
Duminică 28 iunie 2009 la 5:25:54 pm
Hai mey ca astai buna vrei si tu logica pe bloguri da cei asta clasa zecea?
Duminică 28 iunie 2009 la 6:25:33 pm
nu 🙂 logica se face in clasa a 9-a. daca se mai face…
Duminică 28 iunie 2009 la 6:47:14 pm
nu stiu ce ai rezolvat bagandu-ti republica unde-i e locul, dar in mod sigur curmand nu vei scapa de noi 🙂 in orice caz laudabil gestul tau sa te dai pe fata si sa ne arati cine esti 😛
Duminică 28 iunie 2009 la 7:13:26 pm
@ Renata, m-ai dat gata !
Ungurii au mult mai mult bun simt si educatie , decat multi dintre cei pe care-i reprezinti tu si tocmai de aceea unora ca tine normalitatea le pare nelalocul ei.
Nu uita ca atunci cand de Ceusescu, ca si in curand de Basescu, nu te puteai apropia fara a suferi rigorile legii, Ianos Kadar locuia intr-un bloc si facea piata pe bune,fara a jigni si a confisca telefoane.
In fond din mijlocul poporului ies caracterele care ajung sa ne reprezinte, si de fibra natiei depinde si felul celor condusi, sau conducatori .
Duminică 28 iunie 2009 la 10:31:17 pm
Nu. Nu Iános Kádár, şi nici măcar János Kádár. Corect este Giovanni Czermanik. Acesta este numele lui de botez. De fapt el are o origine mixtă(ungur, slovac, neamţ). Tatăl lui (un soldat pe nume nume Kressinger) nici măcar nu l-a recunoscut la naştere.
Numele de Kádár (dogarul) este de fapt numele lui conspirativ. A fost unealta ruşilor, împotriva propriului popor, fiind înscăunat secretar al partidului de ruşi, chiar în prima zi a intrării trupelor sovietice în Ungaria, la 4 noi 1956.
Ruşii n-au mai plecat din Ungaria, dupa 1956 decât foarte târziu (dupa 1980 parcă).
Istoria are multe pete, pe care istoricii le vopseec convenabil intereselor de moment.
Duminică 28 iunie 2009 la 10:31:54 pm
Domnule Radu Humor,
Trebuia să fii explicit, să-mi spui şi mie pe cine reprezint eu, că, după ştiinţa mea, micul grup de 70% din care vin, tocmai că n-are reprezentant.
Speram si eu, ca proasta, să apară un contracandidat la Băsescu, unul pe înţelesul celor care l-au votat si l-ar vota pe marinar din tâmpenie, cum că ar fi un om din popor.
Văd că nu apar decât glume de contracandidaţi.
Nu ţin morţiş să te conving că Duda nu reprezintă normalitatea.
Nici că în spatele bunului simţ şi-al educaţiei ungurilor din România, mie îmi stăruie amintirea „de tristă amintire” a câtorva zile de vacanţă petrecute în zona unde populaţia maghiară e majoritară. (eram acolo, culmea, în vizită la un ungur care nu semăna cu ai lui)
Nici că sincer şi cu înspăimântare cred că, dacă mai ciupeşte Băsescu un mandat, ne-am dus dracului de tot, înapoi, în braţele cârmaciului iubit.
Nici că o să-l votez pe Crin ca să fac şi eu ceva, să nu las buletinul neutilizat.
Dar aş vrea tare mult să mai zăboveşti asupra ideii că avem conducătorii pe care îi merităm, că am senzaţia că într-acolo baţi, spre final. Asta ar fi valabil într-o lume fără „servicii”, fără păpuşari din umbră, fără interese suprastatale, fără mânăreli pe lângă urnele de vot.
O seară bună. domnule!
Duminică 28 iunie 2009 la 10:40:08 pm
Servus…
„jocul” este evident… 🙂
Toate cele bune