PLEŞU MINTE DESPRE COPOSU, CA SĂ-L CREASCĂ PE VADIM

plesu realit

Andrei Pleşu a publicat în Adevărul de ieri o mizerie. În care, sub aparenţa că ia distanţă faţă de Băsescu, de fapt, îi face servicii. Încercând să-l justifice superior prin punerea lui în paralel cu însuşi Corneliu Coposu. Care dacă până şi el, nu-i aşa? a deviat de la principii morale, ce să-i pretindem lui Băsescu!

Până acum – cel puţin de când s-a dus, moment în care până şi bolşevicii au mimat respectul – Coposu era considerat reper moral absolut al societăţii româneşti postdecembriste. Nimeni n-a îndrăznit să-i conteste statura morală.

Până când domnul Andrei Pleşu şi-a zis că-şi poate permite să-şi bată joc chiar de Corneliu Coposu.

Până să intru în subiect, am să spun că faţă de Corneliu Coposu, Andrei Pleşu e precar, atât din punct de vedere moral, cât şi intelectual. Nu cred că Pleşu a citit mai mult şi mai substanţial decât Coposu. Şi nici că a înţeles cât Coposu din ce a citit.

Dacă eşti intelectual, persoană publică şi te prostituezi în faţa puternicilor vremii, care sunt nişte ticăloşi şi nişte nulităţi, înseamnă că eşti egal cu zero. Contează în primul rând ceea ce eşti din perspectivă morală, adică, în raport cu Dumnezeu. Iar Pleşu se pretinde creştin. Chiar practicant. Ca şi prostituata care prestează sex oral şi pe urmă merge şi se împărtăşeşte, după ce a minţit la spovedanie.

Un fariseu. El îşi permite să denigreze un mort, care nu mai are cum să-i riposteze. Spune – ca o Ebă care bârfeşte pe şanţ cu o Borfetă – că a auzit el că Coposu ar fi vrut să-l pună pe Vadim Tudor să conducă „Dreptatea”. Trebuie să fie ori mitoman, ori disperat şi inconştient de teamă să nu-i cadă stăpânul, ca să-şi închipuie că poate face asemenea afirmaţii incalificabile şi toată lumea să cadă pe spate şi să-l creadă.

Pleşu minte ordinar. O face în iluzia că va putea, dintr-un condei, demola ascendentul moral al lui Corneliu Coposu. Trebuie să fii închipuit ca să-ţi închipui că poţi avea asemenea credibilitate. Andrei Pleşu e un eseist talentat, cu multe pretenţii de autoritate morală. Şi pretinde că îl poate decredibiliza postmortem pe Corneliu Coposu. Existe destule curve super-talentale intelectual.

Minima moralia? Sub nivelul mării. Rămâne o carte fără autor. Chestia-asta l-a scos din minţi, am scris-o într-un editorial din „România liberă” şi n-a putut uita. De ce am scris asta? Pentru că atunci când regimul Iliescu l-a întors pe Regele Mihai din drumul spre Curtea de Argeş sub ameninţarea armelor, Pleşu era ministru al Culturii în Guvernul Roman şi a ameninţat că-şi dă demisia. A renunţat până şi la ameninţare. E o lipsă de onoare să nu fii în stare ca mare intelectual cultural să-ţi dai demisia pentru mizeria făcută Regelui Mihai, nu în timpul Guvernului Groza, ci al Guvernului în care dumneata eşti ministru al Culturii. Mi-a plăcut mult Pleşu până atunci. Atunci mi-am dat seama că e precar din punct de vedere moral.

Şi revenind la porcăria pe care a scris-o despre Coposu, hai să reamintim realitatea. Era la scurt timp după căderea lui Ceauşescu. Vadim Tudor era disperat – atât de disperat şi laş încât atunci când l-au alergat copiii, a fugit şi a lăsat-o pe nevastă-sa cu bieţii căţei, care, evident, n-au păţit nimic. Şi cum spuneam, C.V. Tudor s-a dus la sediul central al PNŢCD, a fost primit în cabinet la Corneliu Coposu şi i-a căzut, la propriu, în genunchi, plângându-se că a ajuns să doarmă în Gara de Nord, fiindcă l-a dat afară nevasta (explicabil, după cum v-am povestit). Vadim l-a rugat să-l accepte în PNŢCD, că ştie multe şi îi demolează toţi adversarii. S-a oferit, totodată, să se ocupe de „Dreptatea”.

Corneliu Coposu i-a spus că îl înţelege, dar că nu-l poate accepta. Poate mai târziu, după ce îşi face public mea culpa, iar penitenţa îl poate reabilita. Vadim a plâns şi a plecat. Tinerii din sediul PNŢCD i-au dat, la propriu, şuturi în fund. A intervenit Ticu Dumitrescu pentru a-i opri. Le-a spus că nu merită să se maculeze. Corneliu Coposu şi Ticu Dumitrescu au păstrat discreţia asupra incidentului. Din bună creştere.

Asta a fost. Articolul eseistului îngerilor se ocupă – culmea fariseismului – tocmai cu denunţarea cordialităţii româneşti a tuturor cu toţi, indiferent de nivelul moral şi intelectual al părţilor, şi în ciuda unor stări conflictuale anterioare, manifestate, în plus, sub forme mizerabile: e.g. bălăcăreala Vadim-Becali, urmată de coalizare. Iar tema „cordialităţii” porneşte de la episodul Vadim-Coposu. Mistificat convenabil pentru denigrator.

Mizeria prin care Andrei Pleşu l-a situat pe C.V. Tudor în proximitatea lui Corneliu Coposu poate fi o considerată o promoţie electorală în favoarea lui Vadim, ca ajungă în finala prezidenţială cu Băsescu. Despre asta-i vorba.

Oricum, dacă tot vorbeşte de cordialitate ca promiscuitate, ar fi trebuit să se dea exemplu pe sine, care susţine un personaj ca Traian Băsescu şi după ce personajul cu pricina şi-a bătut joc de el.

P.S. Remarcabilă cotoiala umilă de aseară a preşedintelui Băsescu pe lângă Gabriel Liiceanu la Bookfest, ca să explice treaba cu tinichigii de care avem nevoie şi filosofii care nu ne trebuie. Liiceanu era sever, nu se râdea, iar Băsescu insista: am spus prostiile-alea, am greşit. La care, Liiceanu a întrebat, mirat: De ce? Iar Băsescu: pentru că ar fi trebuit să spun că şcoala scoate tâmpiţi. Hhhhhhhhhhhhă! Liiceanu a rămas cu mina severă. Măcar atât.

101 răspunsuri to “PLEŞU MINTE DESPRE COPOSU, CA SĂ-L CREASCĂ PE VADIM”

  1. J o h n s o n Says:

    Plesu a bagat-o p-aia cu „votul obligatoriu”…Sa vada reactia oamenilor, evident ca nimeni nu vrea asa ceva dar cu ocazia asta a deschis o portita pentru diversionisti.Auzi ce zice pupincuristul adjunct de la ICR strigat la apelul de seara Mircea Mihaies : Si daca va fi o prezenta de 1000 la suta tot rezultatele astea vor iesi,sint batute in cuie ! 😉 Ma intelegi ? Exact ce va spuneam,pe marinar in acest moment doar o prezenta de cel putin 60 la suta la vot il poate bascula afara de la Cotroceni.Pe nucleele dure eventual cativa nemultumiti in plus la votul din toamna va castiga.De aia se incearca inducerea sentimentului de inutilitate a unei prezente masive la urne.Isi pregates de acum o campanie in acest sens,prezenta la vot a atator nemultumiti cat poate livra o perioada de criza economica ar insemna prabusirea lui Basescu si dupa el a PDL.Miza e foarte mare de aceea l-au inregimentat si pe acest Plesu,e un nume nou pe firmamentul atragerii de fraieri, Patapievici si Liiceanu si-au epuizat „mesajul” prin osanalele repetat aduse acestui ospatar de taverna periferica,presedinte mi-e greu totusi sa-i spun specimenului. 🙂

  2. Roxana Iordache Says:

    Ai dreptate.

  3. daurel Says:

    Se vrea impunerea unor modele impure! Se sugereaza ca, in ultima instanta toti pot / putem gresi; ADICA SA ACCEPTAM CA ALTI POLITICIENI NU POATE DA ACEST PAMANT!

  4. ALM Says:

    Nu pot sa spun ca am fost un admirator al Seniorului din prima clipa. De fapt, aparitia lui intr-o lume bulversata, era greu de perceput la adevarata valoare. Atunci nici nu stiam pe cine sa cred. Informatiile si mistificarile curgeau la fel de libere. Cu toate acestea, datele filtrate au putut sa-mi creeze o prima impresie: era un om echilibrat, mult peste gramada revansarda ciucita in spatele lui. Mult peste confratele liberal Radu Campeanu, cel care a lansat lozinca „omorati lupii!”, uitand ca aproape in fiecare familie exista un „lup”, dupa acceptiunea lui. De fapt, atitudinea lui fata de cei care reprezentau pe cei care i-au facut rau, este ilustrat chiar in postarea gazdei. Seniorul a stat de vorba politicos, in contrast cu atitudinea „lupilor tineri”. Ca dovada suprema ca nu era ranchiunos, pot spune ca a avut si un consilier provenit din randul fostilor ofiteri DSS. Si i-a prins bine, fiindca a putut sa inteleaga mai repede ca altii (afara de cei care …) cum functiona sistemul. Pacat ca a lasat PNTCD-ul sa se inhaiteze cu PD-ul, intr-o guvernare haotica si plina de scandaluri, care a dus la prabusirea partidului. Cu exceptia PNL (care nici el nu se simte prea bine), s-au stins toate partidele istorice. Si, uite asa, in curand nici in politica nu vom mai avea istorie …

    Despre Andrei Plesu pot afirma ca orice caiafa poate scrie versuri …

  5. Franklin Says:

    Sunt foarte surprins sa constat ca si Roxana subscrie la teoria „maestrului” Cristoix, cum ca Vadim e planificat sa fie iepurele lui Basescu pentru turul II. Ipoteza pare cam fantezista, dupa parerea mea pentru ca:
    1. Vadim are oricum in acest moment, electoratul sau de 5-7%.
    2. Pe seama electoratului carui candidat sa creasca Vadim astfel incat sa ajunga la 20-25% cat ar fi nevoie pentru un tur II? Nu cumva chiar Basescu corespunde mai bine profilului? Nu este trioul {Basescu, Vadim, Becali} cel mai omogen si divergent cu un grup precum {Crin, Geoana, Radu, UDMR, un alt independent nepopulist adica nu Oprescu}?
    3. Vadim este prea erodat si demodat in acest moment pentru a ridica pretentii, sa nu uitam ca nu prea mai are organizatii locale si nu prea mai tine cu iredentistii si xenofobia, in EU.
    4. Sa nu uitam ca daca Vadim nu recomanda indirect electoratului sau sa-l sprijine pe Basescu in turul II 2004, cei mai multi dintre noi erau acum in Congo. Vreau sa spun ca electoratele lui Basescu si Vadim sunt compatibile intre ele, adica Basescu si Vadim sunt doi politicieni populisti, ceea ce stim cu totii.
    Atunci, de ce una ca asta?

  6. BârlogulPNŢCD Says:

    Ziarele vremii nu minte!

    http://www.corneliu-coposu.ro/articol/index.php/648_in_memoriam_andrei_plesu/

  7. olimpiu Says:

    inainte de asta Liiceanu servil ii dadea raportul cum a primit mesaje ca sa-si exprime un punct de vedere cu privire la ineptiile idolului sau. un nenorocit ca si TRU care linge blidele lui Base prinzand cate un contract cu editura ca-n cazul raportului ala de cacao Tismaneanu.
    cat despre Plesu…cred ca l-a batut soarele in cap si l-a vazut prea mic pe Base in sondaje. mai se agita si votul obligatoriu.el si Saftoiu Adriana.tampenii!!! cetatenii dac n-au cutitul la os ii doare la basca, dar pana in noiembrie, sau cand o decide papagalul cu cravata portocalie, il vor avea. sunt convins ca aceasta coalitie nu va aduce decat dezastrul

  8. Florian Says:

    Te contrazic, Roxana, nu e precar din punct de vedere moral, este lipsit de orice urma de moralitate. Este otreapa slinoasa cu care s-au sters la cur doi presedinti. Pentru primul dintre ei isi cauta alibi in frica, dar in situatia lui a fost si Sorin Dumitrescu, iar acesta nu a semnat nici declaratii la Securitate, nici memorii catre Ceausescu. Pentru al doilea, numai el stie ce scuze jalnice isi gaseste.

  9. viermele_bolsevic Says:

    aha … ca’ntotdeauna .. realitatea e aia pe care o spui tu … celelalte’s mistificari .. 🙂

  10. Marius Mina Says:

    Grupul de la TrocaDero contra ataca.
    Dupa Bookfest urmeaza Gayfest , limbincuristii aplicati mereu dupa sapunul Baii centrale, strang randurile in jurul protectorului si incearca fara succesuri sa salveze aparente pe care numai EI le pot digera.
    Stie ce spune Traian cand afirma ca unul din 5 romani e homosexual.Acesta este si nucleul dur al electoratului consumatorului si al partidului avorton condus la misteaux, de un alt avorton.

  11. Marcus Says:

    @Johnson: nu o prezenta a 60% din electorat il da pe derbedeu cu capul de pamant. Matematica spune altceva: un vot nematrasit in plus. Pentru asta (cu riscul ca dau in patima papagalilor) ma voi repeta. Indiferent ce personalitati (chiombu nu se incadreaza definitiei) sustinem fiecare dintre noi, IMPORTANT ESTE CA IN TURUL DOI SA MERGEM LA VOT SI SA VOTAM PENTRU CONTRACANDIDATUL LUI. Golanul, mai mult de maximum de doua milioane si’o litra de voturi nu are cum strange, ori absenteismul ii baga al doilea mandat in buzunar. SA LASAM DRACULUI FRECTIILE PE MOTIVE DE SIMPATII/ ANTIPATII SI SA NE CONCENTRAM ASUPRA SATANEI! Stiu ca s-ar putea sa fiu categorisit ca bombastic, „pancartist al unui limbaj de lemn”, „activist pcr resapat” etc. I do not care, atata timp cat mesajul va fi perceput asa cum trebuie. Dobitocul mizeaza pe frictiunile enumerate mai sus, nici prin cap nu-i trece ca oamenii ar putea iesi la vot cu un singur gand: JOS BASESCU! imi cer scuze, m-am lungit, dar ce este prea mult, este prea mult!
    sa fii iubit
    marcus

  12. Marcus Says:

    @Roxana: la ce te ateptai la:

    Conu Plesu

    Cone Plesu, Coane Plesu
    Nu ne duce bre cu presu’,
    Caci noi stim ca esti veros
    Mereu receptiv la os.

    Hai sa-ti spun ca spectator
    Cum se vede din popor
    Meci cotrocenist trucat
    De matale arbitrat.

    De la FSN incoace
    Gura tie nu-ti mai tace
    Traseist si arivist
    Cu’Al de Sus pupincurist.

    Ai dat ingeri, heruvimi
    Pe’un pitac de la stapani
    Si te’ai gudurat Grivei
    Clovnerie de doi lei.

    Stai bre nene’n banca ta
    Marea n’o mai agita
    Ramai bade eseist
    Caci cam puti ca traseist.

    De esti ‘telectual fratie
    Tine-te de cartulie
    Caci stapini ce azi slavesti
    Maine’s basme si povesti.

    Iar mata caine pribeag
    Vei ramine ca mosneag
    Sa-ti vezi nume terfelit
    Pentru’n galben gaurit.

    Sa fii iubita
    marcus

  13. J o h n s o n Says:

    @ Marcus …pe ei,pe mama lor ! Bai,50 la suta sa fie dar sa vina aia suparatii 😆 In plus de asta la o prezenta masiva nici jucaria cu fraudarea nu mai tine

  14. Ex-fan RL Says:

    @Roxana Iordache

    Chapeau bas.

  15. kalugarul teofil cel viril Says:

    baga-mi-as picioarele 🙂

  16. kalugarul teofil cel viril Says:

    de ce sunt cenzurat bai ? cine este prostovanul handicapat care indrazneste sa ma cenzureze pe mine, kalugarul teofil cel viril din pustiul arizonei ? hai sa ne intalnim diseara in piata universitatii, derbedeu’ dracului, sa ne masuram fortele politice in lupta dreapta. ti-e frica, nemernicule ? oare iti tremura kilotii pe kur de frica ? hai siktir, beli-mi-ai kariciu’ impreuna cu patriciu !

  17. Ex-fan RL Says:

    IOar mi-a ajuns postarea in spam? Why :((

  18. Motrogan din Modrogan Says:

    „kalugaru pedofil cel virgin” te-ai uitat in oglinda si-ai vazut exact prostovanu adica pe tinebighidiule sau laca cu capac ce preferi ? hai baga ca ma mananca pumnu sa-ti dau cariciu pogoniciu la citit.Mars afara crizatule 😡

  19. kalugarul teofil cel viril Says:

    hai siktir, bai tembelule motrogan, hali-mi-ai belengherul cu iaurt 🙂

  20. kalugarul teofil cel viril Says:

    ah, simt ca turbez de ciuda si de oftica pentru ca sunt cenzurat. acum trebuie sa ma duc sa ma kak in fundul curtii. dar ma intorc repede si va spun cum a fost 🙂

  21. Motrogan din Modrogan Says:

    Spune-i lu ma-ta teofile ca mi-am schimbat telefonu dar dac-o mananca bijba s-o faca cu batista pusa ca mai iese un handicapat ca tine si deja tu ai depasit planu demografic la prosti 😉

  22. kalugarul teofil cel viril Says:

    bai dementule motrogan, tu chiar vrei neaparat sa te fvt in kvr ? cunosti pozitia umeri-craci ? nu mai insista bai golanule fiindca eu kalugarul teofil cel viril posed o daravela ca de taur, pe care inainte de orgiile sexuale obisnuiesc sa o lubrifiez cu ben-gay sau revulsin, pentru a experimenta senzatii extreme impreuna cu maicile de la schitul din desert. oare vrei sa-ti ard gaoasa ta nespalata cu mataranga mea ultraperformanta, iar tu sa-mi dai contra din popou ca muierile ? esti complet descreierat bai gagica masculina 🙂

  23. octavpelin Says:

    Rox,Andrei Plesu a fost mereu de partea FSN,sa nu uitam cine a fost acest individ inainte de decembrie’89,este un slujbas al regimului Basescu,o seara placuta 😦

  24. renata Says:

    Roxana,
    Pleşu, Liiceanu, Patapievici sunt încă repere de orientare politică, morală, estetică şi dracu mai ştie ce. Adică, să mă explic. Dacă un bou anonim inventează distihul „foaie verde fir de aţă/m-am culcat spre dimineaţă” şi face dl. Pleşu o recenzie şi zice că filonu popular, că influenţe dadaiste, că hiperonestitatea trăirilor nemaculate de rigidul cotidian şi alte multe nenorociri intelectualisto-elitiste numite pe scurt bla-bla-uri, o grămadă de tipi cumsecade, cu facultăţi făcute la zi, care sunt capabili să scrie „copiii” articulat cu 3 de „i”, şi după o şedinţă de producţie care le-a stors maţele creierului vor ciuli urechea la părerea coneseorului cu patalama şi, la a patra lectură, vor sfârşi prin a admite că dacă lor nu li se pare artă poetică de cea mai bună calitate, asta e fiindcă sunt ei cam nepricepuţi la poezie.

    Pleşu a scris chestia aia în Adevărul foooarte bine. Adică a jonglat cu ducerea de nas a cititorului ceva ce n-ai mai văzut. Adică te face din vorbe de n-ai aer.

    Tu – şi-ţi dau dreptate – vii pe blogul tău şi-l combaţi dur, pe faţă, cu devoalări, îl reduci la ceea ce este de fapt, un manipulator oarecum rafinat de opinie publică.
    Numai că scrisul tău direct, cam iritat, în care se citeşte tonul ridicat mănâncă bătaie cu 3 la 0 în meciul cu Pleşu.
    El scrie în redingotă, tu în short ţi-n tricou.
    Părerea mea de cititor care v-a parcurs pe amândoi e că postul tău n-are greutate vs. articolul lui Pleşu, fiindcă n-are ţinută.
    Nu doresc decât să mă combaţi, cu argumente.
    Nu uita că blogul unei jurnaliste nu e blogul unei fătuci care pune poze cu pisici, cu iubiţi, şi cu mă-sa mare când era tânără şi frumoasă, fiindcă acum e bătrână ţi bolnavă.
    Blogul unui jurnalist e aproape un „celălalt ziar” la care scrie X.
    Cum zice Văcăroiu, „părerea mea!”

  25. Ovidiu Says:

    VEDETI AICI DESPRE MINERIADE

    Dă clic pentru a accesa 1245332698.pdf

  26. Motrogan din Modrogan Says:

    @ Ofilitule virgin,Bai gaoaza despicata,Kalugar cu ceafa lata,Curlangiu de mahala,fraier pampalau Cordaciune expirata oralista retardata
    La marinaru chior mare pupinlingau

  27. Roxana Iordache Says:

    @daurel. Exact!

    @ALM. Sloganul i-a aparţinut lui Patriciu şi l-aţi citat eronat. Era: „Alungaţi lupii!” şi nu se referea la ce vreţi dv. să credeţi, ca dovadă că atunci a speriat, ci la nenorociţii care au profitat de pe urma comunismului şi din cauza cărora s-a perpetuat atât de sinistru (ca la noi, la nimeni – în afară de tiraniile asiatice, evident). Referitor la acel consilier, îmi spuneţi şi mie cine? Nu de alta, dar îi cunosc pe toţi care i-au fost apropiaţi. Apreciez faptul că aţi încercat să vă documentaţi, dar îl cunoaşteţi, încă, prea puţin pe Corneliu Coposu. El cunoştea mulţi generali de Securitate, îi făceau onoarea la anchetele periodice de după eliberarea din închisoare. Şi îl consultau în probleme de istorie. 🙂 Vorbesc serios. În rest, vă lasă memoria, a murit pe 11 noiembrie 2005, alegerile au avut loc un an mai târziu. În privinţa PNŢCD, nu s-a stins, ca dovadă tinerii care încă vin în partid, mai ales ardelenii. Nu mă refer la impostura lui Miluţ.

    @Franklin. E de bun simţ, reanimarea dezaxaţilor cu metodă am anticipat-o încă de când cu mascarada arestării lui Becali. Nu există gândire colectivă. Şi nici maeştri cu ghilimele. A format mulţi jurnalişti, dar nu pe mine. N-am avut nici o tangenţă.

    Nu înţeleg de ce ai făcut atâtea eforturi ca să combaţi ceva inventat. Eu am spus că aşa se poate interpreta demersul lui Andrei Pleşu, nu că are şanse Vadim să intre în turul II. Deşi, dacă-i ordin, sistemul execută. Pentru că noi nu suntem în stare să facem ce trebuie.

    @BârlogulPNŢCD. Vă aşteptam, venerabile! 🙂

    @olimpiu. Eşti sigur că ai înţeles ce spunea Liiceanu? Spunea că presa din nou a făcut un caz din nebuniile deliberate ale lui Băsescu. Şi avea dreptate. Idol, Băsescu pentru Liiceanu? 😆 Să fim serioşi, omul e pragmatic. 🙂

    @Florian. Ce-a făcut Sorin Dumitrescu? 😯

    @Marcus. După logica-asta, câştigă Băsescu en fanfare. Nu m-am referit la versuri. 🙂

    @Johnson. Şi cum îi faci să vină? Când toţi sunt la fel? În afară de unul, care face diferenţa, dar voi vă iluzionaţi cu candidaţii voştri de partid, iepurii lui Băsea. 😐

    @Motrogan. N-ai avut de lucru! 😳

    @octavpelin. Cine a fost? Eu ştiu că a fost în D.O.

    @Kalugarul. Lasă, generalissime, nu te năcăji! Urmează-ţi setea!

  28. TeoFvt Says:

    Kalugare, esti o vaca.

  29. Cârcotaşu Says:

    @ Roxana,
    M-ai onorat cu trei răspunsuri, mă simt obligat.
    Referitor la materialul prezentat de dl. Pelin, el greşeşte prin a-l prezenta pe Băsescu drept informator. El era Colaborator, ca membru de partid. Este fals faptul că nu i se cereau materiale scrise, singurul lucru ce nu i se cerea era angajamentul scris şi semnat.
    Ca reprezentant NAVROM la Anvers nu era suficientă calitatea de colaborator, fusese deja încadrat ca ofiţer DIE, evident sub acoperire. Astea sunt lucruri pe care numai cine nu vrea nu le ştie, cu documentaţia pe care o avem astăzi la dispoziţie, mai ales pentru cei ce-au trăit acele vremuri. Asta nu i se poate imputa, dar nu avea nici-un drept să confişte anticomunismul din România şi, chiar Piaţa Universităţii, pentru care ar cam trebui să se bage sub masă, dar privind nucleul dur al alegătorilor săi putem regăsi mulţi „pieţari” pe acolo.
    În ceea ce priveşte Bechtel, iartă-mă dar nu te pot crede dacă spui că nu ştii că contractul a fost blocat în 2005, că a fost renegociat ulterior, la un preţ de 3 ori mai mare decât cel negociat de Mitrea (nu Năstase).
    În ceea ce priveşte susţinerea lui Năstase, l-aş fi susţinut dacă ar fi candidat, în nici-un caz însă necondiţionat. Necondiţionat nu l-aş susţine nici pe fiu-meu, crede-mă. L-aş fi susţinut pentru că sunt convins că ar fi fost infinit mai benefic pentru noi decât Băsescu.
    În ceea ce priveşte amerlocii, fii sigură că aş discuta cu plăcere cu ei, dacă ar vrea cu adevărat să mă înveţe democraţia americană, sau Canadiană, dacă ar încerca să discute cu mine cu aceleaşi argumente pe care ar avea curajul să le emită faţă de un american, fie el şi canadian. Acolo nu-şi permit să facă pe doctorii, că şi-o iau imediat în bot, dar cu noi îşi permit foarte multe.
    De unde ştie Buddy, de exemplu, că n-am trăit şi eu nişte ani prin alte ţări? Ei chiar se cred unici? Ei bine, eu am revenit aici. Probabil că ei se cred superiori pentru că nu au făcut-o. Chestie de opţiune. Dacă eu le-o respect lor, cum îşi permit ei să mi-o conteste mie? Democraţii lu’ peşte.
    În ceea ce priveşte candidatura Prinţului Radu, îţi voi face o surpriză, dar nu acum, m-am întins prea mult.
    Numai bine.

  30. Plano Says:

    L-as parafraza pe Andrei Plesu:

    Cordialitatea românească e o piruetă de moment…ura este o constanta intrerupta prea des de mitocanie.

  31. Florian Says:

    @Roxana Iordache
    Ce a facut Sorin Dumitrescu? Ca si Andrei Plesu, a participat la intalnirile miscarii spirituale Meditatia Transcedentala.
    Ce n-a facut Sorin Dumitrescu, dar a facut Andrei Plesu? Nu a dat pe goarna la Securitate detalii despre MT si nu i-a trimis lui Ceausescu memorii in care sa isi puna tarana in cap.

  32. Cârcotaşu Says:

    Roxana, mi s-a părut, sau ai afirmat că este posibil ca Băse să fie ales din primul tur dacă nu va fi nimeni pentru turul 2 care să-l concureze?
    Păi ar putea fi reales Băse din primul tur, numai dacă ar întuni sufragiile a 50%+1 din totalul electoratului înscris în liste, posibilitate în care nici el nu crede. Nu detaliez pentru că n-are sens, e o utopie să crezi că se vor prezenta la vot 60% din electorat, iar 90% din aceştia îl vor vota pe Băsescu.
    În turul 2 va intra, să zicem, Băsescu şi următorul clasat, fie el şi cu 5% din voturi. Drept urmare, pentru turul 1 este suficient ca, cât mai multe voturi să nu fie contabilizate pentru Băsescu, lucru foarte probabil. Pentru primul tur eu prevăd o participare la vot mai redusă, toată lumea e convinsă că Băsescu va intra în turul 2. Atât pentru moment.

  33. Radu Humor Says:

    Cel mai dureros e cand se prostitueaza oamenii de valoare….
    E ca si cum ai intalni o femeie frumoasa si inteligenta, care se vinde doar pentru a-l pedepsi pe cel care a parasit-o !
    Ma gandesc ca oameni de valoare ca Plesu, Liiceanu, Patapievici, Voinescu, Mihaies, inteleg astazi sa se razbune in numele tuturor intelectualilor care au fost neglijati, parasiti si inselati de catre cei care s-au succedat la putere, si au cazut in bratele primului smecheras care le-a acordat putina atentie si functii administrative.
    Si pana la urma, ca orice prostituata, au descoperit si o alta placere, unii in sadismul lor intelectual, considerand ca astfel se razbuna pe o societate care i-a marginalizat si jignit nemeritat.
    Numai ca astfel, distrug fara sa-si dea seama, si restul societatii civile, lipsita de exemple care ar putea sa creeze o forta sociala morala benefica tuturor romanilor ……
    Pacat !

    P.S. @ Roxana, tu vad ca mai ai incredere in Liiceanu….

  34. ALM Says:

    @ Roxana Iordache (joi 18 iunie 2009 la 7:00:33 pm)

    Multumesc de compliment. Maine o sa spuneti ca sufar de Alzheimer. Am inteles! Alianta s-a facut cu 5 minute inainte de alegerile din 96′! Dar inclin sa va dau dreptate, nu cred ca Seniorul avea multe in comun cu Petre Roman.

    Despre consilier? Va spun, cum sa nu va spun. Ati auzit de Dumitru Prichici? Nu se poate sa nu-l cunoasteti. Seniorul l-a facut persoana publica.

    PNTCD nu s-a stins? Poate ca si duduie, ca economia lu’ Tariceanu! Avea cineva o vorba: fapte nu vorbe!

  35. Cârcotaşu Says:

    @ Radu Humor
    Oamenii de valoare nu se prostituează niciodată.

  36. Mihnea Georgescu Says:

    Mai lasă-ne cu Coposu… Vadim e un mare Om de Cultură!

  37. Alter Ego Says:

    Probabil ca liderul taranist, C. Coposu, a simtit ca Vadim Tudor este omul potrivit sa preia conducerea ziarului, in virtutea faptului ca mai lucrase in presa scrisa, dar si al faptului ca in iunie 89 isi trimisese carnetul de partid si legitimatia de jurnalist AGERPRESS, pe adresa lui Ceausescu. Cati celebri disidenti mai procedasera astfel? In plus, Vadim Tudor a facut apel la revenirea si studierea unor texte si declaratii politice ale lui Iuliu Maniu, deci…
    Plesu spune adevarul, chiar ziarul Ziua avusese un articol despre aceasta tema…

  38. Mihnea Georgescu Says:

    Dragă Alter Ego,

    Cu siguranţă că aşa este… Cred că Seniorul a fost profund marcat de personalitatea Tribunului!

  39. Roxana Iordache Says:

    @Cârcotaşu. E clar că nu poţi să ieşi din tranşeele partizane! Apropo de Năstase. Apropo de Băsescu, sigur că e ofiţer acoperit. În rest, continui să generalizezi, cred că eşti tributar unei mentalităţi gregare, care nu poate admite că oamenii sunt pe cont propriu, nu în turmă. 🙂

    @Plano. Vorbe goale. Spune-mi ce reţii pentru viaţa ta din asta.

    @Florian. Nu, nu pot accepta aşa ceva. Ce faci tu se numeşte calomnie. Dar hai să-l umplem cu noroi şi pe Sorin Dumitrescu, erau dintre puţinii care ne rămăseseră necompromişi! 😐

    @Cârcotaşu. Ţi s-a părut. De unde naiba ai dedus? 😯

    @Radu Humor. Ei, Voinescu! Fii mai selectiv! 🙂 Referitor la încrederea mea, nu, nici gând! Doar am evaluat o situaţie, atâta tot.

    @ALM. De ce sunteţi aşa defensiv? Mereu îmi atribuiţi roadele propriei dv. suspiciuni. Referitor la consilier, nu, n-am auzit, habar n-am cine e, nu l-am văzut pe-acolo şi chiar mă uimeşte dezinvoltura cu care, ca şi Pleşu, îi atribuiţi unui mort ceva pe care nu mai are cum să dezmintă. De ce faceţi asta? 😐 Referitor la economia lui Tăriceanu, evident că a fost performanţa ultimilor 20 de ani. Dar un socialist e greu să recunoască. 🙂

    @Cârcotaşu. Falsă axiomă! O mulţime de oameni de valoare se prostituează, pentru că de regulă valoarea lor nu le ţine de foame. Mai ales dacă au gusturi rafinate. :mrgreen:

    @Mihnea Georgescu. Ţii neapărat să demonstrezi că eşti idiot.

    @Alter ego. Mănânci necomestibil.

  40. Alter Ego Says:

    Deloc! Tot ceea ce am spus este adevarat! Refuzi realitatea, Roxana… Si e pacat.

  41. Roxana Iordache Says:

    @Alter Ego. Poţi minţi în continuare, ridicolul e absolut în acest caz.

    @ex-fan RL. Mulţumesc. Criteriile sistemului sunt aleatorii, referitor la spam.

    @renata. Dacă vrei să-ţi răspund, te-aş ruga mai întâi să-mi dai argumente, nu impresii. Oricum, nu vestimentaţia determină stilul şi caracterul. Nu cred că Pleşu ar fi credibil în short. Eu, da. Unii zic că n-ar mai fi nevoie de alte argumente. 🙂

    P.S. Nu sunt nici jurnalist şi nici supraponderală. 🙂

  42. Antoniu Says:

    Asemenea celui de la ‘un escu’ isi doreste vreun post afara. Pentru asta, nu mai trebuie sa se adreseze Comintetului Central. E suficient sa dai din condei in contul marinarului si ajungi parlamentar precum idiotul de la bibisi.
    Goma nu e bun, Coposu la fel. Regele e nebun?
    Vadim e vreun pion ‘delegat’ iar romanii sunt un neam de traista?
    Buni sunt ei din neamul lui Traian. Si Decebal.

  43. Cârcotaşu Says:

    @ Roxana
    Chiar mă miră cum aduci scuze curvelor politice ce se dau „oameni de valoare”.
    Părerea mea, din spirit gregar, evident, este că cei ce se prostituează n-au nici-o valoare. Eu, în orice caz, nu dau doi bani pe ei!
    Şi altfel spus, chiar crezi că ne-ar fi fost mai rău acum dacă-n 2004 ar fi fost ales Năstase?
    Mi se pare că te cam repezi cu unele calificative total inadecvate. Mi s-a părut că m-am adresat politicos şi de loc arţăgos. Poate preferi înjurături în locul unor exprimări civilizate, că altfel nu-mi explic referirea la spiritul gregar. Merci.

  44. Alter Ego Says:

    @Roxana:
    A spune adevarul devine un fapt ridicol in viziunea ta? Trist. Maestrul Plesu are perfecta dreptate in acest caz. Imi este teama ca privind atat de mult „Soarele”, risti sa nu mai observi „Umbra”…
    Vadim facea parte din categoria celor „proscrisi” in fatidicul an 1989…

  45. Roxana Iordache Says:

    @Antoniu. Eşti cinic. 🙂

    @Cârcotaşu. Am impresia că uneori nu vrei să înţelegi şi îmi atribui ceva doar ca să ai ce-mi reproşa. 🙂 De unde ai dedus că le aduc scuze? Era doar o constatare. Şi cu Adrian Năstase, lasă-mă, dacă mi-l prezinţi ca pe o fată mare.. Nu ştiu cine se repede. Eşti defensiv şi nu-i OK pentru o dezbatere. Dezbaterea se poartă pe idei, poate şi cu privire la persoane, dar nu la persoană. Am zis spirit gregar pentru că ai tendinţa să generalizezi şi să încadrezi. Nu a fost o acuzaţie, ci o observaţie. De altfel, aşa fac socialiştii, ceea ce nu cred că ai să negi că eşti. Dreptul tău! La fel cum dreptul meu e să fiu de dreapta şi să pun persoana umană în centrul universului creat de Dumnezeu. 🙂 Ţi s-a părut că te-am înjurat? 🙂

    @Alter Ego. Ce şcoală ai, eşti ultima promoţie? :mrgreen: Ştii ceva? Vadim a fost un mâncător de căcat pe vremea lui Ceauşescu, un jeg nenorocit care a aruncat cu noroi în tot ce a avut mai bun ţara asta. Şi a făcut-o în mizeria numită „Săptămâna”, oficina Securităţii. După care a scos „România Mare”, care a apărut în 15 iunie 1990, pe când „România liberă” era „interzisă de mineri”. Jegul ăla a încercat varianta I, cea mai profitabilă pentru rămăşiţele regimului comunist, aceea de a compromite partidele istorice din interior. Coposu era unul din cei mai inteligenţi oameni din toate timpurile. Greşeala lui a fost toleranţa. Ar fi trebuit să dea publicităţii chiar atunci episodul cu Vadim, iar Ticu Dumitrescu ar fi trebuit să-i lase pe tinerii-ăia să-i tragă şuturi în cur laşului până la ieşire (oricum, nu erau decât vreo 20 de metri). N-ai mai fi avut tu ocazia acum să minţi. Dacă Pleşu e maestrul tău se vede. Aceeaşi precaritate morală.

  46. Mitul Coposu « Mihnea Georgescu Says:

    […] să preia frâiele redacţionale ale Dreptăţii în 1990. Gestul pare perfect plauzibil, degeaba se indignează Roxana Iordache că nu ar fi fost […]

  47. Alter Ego Says:

    @Roxana:
    Mda, aceeasi retorica depasita si complet nefondata. Ai uitat sa mentionezi epitetul, „poet de curte”.
    Intr-adevar, sunt prima promotie, de la revolutie… 🙂

  48. Alter Ego Says:

    Dar atunci cand a cerut in aceeasi revista „Saptamana”, condusa de Marele Eugen Barbu, revenirea la unele texte ale unor texte precum: „Dacia Preistorică“ (Nicolae Densusianu); „Getica“ (Vasile Pârvan); „Marea Neagră“ si „O enigmă si un miracol istoric: Poporul Român“ (Gh. Brătianu); „Anul 1848“ (Cornelia Bodea); „Poezii“ (editia princeps a versurilor lui Eminescu, fotocopiată, pentru a nu fi cenzurată capodopera „Doina“, cea care începe cu versurile „De la Nistru pîn’ la Tisa/ Tot românul plînsu-mi-s-a“)? Asta ce mai e? Maestrul Coposu, ce facea pe atunci? Va rog sa imi raspundeti, la aceasta intrebare! Desigur, daca „deontologia” va permite… 🙂

  49. Plano Says:

    @Roxana
    Hai c-ai intrat pe urdinisul exagerarilor!
    Cand poti sa scrii ” unul din cei mai inteligenţi oameni din toate timpurile” parca ai vorbi de vreun laureat Nobel!
    Asemenea brute erau in vremurile acelea in sediul PNT? Drept este ca pe atunci nu era si crestin-democrat!
    Bine ca Romania a fost ferita in primii ani postcomunisti de dictatura anticomunista!

  50. Alter Ego Says:

    „Asemenea brute erau in vremurile acelea in sediul PNT? Drept este ca pe atunci nu era si crestin-democrat!”
    Bine spus… 🙂

  51. Roxana Iordache Says:

    @Plano. Nu l-aş jigni pe Coposu comparându-l cu mulţi laureaţi ai Nobelului. Unii sunt de-a binelea cretini, de-aia au şi fost premiaţi. 🙂 În rest, nu vorbesc decât despre ce cunosc şi pe Corneliu Coposu l-am cunoscut. Tu nu. Oricum, e clar că pentru tine „Săptămâna” era literă de evanghelie. Probabil că te făcea să te simţi important, faţă de toţi marii oameni pe care jegul îşi închipuia că îi poate coborî în noroiul propriei mizerii. Şuturile în cur pe care le-a luat limbricul ăla au fost parfum de flori faţă de ce merita pentru tot răul pe care l-a făcut.

    @Alter Ego. Hai sictir, lighioană securistă!

  52. Cârcotaşu Says:

    @ Roxana
    Vezi, spirit gregar=spirit de turmă… O fi de laudă?
    Eu nu sunt defensiv, dar tu te eschivezi. N-am zis că Năstase-i fată mare, dar că ar fi fost mai bine…
    Ai să râzi, şi eu cred că omul, fiind creaţia lui Dumnezeu, se află-n centrul a tot ce există. Creştinismul este, ca orice religie, fie că-ţi place fie că nu, profund de stânga. Împărţirea asta dreapta-stânga e absolut desuetă, eu sunt cel ce vorbeam de oameni şi nu de turmă.
    Dacă eşti pentru morală, pentru etică, pentru respect de om şi lege, n-avem nimic de împărţit, suntem pe-aceeaşi lungime de undă.
    Nu cred că eşti adepta legii junglei.
    Mai departe diferenţele nu pot fi decât mici. Spre exemplu şi eu sunt de acord că mesajul electoral al Prinţului Radu este de departe cel mai responsabil, cel mai echilibrat, de departe cel mai aducător de speranţă. Nu mă interesează că a fost actor, la urma urmelor cu ce e mai onorantă profesia de… profesor, să zicem, faţă de cea de actor? Dacă asta l-a făcut să se adapteze mai repede mediului, bravo lui. Îţi voi spune că între Geoană şi Radu aş alege Radu.
    Cine-i ăla cu etichetele?

  53. Florian Says:

    @Roxana Iordache
    Ai inteles complet aiurea. Eu am scris ca atat Andrei Plesu, cat si Sorin Dumitrescu au participat la intrunirile miscarii spirituale Meditatia Transcendentala, pe vremea lui Ceausescu (sfarsitul anilor ’70 si inceputul anilor ’80). Vezi ceva rau in asta, ai detectat vreo calomnie? Sorin Dumitrescu insusi a povestit despre acest episod cu seninatate, pentru ca nu este vorba despre nimic blamabil, despre ceva de care sa-i fie rusine in vreun fel.
    Pe urma am scris ca, dupa ce miscarea a fost declarata drept subversiva, Sorin Dumitrescu nici nu a semnat declaratii la Securitate, nici nu i-a trimis memorii lui Ceausescu prin care sa se prosterneze la picioarele acestuia si sa cerseasca indurare, asa cum a facut Andrei Plesu. Cu ce i-am gresit lui Sorin Dumitrescu scriind aceste lucruri, de te-am oripilat cu randurile mele?
    Eu ii trag de zor cu Jack, iar tu te faci praf. Ce ti-e si cu chimia asta dintre oameni!

  54. Mihnea Georgescu Says:

    Năstase – fată mare!?! Eu deja sunt obosit, noapte bună tuturor!

  55. ALM Says:

    @ Roxana Iordache (joi 18 iunie 2009 la 10:29:47 pm)

    Va spun cu sinceritate ca ma descurc greu cu cliseele dvs. In privinta a ceea ce nu cunoasteti si pentru care ma acuzati ca vreau sa „atribui unui mort ceva pe care nu mai are cum să dezmintă”, v-as sugera sa cautati cartea „Condamnati la tacere” unde o sa gasiti unele relatari interesante. Faptul ca nu cunoasteti un membru al PNTCD, care a activat din 22 decembrie 89′, ma face sa ma intreb cine are probleme cu memoria. Dar despre initiativa legislativa privind siguranta nationala, tema incredintata de Senior persoanei „necunoscute”, stiti ceva? Ca sa nu spuneti ca sunt defensiv, va ofer ceva relatari din alte surse:

    http://www.ziua.ro/display.php?data=2003-07-19&id=122896

    http://74.125.77.132/search?q=cache:ELuEevHI-qoJ:www.panoramamedia.ro/module-Pagesetter-viewpub-tid-10-pid-6194.phtml+dumitru+prichici&cd=63&hl=ro&ct=clnk&gl=ro

    Probabil ca pentru un socialist este greu sa recunoasca dar pentru un intreprinzator privat nu! Sigur ca toata duduiala s-a dus dracului cand n-au mai tinut shmenurile imobiliare … Da, a fost cel mai performant balon de sapun din ultimii 20 de ani!

  56. Roxana Iordache Says:

    @Cârcotaşu. 😆 Hai că eşti simpatic! Şi mi-a plăcut şi chestia-aia, „chiar dacă a fost actor”. E la fel de bună ca aia cu creştinismul, „profund de stânga”. 😆 Cred că se amuză Dumnezeu de noi. 🙂

    @Florian. Reciteşte ce-ai scris, uită că tu ai scris şi pune-te în locul celul care citeşte. Tu ce-ai înţelege?

    @Mihnea Georgescu. Păi numai obosit puteai să scrii tâmpeniile pe care le-ai scris.

  57. Roxana Iordache Says:

    @ALM. Da, domnule, clişee. 🙂 În rest, au fost zeci de mii de membri care s-au înscris în PNŢCD în primele zile de după legalizare şi foarte mulţi tineri. După 28 ianuarie, mulţi s-au retras, de frică să nu-şi piardă serviciul. Marea intimidare a dat rezultate.

    P.S. Nu-i mai ziceţi Seniorul, e un clişeu. Eu l-am lansat. 🙂

  58. Cârcotaşu Says:

    Roxana
    Hai că mă dezamăgeşti. Pui între ghilimele, ca şi cum m-ai cita, ceea ce nu am spus. Acum pun eu între ghilimele şi mă citez „Nu mă interesează că a fost actor, la urma urmelor cu ce e mai onorantă profesia de… profesor, să zicem, faţă de cea de actor?”
    Să fie oboseală sau rea credinţă?
    Mă bucur că ţi-am devenit simpatic, dar la stilul pe care-l impui, cred că nu-ţi doreşti dialog.
    Noapte bună.

  59. ALM Says:

    @ Roxana Iordache (vineri 19 iunie 2009 la 12:12:23 am)

    Defensiva stimata Roxana, defensiva! Tipul asta de care vorbesc, a fost „platitor de cotizatie” la PNTCD pana in 2002! Nu avea ce serviciu sa piarda fiindca era pensionar din 1987. Iar de intimidat, ce sa spun, s-a intimidat de s-a judecat cu SRI-ul la CEDO! Clisee … Avea dreptate cineva care spunea ca trageti imprastiat!

  60. Roxana Iordache Says:

    @Cârcotaşu. Scuză-mă că am citat sensul cuvintelor tale. 🙂 Eşti prea serios, N-am vrut nici o clipă să te amăgesc. 🙂 Noapte bună!

    @ALM. Dv. chiar credeţi că eu n-am altceva mai bun de făcut, decât să ţin evidenţa unor membri ai unui partid, fie şi istoric? Sau să irosesc muniţia? 🙂

    Oricum, Pleşu poate fi mândru, a fost susţinut aici de socialişti, securişti şi comunişti. 🙂 Clişee, fireşte! Dar vii. 🙂

  61. Florian Says:

    @Roxana Iordache
    Pot sa citesc pana maine ce-am scris ca tot aia inteleg, exact ce-am vrut sa spun si ce ti-am detaliat in comentariul ulterior. Sunt de acord sa-mi supui textul unei analize publice si, daca cineva intelege altceva, sa fiu biciuit (abia astept, parca ti-am destainuit micul meu secret, nu-i asa?).
    Ti-am spus de atatea ori, mai lasa sticla aia ca te duce de rapa.

  62. Roxana Iordache Says:

    @Florian. Printre foarte multe alte lucruri pe care le fac, trebuie să şi citesc zeci de mesaje zilnic. Aşa că atunci când zici „acesta” nu se ştie exact de partea cui e sticla. 🙂 Oricum, nu-mi permit să-l acuz pe Pleşu că a semnat nu ştiu ce, pentru că până la proba contrarie, e o calomnie. Şi oricum, nu ştii circumstanţele, n-ai trecut prin experienţa lui. Până una-alta, Pleşu a fost dat afară de la Institut, exilat la Tescani şi încadrat muncitor necalificat. Nu putem modifica faptele trecutului, în lumina faptelor prezentului, doar pentru că nu ne plac. Acestea, fireşte. 🙂

  63. ALM Says:

    @ Roxana Iordache (vineri 19 iunie 2009 la 12:21:47 am)

    De ce va enervati? :mrgreen: Personal n-am vazut pe aici sustinere pentru Plesu. Am vazut insa „socialisti, securisti si comunisti” care analizeaza cu luciditate starea Natiunii si posibilitatile ca primul comunist-securist-popolar sa fie debarcat in toamna. Trebuie sa acceptati ideea ca si enciclopediile mai au scapari. E greu de tinut evidenta membrilor unui partid, dar a membrilor care au avut o initiativa legislativa cred ca va ajung degetele de la maini …

  64. Cârcotaşu Says:

    Îmi pare rău, deformaţie… profesională. Am administrat nişte site-uri şi ce mie nu mi-a plăcut nu fac, găsesc inadmisibilă agresivitatea faţă de admini sau proprietarii de bloguri, chiar şi-n dezbateri.

  65. Roxana Iordache Says:

    @ALM. Credeţi că era cazul să mă enervez? 🙂 Puteţi continua analizele privitoare la starea naţiunii, cu luciditatea gândirii doritoare, iar la iarnă veţi da vina pe mine pentru realegere. :mrgreen:

    @Cârcotaşu. Mai precis? 🙂

  66. ALM Says:

    @ Roxana Iordache (vineri 19 iunie 2009 la 12:43:55 am)

    De-o fi una, de-o fi alta… Ce e scris si pentru noi,
    Bucurosi le-om duce toate, de e Base, de-i Dudoi.

    N-am gasit alta rima! De, creier spalat de comunist! Dar, daca „Dudoi” are cea mai mica sansa, pe el pun stampila. Daca nu, pe „bolsevicu'” Antonescu. C-asa e-n tenis …

  67. Roxana Iordache Says:

    @ALM. Exact acest raţionament era folosit şi în 2004, când a fost ales Băsescu. Nu i s-au dat voturi lui Ciuhandu, fiindcă s-a spus că n-are şanse. Şi Andrei Pleşu a spus că Ciuhandu chiar ar merita să fie preşedinte, dar n-are şanse, aşa că să nu irosim votul. Vorba ceea, fatalism prin care ne merităm soarta, Ne-o facem cu mâna noastră, fiindcă n-avem curajul să ducem până la capăt o idee, o viziune, un proiect pozitiv. Şi să fim împreună în construcţie. Mereu suntem cu votul util, votul negativ, ne unim doar în sens demolator. Somn uşor! 🙂

  68. ALM Says:

    @ Roxana Iordache (vineri 19 iunie 2009 la 1:03:10 am)

    Exemplu fortat! Basescu in 2004 a fraierit 50,0001% dintre alegatori, pe seama unei asteptari generale. Ciuhandu chiar n-avea vreo sansa. Acum este altceva: multi au reusit sa deschida ochii! Cred ca Radu Duda are ceva sanse, mai ales acum, cand la toti ne-a fost lipita pe frunte eticheta de tampiti. Dar ce am spus eu este „artimetica” pura. Daca n-are sanse sa intre in turul 2, decat Geoana mai bine Antonescu. E dreptul meu de cetatean ieuropean!
    Asisderea! 🙂

  69. Roxana Iordache Says:

    @ALM. Mă scuzaţi că vă deranjez, după ce criterii evaluaţi şansele? Cumva, după sondaje? 🙂 Oricum, gândire doritoare, pentru că dacă e să fie vorba de candidaţi de partid, Geoană are mai multe şanse să intre în finală. Degeaba. :mrgreen:

    P.S. Ce procentaj a fraierit Băsescu? 😯

  70. Florian Says:

    @Roxana Iordache
    Ooof, cum ma mai pui tu la munca: http://www.infonews.ro/article82667.html
    Nu-i de ajuns? Doamne, ce apriga esti! http://www.ziua.ro/display.php?data=2006-09-07&id=206758
    Sper ca acum esti satisfacuta de eforturile mele. Si nu mai starni, ca p’orma nu ma mai opresc.

  71. ALM Says:

    @ Roxana Iordache (vineri 19 iunie 2009 la 1:25:07 am)

    Nici un deranj, stimata Roxana, ca m-am dus sa fac nani. Acum m-am trezit cu forte proaspete si accept patul lui Procust, pe care cu gentilete il oferiti la toata lumea. :mrgreen:

    Evident ca si dupa sondaje. Dar mai apelez si la surse oculte si la fler. 🙂
    Ieri ati fost surmenata si n-ati observat o propozitie din mesajul meu: daca “Dudoi” ARE CEA MAI MICA SANSA, pe el pun stampila! Mai mica nu inseamna mai mare, ca nici iarna nu-i ca vara. As aplica metoda Waldorf, da’ nu pot sa postez poze. Adica, poa’ sa aiba X% in sondaje, dar daca trendul este pozitiv si galetile cu laturi se inmultesc, este clientul meu! Ca intre colonei … 😉

    In legatura cu P.S.-ul: dupa umilele mele cunostinte, ca posesor a cateva diplome de tampit, „post scriptum” inseamna o adaugire dupa semnatura. Si in acest caz textul era destul de lizibil: „Basescu in 2004 a fraierit 50,0001% dintre alegatori”, in sensul de votanti prezenti la urne. Procentul mi-a rezultat facand o medie aritmetica intre exit poll-uri si taraboiul portocaliu, model Ucraina. BEC a fost mai darnic, dar i-am inteles.

  72. Radu Humor Says:

    Pentru ca pana acum nimeni n-a abordat acest subiect (cel putin n-am vazut eu), am sa va marturisesc o curiozitate de-a mea.
    De mult ma bate gandul, pe care n-am indraznit pana acum sa-l fac cunoscut, ce s-ar fi intamplat totusi, daca CVT ar fi primit atunci incuviintarea Seniorului si ar fi luat in primire „Dreptatea ” ?

    Eu cred, judecand, post factum si vazand cate lighioane, vorba @Roxanei, s-au infiltrat in PNTCD, ca acest compromis ar fi fost benefic ambelor parti :
    Vadim, care orice s-ar spune, are talent pamfletar si a avut niste luari de pozitie uneori chiar riscante, pe vremea Ceausestilor, pe care i-a slavit cu interes si perfidie. ar fi facut din „Dreptatea” un cotidian de temut si mai ales ar fi scutit PNTCD de toate laturile , pe care le-a turnat revansard in capul tuturor celor din conducere, si care uneori s-au dovedit, din pacate, mai ales ulterior , adevarate .
    Eu inclin sa cred ca harta politica a Romaniei ar fi aratat altfel acum si , in afara de asta, oricum, nu mai rau decat acum, cum nici in cele mai pesimiste scenarii nu mi-as fi putut inchipui sa ajungem :mrgreen:

  73. blogideologic Says:

    @ Roxana
    „exilat la Tescani” 🙂
    Într-o somptuoasă casă de oaspeţi a fostului PCR.

  74. ALM Says:

    @ blogideologic (vineri 19 iunie 2009 la 9:33:21 am)

    Pai, la data exilului nu era fost! Sau ma insel iarasi?

    In cartea „Jurnalul de la Tescani” am intalnit o referinta care poate sa ne dea de gandit si pe care, fara sa blamez, o gasesc a fi o buna explicatie a comportamentului multora dintre noi:

    „Când esti prost dispus devii, brusc, „obiectiv”. Vezi lucrurile si oamenii in lumina lor „adevarata”, adica insuficienta: vezi penumbrele lumii, stârnit de propria ta penumbra. Dimpotriva, când esti bine dispus, totul ti se pare tolerabil. Ierti. Iertarea este un chip al bunei dispozitii.”

    Si, din cate stiu, A.P. a fost mai mult bine dispus …

  75. koma Says:

    nu prea cred ca poti sa-i faci reclama lui vadim asociindu-l cu C. Coposu. sunt 2 categorii de oameni:
    1. care n-au idee cine este Coposu. pentru ei aceasta informatie este nerelevanta.
    2. cei care stiu cine este Coposu, iar pentru acestia, chiar daca informatia ar fi adevarata, nu serveste nici ca gluma. sunt sigur ca Plesu va reveni cu corecturi, de dragul adevarului istoric.

  76. Corina Says:

    Nu am citit inca articolul lui Plesu. Nu stiu daca-l voi citi, ca nici eu nu-l mai pretuiesc de mult ca pe vremuri. Eu cred ca va ingrijorati degeaba de impactul pe care l-ar putea avea pentru aducerea lui Vadim in finala prezidentiala. Cata lume il citeste? Doar daca nu va indrazni sa apara intr-un clip electoral. Sper ca nu va mai indrazni. Oricum, parerile lui nu mai atarna ca altadata. Intelectualii grupului de la „22” au devenit niste figuri superflue, cu imaginea mult uzata. Ni s-au varat pe gat prea mult. Multi schimba canalul cand ii vad, precis.

  77. Alter Ego Says:

    Dintotdeauna am urat versatilitatea unora. Daca Maestrul Plesu, l-ar fi demonizat pe Tribun, atunci sigur ar fi fost o figura misto, asa nu mai e bun. E trist, Vadim a fost un adevarat disident, in toate vremurile…

  78. Roxana Iordache Says:

    @Florian. Nu mă convingi. 🙂

    @ALM. Vă înşelaţi, sunt extrem de selectivă. 🙂 În rest, dacă nu-mi faceţi schema, nu pricep, trebuia să vă fie clar. 🙂

    @Radu Humor. Mă îngrozeşte mesajul tău. 😯

    @blogideologic. Nu ştiu. Dar oricum, pe mine dacă m-ar exila cineva din casa mea, nu mi-ar conveni nici pentru Windsor. 😐

    @ALM. Exageraţi.

    @koma. La cât sunt de cretini susţinătorii lui Băsescu e exact ce trebuie.

    @Corina. Bun venit! Unde-ai văzut tu îngrijorare? Doar scârbă.

    @Alter Ego. 😆

  79. Alter Ego Says:

    „…Iata, de pilda, cum ziarista Roxana Iordache il tintuieste pe ins, cu amandoua urechile, de stapul infamiei, asa cum se proceda la noi, pe vremuri, cu calpuzanii (fabricantii de bani falsi): „Prin prestatia din seara zilei de 31 octombrie, presedintele tarii a realizat un auto-flagrant. S-a recomandat la scena deschisa ca presedinte penal. Nu doar injurios, nu doar calomnios cu adversarii. Nu doar laudaros ca se sterge pe picioare cu Constitutia…”. Mai zice si multe altele asemenea doamna care semneaza articolul „Lasul de la Cotroceni”; o stim cu simpatii liberale, dar asta nu ne �mpiedica sa o aplaudam cand are dreptate! Uite ce frumos vorbeste Tribunul despre tine, iar tu ce faci…? Tricolorul, octombrie 2007.

  80. Roxana Iordache Says:

    @Alter Ego. Am uitat să-ţi spun că ai pus virgulă între subiect şi predicat.

  81. Alter Ego Says:

    Regret ca nu mi-ai raspuns civilizat la intrebarile ce ti le-am adresat, cu privire la actiunea lui CV Tudor de a readuce in prim plan discursurile lui I. Maniu si de editare ale unor opere amintite intr-un comentariu precedent. Sa inteleg ca nu ai deloc replica in acest caz, cu exceptia unor emoticoane si injuraturi? Trist, dar asta e gazetaria actuala probabil…

  82. Alter Ego Says:

    La ce comentariu faci referire?

  83. Alter Ego Says:

    Am admirat si citit cu adevarata placere unele articole ale tale, dar aici te-ai dovedit cu adevarat partinitoare…

  84. Alter Ego Says:

    „…că Coposu…” KKfonie. ” …de fapt, ii face un serviciu…” Virgula nu isi justifica rostul. 🙂 Mai pot continua? 😉

  85. Roxana Iordache Says:

    @Alter Ego. Hai sictir!

  86. Florian Says:

    @Roxana Iordache
    Daca te lasi asa de greu convinsa n-am ce-ti face, ma reorientez:
    http://fun.bascalie.ro/vizualizare~poze-adult~poza-creierul-barbatului.html

  87. blogideologic Says:

    Andrei Pleşu este un calpuzan. Sever Voinescu scria : “Nu mă pot opri să nu mă gândesc că regina Victoria nu a avut şansa de a lua masa cu dl Andrei Pleşu. Este şi Gladstone, şi Disraeli în acelaşi timp. […]Chiar la o rapidă evocare, biografia domnului Pleşu cuprinde o dimensiune fondatoare. De ministeriatul său la Cultură se leagă extraordinarul Muzeu al Ţăranului Român.” Or, aceasta este minciună prin omisiune cuplată cu minciuna prin comisiune! Wikipedia de limba română dă informaţia : “Muzeul Ţăranului Român este unul dintre cele mai diversificate muzee din familia europeană a Muzeelor de Arte şi Tradiţii Populare. […] Muzeul Ţăranului Român este continuatorul Muzeului de etnografie, artă naţională, artă decorativă şi industrială înfiinţat la 1 octombrie 1906. […] De la fondarea sa de către Horia Bernea pe 5 februarie 1990, funcţionează într-o clădire în stil neo-românesc, declarată monument istoric.” Autorul anonim al articolului omite să spună cine a fondat, la anul 1906, Muzeul de etnografie, artă naţională, artă decorativă şi industrială. Este şi aceasta minciună prin omisiune. Autorul anonim al articolului mai scrie în mod expres: „fondarea sa de către Horia Bernea pe 5 februarie 1990”. Este o clară minciună prin comisiune. Adevărul este că Muzeul de etnografie, artă naţională, artă decorativă şi industrială a fost fondat la 1906 de Alexandru Tzigara-Samurcaş (1872 – 1952), şi acesta este numele obliterat de ministrul Culturii Andrei Pleşu pentru „a fonda”, împreună cu săracul Horia Bernea, impostura chemată Muzeul Ţăranului Român. Ideologia pe baza căreia a fost construit noul “Muzeu al Ţăranului Român” exclude complet arhetipurile matematice din conştiinţa colectivă a ţăranului român. Totuşi, chiar în perioada comunistă existau ziarişti care scriau fie despre meseriile uitate practicate de ţăranul român, fie despre patentele de invenţii înregistrate la oficiul naţional OSIM de ţărani români. Constatam, fără să dau pe atunci mare importanţă faptului, că majoritatea acelor vechi tehnici sau invenţii noi aveau ca idee centrală formula lui Eratostene. Aceasta a fost folosită de poetul şi geometrul Eratostene pentru a măsura în antichitatea grecească raza Pământului, şi tot ea este întrebuinţată acum ca principiu fondator în funcţionarea oricărui mouse de computer personal. Cred că firma „Muzeul Ţăranului Român” trebuie să dispară, find necesar să reapară Muzeul de etnografie, artă naţională, artă decorativă şi industrială, denumirea foarte corect gândită de Alexandru Tzigara-Samurcaş, cel care dezvolta ideile lui Vasile Conta şi anticipa Teoria Culturală de azi.

  88. blogideologic Says:

    @ ALM
    Vorbeam până mai deunăzi despre “intelectuali GDS”. Nu voi mai vorbi. Căci ei nu sunt intelectuali. Doar culturnici. Nişte culturnici care pozează, pentru presă şi televiziune, în intelectuali. Ei nu sunt intelectuali autentici în primul rând pentru că nu fac constatarea, ori dacă o fac, nu se arată iritaţi, că preşedintele Traian Băsescu n- are un discurs, şi mă refer aici la discurs autentic, nu la sloganuri politice. Bine, este adevărat, nu discursul cucereşte “stupid people”, în acest sens Traian Băsescu este ucenic lui Brucan, ori cum îl va fi fost chemând pe defunctul bolşevic. Legea lui Solon îmi cere să îi vorbesc de bine numai pe morţii din cetatea noastră. Silviu Brucan nu a fost din cetate. Ostensiva prosperitate a culturnicilor GDS se explică, normal, celorlalţi, prin faptul că ei sunt “bobo people”. Ei sunt people, într -adevăr, adică nişte oameni importanţi, oameni despre care se vorbeşte. Iar unii din ei chiar par a fi bobo, de exemplu Andrei Pleşu. Cuvântul bobo provine din aglutinarea expresiei franţuzeşti bourgeois-bohème. Pentru intelectualii americani autentici, cuvântul „bourgeois” are semnificaţia de ‘upper middle class’, iar cuvântul „bohème” are probabil semnificaţia de ‘snobbish elite’. De fapt, în locul termenului bobo, francezii utilizau deja expresia „Bon Chic Bon Genre”. Termenul bobo a fost inventat de ziaristul american David Brooks, şi anunţat în titlul cărţii lui din anul 2000, „Bobos in Paradise”. Culturnicii GDS trăiesc în paradis, sub regimul lui Traian Băsescu ori alternativelor de oameni puternici. Dar culturnicii GDS sunt departe de a fi nişte autentici bobo people. “Apărându- l pe Traian Băsescu eu apăr calitatea vieţii”, declara Gabriel Liiceanu pe un post de televiziune. Mai sincer decît atât nici că se putea. Calitatea vieţii lor de falşi bobo people depinde intim de relaţiile lor cu puterea politică. De aici şi apelurile culturnicilor GDS pentru sprijinirea preşedintelui Traian Băsescu. În general “bobo people” fie adevăraţi fie calpi sunt “de gauche”. Aveţi dreptate, Andrei Pleşu a fost exilat într-o casă de oaspeţi a PCR, ceea ce confirmă că Andrei Pleşu este personaj “de gauche”. În treacăt fie spus, aş vrea şi eu o vacanţă acum în condiţiile “exilului său la Tescani” de atunci.

  89. ALM Says:

    @ blogideologic (sâmbătă 20 iunie 2009 la 6:47:49 am)

    Stimate coleg, 1000 de cuvine ca sa confirmati o simpla afirmatie a mea? Nu va suparati, dar nu trebuie ca sa etalati mereu eruditia dvs. Majoritatea o cunoastem.

    Eu n-am avut de gand sa spun ca exilul lui Plesu a fost o vacanta in Caraibe. O colivie, fie ea si din aur, tot colivie ramane. Dar, in functie de aprecierea vremelnica, unii arau trimisi sa cugete in colivii de aur si altii in celule pe Rahova. Ceea ce arata ca Plesu a fost mai tot timpul bine dispus (si la propriu si la figurat), afirmatie pe care gazda noastra o considera exagerata …

  90. blogideologic Says:

    @ ALM
    Bine, aşa toată România a fost „colivie” ! Eu nu am reuşit vreodată să plec din ţară, deşi eram invitat. Totuşi, Andrei Pleşu, Gabriel Liiceanu, Mircea Dinescu, primeau aprobarea. Mai curioasă mi se pare situaţia membrilor primului guvern Petre Roman. Aceştia şi-au luat doctoratele în străinătate trimişi de statul comunist român, şi pe banii statului comunist român ! CNSAS nu se interesează de dosarele lor 🙂

  91. blogideologic Says:

    @ ALM
    Iertaţi-mă, vă rog. Surfing-ul pe valul de erudiţie bizantină nu era ostentativ destinat. Cu stimă,

  92. Morar&More » Blog Archive » Roxana Iordache, prinţesa nefericită a idealurilor ofilite Says:

    […] Şi mai crede că PNŢCD există şi are viitor. Ei, această persoană anacronică îl înjură pe blogul ei pe Andrei Pleşu. Dar, desigur, îl laudă pe Radu Duda. Şi îl elogiază pe Crin. Treaba ei, […]

  93. Roxana Iordache Says:

    @Florian. Al tău? 🙂

    @blogideologic. Mulţumesc mult! Altul care face nedreptate unui mort ilustru. Dragul de Horia Bernea, Dumnezeu să-l odihnească!

    Şi culturnici, da! Nu cred că poate să-i scoată din minţi ceva mai tare ca asta! 🙂

    @ALM. Sunteţi nedrept. Ironia lui Titus Filipaş argumentată pe rigoare e o delectare. 🙂

    @Morar and more and more shit. Un îmbuibat care, în lipsă de argumente, inventează, minte şi calomniază. În rest, are nobila meserie de a-l linge în partea dorsală pe Băsescu. Care – hélas! – nici nu-l bagă-n seamă. :mrgreen:

  94. andaa Says:

    Daca esti atat de bazata de ce cenzurezi?

  95. DanTe Says:

    „Plesu a scris mai mult decat a citit Roxana Iordache” IT Morar are dreptate. Nu-mi plac micimile care critica oamenii mari. E curios cum niste epigoni care n-ar fi fost in stare sa stea 1 an la puscarie pentru idealurile lor se cred urmasii marelui Coposu. Dovada? Colaborarea cu Secu ptr binele personal. Ala care a turnat este la 180 de grade orientare fata de C. Coposu. Cu atat mai putin este indreptatit sa se considere urmasul lui. Hai Roxana, cenzureazaaaa…. .

  96. genche Says:

    ASTA I AM SCRIS D.LUI PLESU … dupa ce am citit magariile……. Dl Plesu,cu onor, de ce nu cenzurati comentariile tampite d’aci ? De prosti , securisti, ingalati, agramati … sunt satul ! Va multumesc ca ma scrieti pt ca asa imi mai improspatez senzatia ca limba romana poate fi fabuloasa! Poporul asta e facut din 3 straturi …2 nu conteaza ! Cel bun e de aprox. 15-20% ! Va spun dintr o experienta de 20 de ani ca profesor de oras mic . Stiti de ce vedem aceste comportamente pe care cu talent le descrieti ?! Pt ca principalul defect nativ al romanului este lipsa de CONSECVENTA( logica, comportamentala) …o lipsa de congruenta cu sine insusi ! De cand am „aflat” asta ( prin inductie ) suport cu umor cele 2 straturi ! De la cel de al 3 lea strat invat ! Multumiri !

  97. echoofsilence Says:

    Bun si daca va fi obligatoriu sa votezi dar nu ai cu cine, atunci ce e de facut? Nu am putea merge in tarile vecine sa votam cu politicienii lor? Cred ca ar fi mai corect asa.
    Lasand gluma la o parte, pur si simplu chiar nu mai avem cu cine sa votam. Sunt aceeasi politicieni de 20 de ani si nimic nu pare sa se schimbe in bine. Acum PSD a ajuns in proprietatea lu’ Vanghelie Care Este, luat firesc pe persoana fizica. Sunt si eu membru de partid al PSD dar nu cred ca e normal ca un individ de teapa lui Vanghelie sa ajunga atat de sus intr-un partid atat de mare.

  98. ALM Says:

    @ Roxana Iordache (duminică 21 iunie 2009 la 1:31:32 am)

    Stimata Roxana, daca l-am suparat pe dl Filipas, chiar imi pare rau. Noi ne cunoastem de pe alte bloguri, unde, la fel, i-am sugerat ca schimbul de mesaje sa fie mai la „obiect”, fara prea multe paranteze la paranteze. Daca vreti, un fel de ping-pong scris.

    Eu nu zic ca mesajele dansului sunt sterile dar, personal, stau prost cu timpul si ma cam enerveaza sa caut esenta in noianul de cuvinte. In final, va promit ca o sa caut o cale de impacare cu dansul …

  99. Roxana Iordache Says:

    @andaa. Ca să te bagi în seamă cu mine, trebuie să îndeplineşti nişte condiţii. Una din ele este să nu fii impertinent(ă). Tupeişti ca muştele vor să-şi facă rating înjurând persoane publice. Nu ţine cu mine! Nulităţile cu pretenţii nu merită nici cea mai mică atenţie.

    @DanTe, @genche. În mod evident, vă referiţi la voi. Poate nu-i prea târziu să mai puneţi mâna şi pe altă carte decât manualul de tinichigii. De fapt, lezez tinichigiii şi nu vreau asta. Deci, corect e: manualul de tinichea.

    @echoofsilence. Tu pe cine ai vrea preşedinte al PSD?

    @ALM. Nu cred că l-aţi supărat, e un om prea inteligent. Vă înţelegeţi dv. 🙂

  100. echoofsilence Says:

    Cred ca Adrian Nastase ar fi mult mai bun decat Geoana.

  101. echoofsilence Says:

    Imi place ce i-ai scris andei :mrgeen:

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat: